Take-Two Interactive anulowało niezapowiedzianą grę od studia Hangar 13, na której produkcję wydano już 53 miliony dolarów
Rynek gier komputerowych, konsolowych oraz mobilnych zyskuje na znaczeniu i wartości z roku na rok. Zwłaszcza w czasach pandemii COVID-19, gdzie wielu z nas pracuje lub uczy się zdalnie, a więc szuka się rozrywki dostępnej w czterech ścianach. Tym samym coraz większe pieniądze są inwestowane w produkcje nowych tytułów, a mowa już o kwotach dziesiątek czy nawet setek milionów dolarów za jedną grę. Nie każda produkcja okazuje się jednak hitem i pozwala na zwrot i/lub zarobienie na niej. Wygląda na to, że Take-Two Interactive nie wierzyło w powodzenie najnowszej gry od studia Hangar 13 i to nawet po wydaniu do tej pory na jej produkcję 53 milionów USD, bowiem projekt został anulowany.
Take-Two Interactive twierdzi, że mimo wysokich ocen i zaliczenia testów wewnętrznych, koszty rozwoju gry Volt w obliczu obecnych "wyzwań branżowych" uczyniły ją "komercyjnie nieopłacalną".
Test wydajności Mafia: Definitive Edition - Dobrze zrobiony remake
Wydawca Take-Two Interactive ujawnił wczoraj w rozmowie z inwestorami, że anulowali wart 53 miliony dolarów niezapowiedziany projekt. Zgodnie ze źródłami redakcji Kotaku była to produkcja o nazwie "Volt", za którą odpowiadało studio Hangar 13. Znane z produkcji takich jak niezbyt ciepło przyjęta Mafia III oraz zdecydowanie bardziej doceniona Mafia: Definitive Edition. Volt miał być kooperacyjną grą akcji z widokiem trzecioosobowym oraz w klimatach Destiny, która powstawała od 2017 roku i w tym czasie przeszła sporo zmian. Jej cechą szczególną miała być technologia, która sprawiała, że wrogowie łączą się ze sobą w bardziej wymagających przeciwników. Rozgrywka miała być pełna akcji, z podziałem na role - tank, healer i DPS - oraz dużą ilością przemieszczania się. Tytuł był skrótem od słowa Voltron.
Recenzja Mafia III PC - Mamma mia! Ależ to słaba podróba GTA
Anulowanie prac nad grą dotknie niemal 200 pracowników i było dla wszystkich zaskoczeniem. Take-Two Interactive twierdzi jednak, że mimo wysokich ocen i zaliczenia testów wewnętrznych, koszty rozwoju gry w obliczu obecnych "wyzwań branżowych" uczyniły ją "komercyjnie nieopłacalną". Dla porównania całkowity koszt produkcji rodzimego Wiedźmina 3: Dziki gon wynosił 81 milionów dolarów (wraz z marketingiem), zaś Cyberpunk 2077 to 316 milionów dolarów (również licząc z marketingiem). Volt jednak nie jest najdroższą anulowaną grą, tutaj prym wiodą produkcją od Microsoftu jak MMO w świecie Halo czy Fable Legends, których produkcja kosztowała kolejno 108 oraz 81 milionów dolarów.
Powiązane publikacje

Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna - znakomity debiut odnowionej wersji kultowej gry. Bardzo dobre opinie od graczy
11
Epic Games Store - letnia wyprzedaż do końca miesiąca, a Civilization VI: Platinum Edition w darmowej, tygodniowej ofercie
9
EA Sports FC 26 - pierwsza zapowiedź, ceny i wymagania sprzętowe. Twórcy obiecują poprawki względem poprzednika
29
Valve aktualizuje politykę treści dla dorosłych w dokumentacji Steamworks. Ograniczenia wymogli operatorzy płatności
47