Konsola Sony PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu
Mocniejsza wersja konsoli japońskiej firmy Sony, czyli PlayStation 4 Pro, bywała przez ostatni rok mniej lub bardziej zaniedbywana przez producenta. Jednak wprowadzenie na rynek Xboxa One X spowodowało, że Sony obudziło się z pewnego letargu. W końcu chcąc być liderem należy dbać o swój produkt. Oprócz gier ekskluzywnych, które pojawią się w najbliższych miesiącach, firma wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania doda kilka ciekawych funkcji. Jak być może pamiętacie, Xbox One X od razu po wyjęciu z pudełka chwalił się obecnością supersamplingu, czyli przyjemnej dla oka funkcji mającej zastosowanie w telewizorach Full HD. Obraz najpierw jest renderowany do rozdzielczości 4K, by potem skalować w dół do rozdzielczości ekranu. Dzięki temu rozwiązaniu kontury wielokątów będą mniej poszarpane (opcja antyaliasingu). Dotychczas konsola PlayStation 4 Pro nie oferowała natywnie takiej funkcji, jednak to się wkrótce zmieni.
Wraz z aktualizacją oprogramowania w wersji 5.50, posiadacze PlayStation 4 Pro otrzymają tryb supersamplingu. Wpływ jej działania będzie widoczny na telewizorach z rozdzielczością Full HD.
Aktualnie aktualizacja oprogramowania dla konsoli PlayStation 4 Pro o numerze 5.50 jest dostępna w wersji beta, jednak w ciągu nadchodzących tygodni powinna być już oficjalnie dostępna dla wszystkich. Najważniejszą zmianą będzie wprowadzenie funkcji o nazwie supersampling, czyli jednej z metod wygładzania poszarpanych krawędzi na ekranie. Zasada działania została już opisana wyżej, nie będę więc niepotrzebnie powtarzał. Dotychczas w PlayStation 4 Pro opcja ta była wykorzystana tylko w sytuacji, gdy producent gry ją przygotował - sama konsola nie posiadała w ustawieniach supersamplingu. Było to wyraźne niedopatrzenie, tym bardziej w sytuacji gdy Xbox One X od dnia premiery oferował identyczną funkcję. Po aktualizacji w ustawieniach obrazu pojawi się możliwość aktywacji tej metody antyaliasingu.
Z pewnością poprawi to wygląd poszarpanych krawędzi na telewizorach Full HD, dzięki renderowaniu w wyższej rozdzielczości. Może to jednak w niektórych sytuacjach odbić się na wydajności. Firma sama o tym ostrzega informując przed aktywacją, że działanie supersamplingu będzie uzależnione od tego, w jaki sposób wykorzysta ją producent danej gry. W niektórych przypadkach efekt będzie lepiej widoczny, a u innych może w ogóle nie być widocznej znaczącej poprawy. Oprócz tego aktualizacja 5.50 ma ułatwić usuwanie większej ilości powiadomień w tym samym czasie, a także umożliwić załadowanie własnej tapety za pośrednictwem pendrive'a z wgranym plikiem.
Powiązane publikacje

NVIDIA nie buduje komputera kwantowego, a i tak chce zdominować rynek. Znamy ich genialny plan, czyli NVAQC
11
CEO IonQ: Nasze chipy kwantowe zniszczą każdy superkomputer na Ziemi. GPU NVIDIA Blackwell staną się przestarzałe już za 3 lata
86
SpaceX nabyło nowe pasmo radiowe dla satelitów Starlink, celem wprowadzenie internetu satelitarnego do smartfonów
51
Jupiter, niemiecki superkomputer eksaskalowy z 24 tysiącami układów NVIDIA GH200 Grace Hopper zajmuje 4. miejsce w TOP500
30