uniwersalne aplikacje
Koniec projektu Astoria - Windows nie skorzysta z Androida

Microsoft już od dłuższego czasu stara się przekonać deweloperów do swojego sklepu, który jest zintegrowany z systemem Windows. Pierwsze próby rozpoczęły się wraz z wprowadzeniem Windows Phone i Windows 8, a w najnowszej wersji firma kładzie na to jeszcze większy nacisk. Niestety, to wciąż duży problem, bo programiści niespecjalnie są zainteresowani nieco niszową platformą. Aby zmienić ten stan rzeczy w ubiegłym roku na konferencji Build ogłoszono, że korporacja zajmie się specjalnymi mostkami,...
Konsola Xbox One może wspierać aplikacje Universal Apps

Konsole są produkowane głównie z myślą o graniu, jednak firma Microsoft chciała zrobić ze swojego urządzenia Xbox One multimedialne centrum rozrywki. Wizja wcale nie głupia, jednak jej wykonanie trochę nie wypaliło i zbyt wielu użytkowników tej konsoli nie zdecydowało się wykorzystać jej szerszych możliwości, jak np. oglądania telewizji. Wszak w samym urządzeniu drzemie jeszcze bardzo dużo możliwości i korporacja z Redmond będzie chciała je wykorzystać przy okazji premiery systemu Windows 10....
Universal apps - Jedna aplikacja działająca na wielu platformach

Systemy operacyjne nie są już tak zamknięte jak kiedyś i w tej dziedzinie Microsoft ma plany na stworzenie czegoś niezwykłego. Od czasu wersji Windows 8 mówiono o czymś takim jak Universal apps. Założenia tego terminu były bardzo proste - stworzyć technologię, która będzie umożliwiać uruchamianie jednej aplikacji na różnych urządzeniach, zaczynając od komputerów osobistych, a kończąc na urządzeniach mobilnych. Podobne plany ma Canonical, twórca systemu Ubuntu, jednak póki co skończyło się...
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Ile potrzeba pamięci RAM do gier? Porównanie wydajności 16, 32 i 64 GB pamięci RAM - Czy więcej oznacza szybciej?
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Pierwsze recenzje techniczne gry Silent Hill f pokazują moc Unreal Engine 5. Konsola PlayStation 5 ze skalowaniem z 360p