Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Crytek stworzył demo z ray-tracingiem niewymagającym RTX

Crytek stworzył demo z ray-tracingiem niewymagającym RTXCrytek od dawna był znany z tworzenia spektakularnych technologii, jak np. ich CRYENGINE. Pierwszy Crysis był i jest nadal jednym z niezrównanych benchmarków, ale i jego kontynuacje ustawiały wysoko poprzeczkę od strony graficznej. Tak też było ze startowym tytułem tej generacji konsol, Ryse: Son of Rome. Firma co prawda jest od pewnego czasu w tarapatach finansowych, ale zdaje się, że teraz mogą przeżyć swoją kolejną wielką chwilę. Deweloperzy Cryteka opracowali nowe demo techniczne zatytułowane Neon Noir. Jest ono dowodem na to, że do raytracingu w czasie rzeczywistym nie potrzeba wcale karty NVIDIA RTX.

Neon Noir to demo techniczne w stylu retrofuturystycznym, które używa raytracingu ale nie wymaga karty graficznej NVIDIA RTX.

Crytek stworzył demo z ray-tracingiem niewymagającym RTX [2]

Neon Noir to demo stworzone przy użyciu CRYENGINE w wersji 5.5, wyrenderowane na AMD Radeon RX Vega 56. Przedstawia ono retrofuturystyczne miasto, z lekka przypominające Blade Runnera. Wykorzystuje ono raytracing bez wymagania karty RTX – wystarczy AMD Radeon RX Vega bądź akceleratory z układami NVIDIA. W celu zapewnienia tego zaawansowanego efektu, Crytek wykorzystał i rozwinął własną technologię Total Illumination (jest to wariant globalnej iluminacji). W przypadku Neon Noir raytracing uwydatnia odbicia na powierzchniach.

Crytek zamyka pięć z siedmiu swoich oddziałów

Crytek stworzył demo z ray-tracingiem niewymagającym RTX [1]

Metoda raytracingu użyta przez Crytek nie jest zależna od konkretnego typu GPU, ale w przyszłości wyższą wydajność będą osiągać układy kart graficznych wspierające Vulkan i DirectX 12. Raytracing ma być wprowadzony do CRYENGINE w przeciągu 2019 roku. Nie jest wykluczone, że Crytek przedstawi więcej szczegółów związanych z usprawnieniami swojego silnika na zbliżającym się Game Developers Conference 2019. Jeśli rozwiązanie niemieckiej firmy przyjmie się, zyska na tym cała branża – w tym także konsole nowej generacji, które wszak będą korzystały z układów AMD.

Źródło: Wccftech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 138

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.