Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

tworzenie gier

Square Enix stawia na AI. Prezes firmy zapowiada wykorzystanie sztucznej inteligencji na szeroką skalę

Square Enix stawia na AI. Prezes firmy zapowiada wykorzystanie sztucznej inteligencji na szeroką skalę

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza także do zawodów, które wymagają kreatywności. Generatory AI są coraz lepsze i popularniejsze, zatem słuszne obawy o swoje miejsca pracy mają na przykład artyści koncepcyjni z branży gier. Choć zapewne zawód utrzyma się na rynku, to mocno zmieni się charakterystyka jego pracy. Wykorzystanie AI na szeroką skalę zapowiedział prezes Square Enix. Wbrew pozorom, może wpłynąć to pozytywnie na proces tworzenia gier.

Unity 6 - nowa odsłona silnika do gier z jeszcze większą integracją ze sztuczną inteligencją. Ogłoszono także partnerstwo z firmą Meta

Unity 6 - nowa odsłona silnika do gier z jeszcze większą integracją ze sztuczną inteligencją. Ogłoszono także partnerstwo z firmą Meta

Mimo niedawnych problemów, jakich doświadczyła firma Unity Technologies, ich silnik do gier o tej samej nazwie nadal radzi sobie całkiem dobrze. Na wczorajszej (16.11) konferencji Unite 2023 Keynote oficjalnie zaprezentowano nadchodzącą odsłonę, którą oznaczono numerem 6. Na wydarzeniu ogłoszono także sporo zmian w obecnych wersjach, a wiele z nich dotyczy łatwiejszego tworzenia treści, programowania i animowania postaci dzięki sztucznej inteligencji.

Coraz większa liczba gier przygotowywana z wykorzystaniem SI to zagrożenie dla deweloperów? Specjaliści są innego zdania

Coraz większa liczba gier przygotowywana z wykorzystaniem SI to zagrożenie dla deweloperów? Specjaliści są innego zdania

Nie tak dawno temu w Hollywood rozpoczął się strajk aktorów i scenarzystów. Strajk dotyczy wykorzystywania w ich pracy SI, która - jak słusznie zauważają - jest w stanie pozbawić ich pracy. Póki co przynajmniej częściowo, ale kto wie, co przyniesie przyszłość. Nie inaczej ma się sytuacja w branży gier, gdzie do pracy nad nowymi tytułami zaprzęga się narzędzia sztucznej inteligencji. W ostatnim czasie w kwestii tej zabrało głos kilku specjalistów, w tym Richard Wilson.

State of the Game Industry 2023 – raport prześwietlający na wylot najważniejsze problemy społeczne deweloperów gier

State of the Game Industry 2023 – raport prześwietlający na wylot najważniejsze problemy społeczne deweloperów gier

Game Developers Conference, to coroczne spotkanie twórców gier wideo z całego świata. Najbliższa edycja odbędzie się w marcu w San Francisco. Od wielu lat GDC poprzedza raport z badań, które regularnie przeprowadzane są wśród deweloperów różnych narodowości. Nie inaczej jest w tym roku. Światło dzienne ujrzało podsumowanie State of the Game Industry 2023 i można z niego wyciągnąć wiele ciekawych informacji dotyczących nie tylko samych twórców gier, ale także problemów, z którymi muszą się...

NVIDIA PhysX 5.0 - nowy pakiet narzędzi do tworzenia fizyki w grach

NVIDIA PhysX 5.0 - nowy pakiet narzędzi do tworzenia fizyki w grach

NVIDIA ogłosiła, że niebawem udostępni zestaw narzędzi PhysX 5.0 przeznaczony dla developerów. Dzięki nowym bibliotekom będą w stanie uzyskać w grach wideo jeszcze bardziej realistyczne efekty odzwierciedlające zachowanie przedmiotów. Silnik tej technologii daje programistom m.in. możliwość nadawania fizycznych właściwości poszczególnym obiektom, takich ja masa czy prędkość i skorelowanie interakcji tych obiektów ze sobą i otoczeniem. PhysX jest bazą dla silników graficznych takich jak Unity...

Z wizytą w studiu SUPERHOT Team. Rozmowa o fantomatyce

Z wizytą w studiu SUPERHOT Team. Rozmowa o fantomatyce

Wirtualna rzeczywistość jest czymś, co pociąga wielu i trudno się temu dziwić. Wygodne gogle, zabawnie wyglądające kontrolery, odpowiednio wydajny komputer i… bach! Przenosimy się do zupełnie obcej przestrzeni, a rozgrywka odbywa się na innej płaszczyźnie z dużo większym poziomem immersji. VR jednak wcale nie jest czymś nowym, a pierwsze podejścia do niego miały miejsce na długo przed narodzinami części z naszych czytelników. Mowa chociażby o Virtual Boyu w wykonaniu Nintendo z 1995 roku. Nic...

Humble Bundle z oprogramowaniem do tworzenia gier

Humble Bundle z oprogramowaniem do tworzenia gier

Humble Bundle jest serwisem zajmujący się sprzedażą gier komputerowych, które nie mają jednoznacznie określonej ceny. Niektóre, bardziej zaawansowane bądź też popularniejsze promocje są dostępne po wpłaceniu minimalnej kwoty, ale nikt nam nie zabroni wpłacić więcej i podzielić się pieniędzmi z producentami oraz organizacjami charytatywnymi. Do tej pory Humble Bundle oferowało graczom dostęp do gier komputerowych, jednak obecna akcja jest inna od pozostałych - tym razem do zdobycia jest oprogramowanie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.