Konsola Sony PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu
Mocniejsza wersja konsoli japońskiej firmy Sony, czyli PlayStation 4 Pro, bywała przez ostatni rok mniej lub bardziej zaniedbywana przez producenta. Jednak wprowadzenie na rynek Xboxa One X spowodowało, że Sony obudziło się z pewnego letargu. W końcu chcąc być liderem należy dbać o swój produkt. Oprócz gier ekskluzywnych, które pojawią się w najbliższych miesiącach, firma wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania doda kilka ciekawych funkcji. Jak być może pamiętacie, Xbox One X od razu po wyjęciu z pudełka chwalił się obecnością supersamplingu, czyli przyjemnej dla oka funkcji mającej zastosowanie w telewizorach Full HD. Obraz najpierw jest renderowany do rozdzielczości 4K, by potem skalować w dół do rozdzielczości ekranu. Dzięki temu rozwiązaniu kontury wielokątów będą mniej poszarpane (opcja antyaliasingu). Dotychczas konsola PlayStation 4 Pro nie oferowała natywnie takiej funkcji, jednak to się wkrótce zmieni.
Wraz z aktualizacją oprogramowania w wersji 5.50, posiadacze PlayStation 4 Pro otrzymają tryb supersamplingu. Wpływ jej działania będzie widoczny na telewizorach z rozdzielczością Full HD.
Aktualnie aktualizacja oprogramowania dla konsoli PlayStation 4 Pro o numerze 5.50 jest dostępna w wersji beta, jednak w ciągu nadchodzących tygodni powinna być już oficjalnie dostępna dla wszystkich. Najważniejszą zmianą będzie wprowadzenie funkcji o nazwie supersampling, czyli jednej z metod wygładzania poszarpanych krawędzi na ekranie. Zasada działania została już opisana wyżej, nie będę więc niepotrzebnie powtarzał. Dotychczas w PlayStation 4 Pro opcja ta była wykorzystana tylko w sytuacji, gdy producent gry ją przygotował - sama konsola nie posiadała w ustawieniach supersamplingu. Było to wyraźne niedopatrzenie, tym bardziej w sytuacji gdy Xbox One X od dnia premiery oferował identyczną funkcję. Po aktualizacji w ustawieniach obrazu pojawi się możliwość aktywacji tej metody antyaliasingu.
Z pewnością poprawi to wygląd poszarpanych krawędzi na telewizorach Full HD, dzięki renderowaniu w wyższej rozdzielczości. Może to jednak w niektórych sytuacjach odbić się na wydajności. Firma sama o tym ostrzega informując przed aktywacją, że działanie supersamplingu będzie uzależnione od tego, w jaki sposób wykorzysta ją producent danej gry. W niektórych przypadkach efekt będzie lepiej widoczny, a u innych może w ogóle nie być widocznej znaczącej poprawy. Oprócz tego aktualizacja 5.50 ma ułatwić usuwanie większej ilości powiadomień w tym samym czasie, a także umożliwić załadowanie własnej tapety za pośrednictwem pendrive'a z wgranym plikiem.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
23
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4