Denuvo w Assassin's Creed: Origins zbyt mocno obciąża CPU?
Zabezpieczenie antypirackie Denuvo już od długiego czasu budzi kontrowersje i niechęć graczy, zwłaszcza tych nabywających gry legalnie. Wielokrotnie mówiło się o negatywnym wpływie programu na wydajność. W ostatnich tygodniach wiele premierowych gier miało łamane zabezpieczenia Denuvo w rekordowo krótkich odstępach czasowych od chwili premiery. Kolejne kontrowersje są związane z grą Assassin's Creed: Origins, przy czym doniesienia nie są jeszcze potwierdzone, wobec tego należy je aktualnie traktować w kontekście plotki. Otóż w sieci pojawiły się informacje jakoby Ubisoft zaimplementował dwa zabezpieczenia do gry - wspomniane Denuvo oraz dodatkową nakładkę w postaci VMProtect. Powoduje te bardzo mocne obciążenie procesora, które może sięgać nawet dodatkowych 40%.
Assassin's Creed: Origins wyjątkowo mocno obciąża procesor, powodując spadki płynności zwłaszcza na terenach miast Aleksandria oraz Memfis. Przyczyną mogą być zaimplementowane zabezpieczenia antypirackie.
Śródziemie: Cień Wojny - Denuvo złamane w ciągu 24 godzin
Informacje rzekomo pochodzą od użytkownika Voksi, który należy do grupy crackerskiej Revolt. Ujawnił on co nieco na temat zabezpieczeń w grze Assassin's Creed: Origins. Jak w każdej grze Ubisoftu, została zaimplementowana najnowsza wersja tego programu. Co ciekawe w świetle ostatnich "sukcesów" na polu łamania zabezpieczeń Denuvo, wydawca zdecydował się na dodatkowe zabezpieczenie już i tak okrytego złą sławą programu firmy Denuvo Software Solutions. Gra posiada więc także VMProtect, którego zadaniem jest uniemożliwienie zastosowania inżynierii wstecznej. Prościej mówiąc ma to zapobiec przygotowaniu cracka. Wprawdzie w sieci pojawiły się wspomniane cracki do Assassin's Creed: Origins, ale nie pewności czy są one w 100-procentach skuteczne. W tej sytuacji wolę poczekać ze stwierdzeniem, że najnowszy hit Ubisoftu został całkowicie złamany. Niestety wprowadzenie dwóch inwazyjnych zabezpieczeń może powodować problemy z wydajnością.
Już w ostatnim felietonie dotyczącym gry, wspomniałem o nie najlepszej wydajności gry w obrębie miast, a szczególnie - Aleksandrii. Procesor przez praktycznie całą grę wykorzystuje 90-100% zasobów jednak wchodząc do miast widać wyraźne spadki płynności. Okazuje się, że przyczyną mogą być wspomniane zabezpieczenia, które wykorzystują dodatkowe 30-40 procent mocy CPU. W takiej sytuacji nie tylko procesory Core i5 się krztuszą, ale także mocniejsze jednostki Core i7. W sieci można już znaleźć informacje od graczy, którzy narzekają na spadki ilości klatek pomimo posiadania układu Core i7-7700K. Oczywiście nie są to jeszcze (?) potwierdzone informacje. Jeśli jednak okaże się to prawdą, wówczas na wydawcę prawdopodobnie posypią się gromy za utrudnianie życia legalnym nabywcom gry.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4