Tatooine z Gwiezdnych Wojen odtworzone na Unreal Engine 4
Nie tak dawno temu, dzięki premierze gry Star Wars: Battlefront, dane nam było ujrzeć jak dobrze mogą wyglądać gry osadzone w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Pieczołowitość wykonania i przywiązanie do detali z jakim DICE podeszło do kreacji lokacji znanych z dużych ekranów, przekroczyło najśmielsze oczekiwania wszystkich fanów. Wydawać się mogło, iż ten stan rzeczy utrzyma się przez dłuższy czas, a ładniejsze miejscówki zobaczymy dopiero po premierze sequela. Wygląda jednak to, iż nie mieliśmy racji, gdyż pomimo braku innych ciekawych produkcji osadzonych w klimacie "dawno, dawno temu w odległej galaktyce", trafiła się nam niespodziewana perełka w postaci dema technologicznego opartego na silniku Unreal Engine 4, za które odpowiada znane wszystkim Obsidian Entertainment. W gwoli przypomnienia, właśnie to studio odpowiedzialne jest za Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords, która pomimo upływu lat pozostaje jedną z najlepszych growych adaptacji sagi Lucasa.
Aby komfortowo odpalić demo wystarczy GeForce GTX 760, zaś do wyższych rozdzielczości (2560 x 1440), potrzeba karty pokroju GeForce GTX 970.
Jason Lewis, starszy artysta środowiskowy w Obsidian Entertainment, wraz z grupą szesnastu innych pracowników studia podjął się wyzwania stworzenia dema technologicznego opartego na silniku Unreal Engine 4, osadzonego w pustynnym porcie Mos Eisley. I choć pierwotnie miał być to osobisty projekt Jasona, dość szybko okazało się, iż w miarę postępu prac przerasta on jego siły. Wtedy też zaangażował innych pracowników studia do pomocy. Wraz z nimi nie tylko udało mu się go ukończyć, ale też wspólnie stworzyli najładniejszą trójwymiarową lokację z Gwiezdnych Wojen.
Co więcej, projekt został udostępniony za darmo, tak więc jeżeli spełniacie minimalne wymagania sprzętowe, możecie przechadzać się wąskimi uliczkami kosmicznego portu. Podczas wirtualnej wycieczki natkniecie się nie tylko na miejsca żywcem przeniesione z kadrów filmu, ale także kultowe statki kosmiczne jak Sokół Millenium, X-Wing, Tie-Fighter czy Imperialny Lądownik klasy Sentinel. Niestety z powodu nieobecności animatorów w zespole projektowym, w demie zabrakło postaci niezależnych, dlatego też zwiedzane Mos Eisley jest niemal całkowicie opustoszałe, nie licząc kilku androidów.
Wymagania sprzętowe dema nie należą do najniższych, szczególnie biorąc pod uwagę ilość wymaganej pamięci RAM - twórcy rekomendują posiadanie co najmniej 16 GB. Z kartą graficzną nie jest już tak źle, aby komfortowo odpalić demo wystarczy GeForce GTX 760, zaś do wyższych rozdzielczości jak QHD (2560 x 1440), potrzeba konstrukcji pokroju GeForce GTX 970. Co ciekawe, w przyszłości powstać ma też wersja przeznaczona dla gogli VR. Jeżeli chcecie zobaczyć rzeczone demo w akcji możecie ściągnąć je pod jednym z czterech poniższych adresów. Niech moc będzie z Wami ;)
Powiązane publikacje

Pixgun - intrygujące demo gry 2D w stylu pixel art debiutuje na festiwalu Steam Next od niezależnego polskiego studia
8
Postal 2 Redux - powstaje odświeżona wersja jednej z najbrutalniejszych gier w historii
20
Silent Hill Remake oficjalnie potwierdzony. Polskie studio Bloober Team bierze się za odświeżenie pierwszej gry z serii
9
Wiedźmin 3 może otrzymać jeszcze jeden dodatek do gry. Nowa zawartość ma powstawać we współpracy ze studiem Fool's Theory
49