Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Microsoft: wiele niepowodzeń firmy wynikiem złego zarządzania

Jakub Krawczyński | 18-04-2019 10:00 |

Microsoft: wiele niepowodzeń firmy wynikiem złego zarządzaniaNie da się ukryć, że Microsoft w wielu segmentach rynku konsumenckiego przegrał z kretesem. Pomimo nierzadko innowacyjnych pomysłów, wielokrotnie firma z Redmond nie potrafiła ich dobrze sprzedać. Lista komercyjnych niewypałów amerykańskiej korporacji jest długa – od Zune przez Windows 8 po Windows Phone i Kinect 2.0 a na Cortanie skończywszy. Firma wycofała się także z rynku streamingu muzyki, choć miała kiedyś najbogatszą bibliotekę piosenek. Aplikacje UWP zaś miały zrewolucjonizować rynek software’u PC, a zamiast tego całą uwagę deweloperów otrzymały PWA. Tego typu przykłady możnaby mnożyć. Były pracownik Microsoftu (w latach 2003-5), Garry Tan, wypowiadał się ostatnio na łamach Twittera, dlaczego amerykański gigant przegrał niemal każdą batalię na polu konsumenckim.

Zdaniem byłego pracownika Microsoftu, firma była nadmiernie skupiona na zachowaniu monopolu zamiast na kontynuowaniu innowacji. Ponadto zauważył, że wiele projektów skończyło się fiaskiem przez wewnętrzne przepychanki zarządu.

Microsoft: wiele niepowodzeń firmy wynikiem złego zarządzania [1]

Zdaniem Tana dwie dekady temu Microsoft skupiał się na obronie swojego wielomiliardowego monopolu. W tamtym czasie wielu utalentowanych inżynierów odeszło i założyło własne start-upy. W odczuciu byłego pracownika firmy, niemal każda bitwa, w której Microsoft ustąpił miejsca Apple, Google i innym konkurentom była wynikiem między innymi złego zarządzania. Jednocześnie Tan podkreślił, że firma zamiast skupiać się na potrzebach użytkowników, desperacko starała się powielać schematy innych. W takich warunkach według byłego pracownika Microsoftu, trudno o zapewnienie wysokiej jakości. Jako przykłady produktów, które przyćmiły rozwiązania Microsoftu wymienił iPoda, iPhone’a, iOS, iMessage, Dropboxa i Slacka. Z tym ostatnim, akurat obiektywnie nie można się zgodzić, gdyż najnowsze dane wykazują większą popularność Microsoft Teams. Tak czy inaczej, w większości sytuacji trudno mu odmówić racji.

Microsoft: Google Stadia ma dobrą infrastrukturę, ale brak jej gier

Microsoft: wiele niepowodzeń firmy wynikiem złego zarządzania [2]

Tan wyszczególnił powody, dla których masa inicjatyw Microsoftu zakończyła się fiaskiem. Przede wszystkim było to zbyt dużo poziomów zarządzania, wiele przypadków gruntownej restrukturyzacji w trakcie cyklu życiowego produktów i zbyt wolne tempo ich wydawania. Zaznaczył również, że w firmie dochodziło do częstych wewnętrznych przepychanek. Pokrywałoby się z pewnymi wnioskami na temat byłego szefa Windows and Devices Group, Terry'ego Myersona, który rzekomo blokował wiele przedsięwzięć działu Xbox, który traktował jako mało istotny projekt poboczny wysysający pieniądze z Windowsa. W chwili obecnej, pod przewodnictwem Satyi Nadelli i wykrystalizowaniu wizji dotyczącej wielu obszarów działania, firma z Redmond ma się finansowo świetnie. Mimo wszystko czeka ją niebawem kilka istotnych starć. Na przykład kolejna generacja konsol (rywalizacja z Sony) oraz strumieniowanie gier przy konkurencji ze strony Google.

Źródło: MSPoweruser
5
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 37

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.