Technologia AMD Tress FX 2.0 z obsługą trawy i futra
Technologię AMD TressFX przygotowaną specjalnie z myślą o grze Tomb Raider można porównać z elektronicznym szamponem, który całkowicie odmienił włosy Lary Croft i pobudził je do życia - fryzura znanej bohaterki nie tylko zaczęła wyglądać bardziej realistycznie, lecz również reagowała na warunki atmosferyczne. W najnowszej odsłonie technologii nazwanej jako AMD TressFX 2.0 producent kart graficznych oraz procesorów zamierza pobudzić kolejne elementy i nadać im zupełnie nowe znaczenie. O czym mowa? Kolejna wersja zajmie się trawą oraz futrem, które w wielu przypadkach pozostają statycznymi elementami bez większych efektów graficznych. Odświeżona technologia ma także zmniejszyć zapotrzebowanie na moc obliczeniową oraz naprawić drobne błędy występujące w obecnej rewizji. AMD TressFX 2.0 ma trafić do większej ilości gier dzięki ułatwionej implementacji - technologia znalazła się do tej pory jedynie w przytoczonym wcześniej Tomb Raiderze.
Czy wersja opatrzona dwójką ograniczy się do włosów, trawy i sierści? Deweloperzy twierdzą, że elementów reagujących na zmiennie warunki może być znacznie więcej. W tym momencie nie wiemy dokładnie jakie efekty wejdą w skład nowinki od AMD, jednak możemy spodziewać się szerokiej kompatybilności z kartami graficznymi zarówno od "Czerwonych", jak i NVIDII. To właśnie ci drudzy słyną z ograniczania możliwości swojego silnika PhysX tylko dla GPU z serii GeForce. Cóż, pozostaje nam już tylko czekać na kolejne gry wykorzystujące - miejmy nadzieję - mocno ulepszone TressFX 2.0.
Źródło: WCCF Tech
Powiązane publikacje

Czy żyjemy już w erze "prawa Huanga"? Oto, jak odpowiada na to pytanie przedstawiciel NVIDII
177
AMD Fluid Motion Frames można przetestować w pokaźnym zestawie gier... o ile posiadamy kartę Radeon RX 7000
402
NVIDIA GeForce RTX 5090 - nowe szczegóły dotyczące układu graficznego Blackwell GB202
94
AMD FSR 3 jeszcze dzisiaj zadebiutuje w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum
141