Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

variable rate shading

3DMark Speed Way zadebiutuje już jutro, tymczasem UL Benchmark podnosi cenę za pakiet w wersji Advanced Edition

3DMark Speed Way zadebiutuje już jutro, tymczasem UL Benchmark podnosi cenę za pakiet w wersji Advanced Edition

Na przełomie lutego oraz marca tego roku, firma UL Benchmark po raz pierwszy zapowiedziała nowy i wymagający test dla współczesnych kart graficznych. 3DMark Speed Way, bo o nim mowa, miał zadebiutować w późniejszym czasie. Wygląda na to, że oczekiwanie dobiegło końca i lada moment będziemy mogli sprawdzić możliwości zupełnie nowego benchmarka, którego celem jest weryfikacja możliwości kart graficznych w środowisku DirectX 12 Ultimate, wykorzystującym wszystkie jego technologiczne aspekty.

ARM Immortalis-G715 GPU - nowy, topowy układ graficzny dla smartfonów będzie sprzętowo akcelerował Ray Tracing

ARM Immortalis-G715 GPU - nowy, topowy układ graficzny dla smartfonów będzie sprzętowo akcelerował Ray Tracing

Firma ARM nieustannie rozwija technologię w dziedzinie przygotowywania coraz wydajniejszych układów scalonych dla smartfonów oraz tabletów. Z każdym rokiem telefony dzięki temu są coraz mocniejsze, co pozwala np. na płynniejszą rozgrywkę w coraz bardziej wymagających grach. Producent procesorów poinformował o najnowszym układzie graficznym, będącym częścią architektury Armv9. Mowa o GPU Immortalis-G715, które pod pewnymi względami będzie rewolucyjny względem dotychczasowych rozwiązań.

3DMark Speed Way - benchmark dla najnowszych kart graficznych, testujący wydajność w środowisku DirectX 12 Ultimate

3DMark Speed Way - benchmark dla najnowszych kart graficznych, testujący wydajność w środowisku DirectX 12 Ultimate

UL Benchmark w ciągu ostatnich dwóch lat wprowadziła kilka testów wydajności kart graficznych, które skupiały się na sprawdzeniu poszczególnych funkcjonalności bibliotek DirectX 12 Ultimate. Tym sposobem pojawiły się takie testy jak 3DMark DirectX Ray Tracing, 3DMark Mesh Shaders, 3DMark Variable Rate Shading oraz 3DMark Sampler Feedback. Firma poinformowała, że jeszcze w tym roku zostanie opublikowany zupełnie nowy test wydajności 3DMark Speed Way, który będzie testował jednocześnie wszystkie najważniejsze...

Hitman Trilogy za kilka dni będzie dostępny w PC Game Pass oraz Xbox Game Pass. Hitman III dostanie Ray Tracing oraz Intel XeSS

Hitman Trilogy za kilka dni będzie dostępny w PC Game Pass oraz Xbox Game Pass. Hitman III dostanie Ray Tracing oraz Intel XeSS

Blisko rok temu zadebiutowała gra Hitman III, ostatnia część nowej trylogii z przygodami Agenta 47 od studia IO Interactive. Jak z pewnością pamiętacie, Hitman III od początku był tytułem z czasową ekskluzywnością dla platformy Epic Games Store (gra nie oferowała ponadto polskiego języka, tak z ciekawości). Twórcy ze wspomnianego studia zaprezentowali kilka nowości, które pojawią się w drugim roku życia gry. Dla osób lubiących się ze Steamem najważniejszy może być fakt, że już 20 stycznia...

Valve pokazuje wnętrze Steam Deck. Możemy zobaczyć m.in. układ chłodzenia procesora AMD Van Gogh, SSD oraz akumulator

Valve pokazuje wnętrze Steam Deck. Możemy zobaczyć m.in. układ chłodzenia procesora AMD Van Gogh, SSD oraz akumulator

W lipcu Valve zaprezentowało urządzenie o nazwie Steam Deck. Na pierwszy rzut oka wygląda jak przenośna konsola, jednak producent opisuje sprzęt jako bardziej rozbudowany i wszechstronny w porównaniu do innych, tego typu urządzeń. Można by się pokusić o stwierdzenie "komputerowej konsoli" w odniesieniu do Steam Deck. Przenośny komputer - jak określa to Valve - trafi na rynek w grudniu, choć w ograniczonym nakładzie. Jednym z głównych podzespołów jest APU AMD Van Gogh, składający się z rdzeni Zen...

Układ graficzny AMD RDNA 2 w APU Van Gogh oferuje do 60% wyższą wydajność od iGPU Vega 6 - pierwsze testy Steam Deck

Układ graficzny AMD RDNA 2 w APU Van Gogh oferuje do 60% wyższą wydajność od iGPU Vega 6 - pierwsze testy Steam Deck

W lipcu Valve zaprezentowało urządzenie o nazwie Steam Deck. Na pierwszy rzut oka wygląda jak przenośna konsola, jednak producent opisuje sprzęt jako bardziej rozbudowany i wszechstronny w porównaniu do innych, tego typu urządzeń. Mowa zatem bardziej o zminiaturyzowanym komputerze, umożliwiającym odpalanie gier z biblioteki Steam. Przenośny komputer - jak określa to Valve - trafi na rynek jeszcze w tym roku, choć w ograniczonym nakładzie. Jednym z głównych podzespołów jest APU AMD Van Gogh, składający...

Steam Deck - nowe informacje na temat procesora APU AMD Van Gogh oraz możliwości dołożenia nośnika SSD

Steam Deck - nowe informacje na temat procesora APU AMD Van Gogh oraz możliwości dołożenia nośnika SSD

Kilka dni temu Valve zaprezentowało swoją wizję na granie na przenośnym urządzeniu - mowa oczywiście o Steam Deck, który choć wygląda jak klasyczna przenośna konsola, to w mniemaniu Valve jest czymś w rodzaju miniaturowego komputera. Zapowiedź mimo wszystko okazała się niemałym zaskoczeniem. Choć informacje o konsoli, nad którą pracuje Valve pojawiały się już wcześniej, sama prezentacja Steam Deck odbyła się bez żadnych wcześniejszych zapowiedzi. Ciekawe są także użyte podzespoły - bazą...

AMD FidelityFX zostało udostępnione dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S

AMD FidelityFX zostało udostępnione dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S

Podczas wirtualnego wydarzenia Microsoft Game Stack Live 2021 firma AMD ogłosiła, że udostępniła dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S zestaw narzędzi w ramach pakietu technik AMD FidelityFX. Jest on dostępny na PC od dłuższego czasu i uzupełniany o nowe rozwiązania. Jedną z nadchodzących technik, która ma być częścią tych efektów, ma być odpowiedź na NVIDIA DLSS, czyli FidelityFX Super Resolution. Udostępnienie wybranych funkcji dotychczasowego zestawu FidelityFX dla Xboksów...

Far Cry 6 z obsługą RT, Variable Rate Shading oraz FidelityFX CAS

Far Cry 6 z obsługą RT, Variable Rate Shading oraz FidelityFX CAS

W lipcu tego roku, podczas branżowego wydarzenia Ubisoft Forward, zaprezentowano oficjalnie grę Far Cry 6. Po serii zwiastunów oraz kilku gameplay'ach podano również dokładny termin wydania, który ustalono na 18 lutego 2021 roku. Gra oprócz wersji na PC, Xbox One oraz PlayStation 4 pojawi się równocześnie na Xbox Series X i PlayStation 5, gdzie w obu wypadkach producent zaoferuje grę w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę. Tak jak przypuszczaliśmy, Far Cry 6 jest robiony we współpracy z AMD....

Hitman 3 otrzyma po premierze obsługę techniki ray tracingu

Hitman 3 otrzyma po premierze obsługę techniki ray tracingu

W tym roku jeszcze kilka gier doczeka się obsługi techniki ray tracingu, z których największą jest zdecydowanie Cyberpunk 2077 od polskiego studia CD Projekt RED. Nie brakuje jednak regularnych zapowiedzi kolejnych tytułów mających wykorzystywać śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Jedną z gier zaplanowanych na 2021 rok, która otrzyma ray tracing, będzie Hitman 3, czyli kolejna część przygód Agenta 47 z kodem kreskowym na potylicy. To nie koniec nowin, bo duńskie studio IO Interactive podjęło...

AMD Hangar 21 - pokaz możliwości FidelityFX oraz DX12 Ultimate

AMD Hangar 21 - pokaz możliwości FidelityFX oraz DX12 Ultimate

Dwa dni temu nastąpił rynkowy debiut pierwszych kart graficznych od AMD, które wykorzystają architekturę RDNA 2. Mowa konkretnie o kartach Radeon RX 6800 oraz Radeon RX 6800 XT, które zbudowane zostały na bazie przyciętego rdzenia NAVI 21. Jeszcze przed premierą informowaliśmy o planach producenta dotyczących prezentacji nowego dema technologicznego Hangar 21, którego celem miała być prezentacja wszystkich technologii wchodzących w skład pakietu FidelityFX. Kilka dni temu opublikowano jednak skromną...

AMD RDNA 2 - topowa karta otrzyma 12 GB pamięci VRAM GDDR6

AMD RDNA 2 - topowa karta otrzyma 12 GB pamięci VRAM GDDR6

W tym roku czeka nas premiera dwóch architektur dla kart graficznych - AMD RDNA 2 oraz NVIDIA Ampere. Do sprzedaży jednak najpewniej wcześniej trafi seria GeForce RTX 3000, natomiast na pierwsze Radeony RX serii 6000 przyjdzie nam poczekać do okresu październik/listopad, a przynajmniej przed premierą konsol nowej generacji (wedle zapewnień producenta RDNA 2 ma najpierw trafić na PC). O samych kartach jednak niewiele wiemy w zamyśle ich specyfikacji technicznej. O samej architekturze firma AMD trochę opowiedziała...

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

O Cyberpunku 2077 w ostatnim tygodniu znowu zrobiło się głośno - najpierw premierę po raz drugi przełożono (na 19 listopada), później odbył się pierwszy z trzech odcinków Night City Wire, gdzie zaprezentowano nowy trailer oraz fragmenty rozgrywki. Oprócz tego pojawiły się pierwsze opinie mediów, które miały już okazję przez kilka godzin obcować z najnowszym dziełem CD Projekt RED. W weekend natomiast pojawiło się ciekawe porównanie warstwy wizualnej wersji z 2018 oraz 2020 roku. Choć nadal...

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Firma NVIDIA opublikowała dzisiaj najnowsze sterowniki Game Ready oraz Studio, które zapewniają pełną obsługę zestawu funkcji Microsoft DirectX 12 Ultimate, w tym: DirectX RayTracing (DXR), Variable Rate Shading (VRS), Mesh Shaders oraz Sampler Feedback. Sterowniki te oznaczają, że karty graficzne NVIDIA RTX są pierwszymi i jedynymi na rynku sprzętowo wspierającymi DirectX 12 Ultimate, a także oprogramowanie wymagane do skorzystania z niego. Dzięki tej aktualizacji NVIDIA jest ponadto pierwszym producentem...

AMD RDNA 2 zadebiutuje najpierw na PC, później na konsolach

AMD RDNA 2 zadebiutuje najpierw na PC, później na konsolach

W tym roku w branży komputerowej i ogólnie technologicznej doczekamy się kilku bardzo ważnych premier - czekamy na nowe procesory AMD Zen 3, a także karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 3000 Ampere oraz AMD Radeon "NAVI 2X" RDNA 2. Ponadto w okresie świątecznym zadebiutują konsole nowej generacji w postaci Xbox Series X oraz PlayStation 5. Choć czekamy na kilka ważnych premier, to nadal nie wiemy kiedy procesory oraz karty graficzne dokładnie zadebiutują. Nieco światła na architekturę RDNA 2 oraz nadchodzące...

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

Minęło już solidnych kilka lat od wprowadzenia niskopoziomiego API DirectX 12 - dotychczas w większości gier wykorzystujących te biblioteki to AMD wypadało lepiej, jednak wraz z premierą architektury Turing także karty NVIDII zaczęły zdecydowanie lepiej sobie radzić w tym środowisku. DirectX 12 posiada ponadto biblioteki DXR, dzięki którym w grach możliwa jest implementacja Ray Tracingu, bardzo mocno promowanego przez firmę NVIDIA. Dzisiaj firmy Microsoft oraz NVIDIA ogłaszają bardziej rozbudowaną...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.