Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft przygotuje adapter dla Kinecta i PC

Morfeusz888 | 24-10-2014 11:58 |

Kontroler Kinect jest w pewnym sensie dość interesującym urządzeniem, które pomimo tego, iż pierwotnie zostało stworzone z myślą o zabawie, to idealnie może się nadawać również i do innych celów. Aktualnie kontroler Kinect możemy kupić wraz z konsolą Xbox One, jednak jest również dostępna wersja przeznaczona na komputery osobiste kosztująca niecałe 200 dolarów. Posiadacze konsoli Xbox One wraz z Kinectem nie będą ponownie kupować samego kontrolera za prawie 200 dolarów tylko po to, aby móc podłączyć go do komputera osobistego. Jest to po prostu niepotrzebne wydawanie niemałych pieniędzy. Microsoft na szczęście zauważył gnębiące jego klientów rozterki i postanowił zaprojektować specjalną przejściówkę, dzięki której kontroler Kinect kupiony wraz z konsolą będzie mógł również działać z komputerami PC.

Taka przejściówka powinna być dostępna od samego początku.

Wspomniana przejściówka będzie kosztować 50 dolarów (w Polsce cena urządzenia została oszacowana na 199 złotych), więc jakby nie patrzeć dzięki temu zabiegowi nie jednemu klientowi zostanie 150 dolarów w kieszeni. Kinect podłączony przy pomocy przejściówki będzie kompatybilny z systemem Windows 8 i Windows 8.1, a do poprawnego działania wymagać będzie złącza USB 3.0. Co ciekawe, tablety spełniające wszystkie wyżej podane wymagania również będą mogły bez problemu współpracować z urządzeniem.

Microsoft na tym jednak nie poprzestał. W sklepie Windows Store pojawił się nowy regulamin, który umożliwia dodawanie aplikacji wykorzystujących możliwości kontrolera Kinect i co ciekawe deweloperzy bardzo chętnie korzystają z tej opcji. W sklepie Windows Store możemy znaleźć np. aplikację 3D Builder, która umożliwia przy pomocy kontrolera przenoszenie ludzi i obiektów do trójwymiaru. Inną aplikacją jest YAKiT, która daje nam możliwość tworzenie animacji i jest raczej przeznaczona dla początkujących użytkowników. Kontroler Kinect posiada w sobie ogromny potencjał i niestety przykro jest patrzeć na to jak jest on marnowany. Microsoft w tej sytuacji powinien bardziej promować swoje rozwiązanie nie tylko poprzez udostępnianie odpowiednich narzędzi deweloperskich, ale i poprzez obniżenie ceny. Więcej informacji na temat przejściówki możecie znaleźć na tej stronie internetowej.

Źródło: Microsoft

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 5

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.