Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Czy leci z nami pilot? Nie musi! Boeing ma inne rozwiązanie

Czy leci z nami pilot? Nie musi! Boeing ma inne rozwiązaniePrzejęta przez Boeinga w tym roku firma Aurora Flight Sciences odpowiada za kilka intrygujących projektów w zakresie autonomicznego pilotowania samolotów, konstrukcji pojazdów pionowego startu z napędem elektrycznym oraz maszyn wyposażonych w ogniwa fotowoltaiczne. Wśród rozwiązań, nad którymi pracują inżynierowie Aurory jest również A8 – prototypowy samolot pasażerski, którego podstawowym atutem ma być zredukowane o połowę wykorzystanie paliwa. Nowa spółka Boeinga poinformowała właśnie o opracowaniu kompletnego, autonomicznego rozwiązania dla helikopterów transportowych, które może znaleźć zarówno zastosowania cywilne, jak i wojskowe.

Nadchodzi epoka autonomicznych śmigłowców. W powietrzu, obok dronów, mogą niedługo poruszać się samodzielne helikoptery.

Czy leci z nami pilot? Nie musi! Boeing ma inne rozwiązanie [4]

Działająca w USA od 1989 roku firma Aurora Flight Sciences ma swoje korzenie w Massachusetts Institute of Technology, z którego wywodzi się projekt samolotu napędzanego siłą mięśni nazwany MIT Deadalus. W październiku tego roku Aurora została przejęta przez Boeinga. Jednym z najważniejszych elementów, które zadecydowały o atrakcyjności firmy dla potentata na rynku samolotów jest AACUS (Autonomyous Aerial Cargo / Utility System) – rozwiązanie techniczne, umożliwiające wyposażenie istniejących helikopterów w moduł przeznaczony do autonomicznego poruszania się.

SureFly - latająca taksówka w cenie samochodu wyższej klasy

Czy leci z nami pilot? Nie musi! Boeing ma inne rozwiązanie [3]

Docelowo AACUS ma być stosowany do transportu przesyłek. Zamówienie zaopatrzenia sprowadza się do minimalnej interakcji: wskazania docelowego punktu lądowania. AACUS jako system może być dostosowany do różnych modeli śmigłowców. Inne, potencjalne zastosowania tej technologii obejmują bezpieczny transport towaru na platformy wiertnicze, przewidywanie i planowanie przelotów dla medycznych helikopterów oraz wykrywanie źródeł pożarów w lasach. AACUS ma za zadanie podejmować decyzje i w trudnych warunkach odnajdywać alternatywne miejsca umożliwiające dostarczenie przesyłki na miejsce.

Pierwszy dzień, pierwsza stłuczka autonomicznego pojazdu

Obok AACUS-a, Aurora pracuje również nad systemem TALOS (Tactical Autonomous Aerial Logistics System), będącego odpowiedzią na zapotrzebowanie wojska. Docelowo technologia ta ma posłużyć do zautomatyzowania procesu dostarczania amunicji na pole boju. Cały proces będzie całkowicie zautomatyzowany – dystrybutor, otrzymując informacje o zapotrzebowaniu wyda jedynie polecenie dostarczenia przesyłki na wyznaczone miejsce. Wszystko za pośrednictwem samodzielnie omijających przeszkody, autonomicznych śmigłowców.

DJI Mavic Pro - składany, lekki dron z kamerą 4K

Źródło: Aurora Flight Sciences
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Tagi:
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 17

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.