Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

AlphaZero - SI, które niedługo wygra z ludźmi w DOTA i StarCrafta

Bogdan Stech | 09-12-2018 11:00 |

AlphaZero - SI, które niedługo wygra z ludźmi w DOTA i StarCraftaAlphaZero - tak nazywa się Sztuczna Inteligencja stworzona przez DeepMind, filię Alphabet w Londynie. System ten potrafi sam nauczyć się grać w gry znając tylko podstawowe ich zasady. Póki co, są to gry, w których "siły" obu stron są od razu widoczne w całości. Tak jak to ma miejsce w szachach, Shogi czy Go. Pisząc "uczy się sam" - mamy na myśli dostarczenie Si tylko podstawowych informacji na temat zasad gry. AlphaZero uczy się następnie grając z przeciwnikiem lub sam ze sobą. Wyciąga wnioski i zdobywa wiedzę na temat najlepszych posunięć oraz rozwiązań w błyskawicznym tempie. Badania na ten temat zostały opublikowane własnie w czasopiśmie naukowym Science.

Badania nad AlphaZero prowadził zespół Davida Silvera z DeepMind. Artykułowi w Science towarzyszył komentarz Murraya Campbella, badacza AI w IBM, współtwórcy Deep Blue.

AlphaZero - SI, które niedługo wygra z ludźmi w DOTA i StarCrafta [3]

Ta sama firma - DeepMind stworzyła AlphaGo, program komputerowy do gry w Go zasilany przez sieci neuronowe DeepMind. Pokonał on w październiku 2015 roku mistrza Europy Fan Hui. Po raz pierwszy sztuczna inteligencja pokonała wówczas profesjonalnego gracza Go. AlphaGo potrzebował ludzkiej pomocy, aby przejść przez trwający kilka miesięcy kurs uczenia i doskonalenia. AlphaZero przeszkoliło się w grze w Go w zaledwie trzy dni. I bez problemu pokonało AlphaGo. "Ta praca zamknęła kilkadziesiąt lat w badaniach nad sztuczną inteligencją" - pisze Campbell, który był członkiem zespołu, który zaprojektował Deep Blue firmy IBM. To superkomputer, który w 1997 roku pokonał Garry Kasparowa, ówczesnego mistrza świata w szachach. "Naukowcy zajmujący się sztuczną inteligencją muszą szukać nowej generacji gier, aby zapewnić im kolejne wyzwania."

Google mówi armii: NIE - To koliduje z wartościami naszej AI

AlphaZero - SI, które niedługo wygra z ludźmi w DOTA i StarCrafta [2]

AlphaZero może złamać każdą grę, która zawiera wszystkie informacje istotne dla podejmowania decyzji. Co z innymi? Takimi gdzie nie wszystkie informacje potrzebne do zdecydowania o następnym posunięciu są widoczne? Jako przykład takiej gry podać można na przykład pokera, gdzie gracz widzi tylko swoje karty. Inne podane w artykule przykłady obejmują wiele gier wieloosobowych, takich jak StarCraft II czy Dota. Naukowcy twierdzą, że mogą one stanowić godne wyzwanie, ale nie na długo. "AlphaZero pokonała już najlepszych graczy w Dota 2, choć była to ograniczona wersja gry. StarCraft może być nieco trudniejszy. Uważam jednak, że obie gry są do wygrania przez SI w ciągu dwóch, góra trzech lat".

Intel Neural Compute Stick 2 - sieć neuronowa dostępna w pendrive

AlphaZero - SI, które niedługo wygra z ludźmi w DOTA i StarCrafta [1]

Doskonale wiemy, że rozwiązując prawdziwe życiowe problemy rzadko mamy wszystkie informacje potrzebne do ich rozwiązania. Właśnie dlatego Sztuczna Inteligencja, która opanuje każdą grę z niedoskonałymi informacjami, może znaleźć zastosowanie w praktycznie każdej dziedzinie - w modelowaniu finansowym, prowadzeniu pojazdów, a nawet na wojnie. AlphaZero, to system uczenia ze wzmocnieniem (reinforcement learning system), który jak sama nazwa wskazuje, oznacza, że ​​uczy się poprzez wielokrotne granie w grę oraz na podstawie zdobytych doświadczeń. Jest to podobne do tego, w jaki sposób uczą się ludzie. System wykorzystał również metodę wyszukiwania znaną jako Monte-Carlo Tree Search (w skrócie MCTS). Połączenie obu tych technologii pozwala systemowi nauczyć się, jak poprawić grę. Naukowcy nadali systemowi testowemu dużą moc,

Źródło: Spectrum
3
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 59

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.