Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

strumieniowanie gier

Google Stadia - znamy listę gier dostępnych na start usługi

Google Stadia - znamy listę gier dostępnych na start usługi

19 listopada wystartuje usługa strumieniowania gier Google Stadia. Nie będzie ona co prawda początkowo dostępna w Polsce, ale należy się spodziewać, że z czasem pojawi się także w naszym kraju. Serwis ma zapewnić graczom wirtualne maszyny z GPU AMD z 56 jednostkami obliczeniowymi, 16 GB RAM z przepustowością do 484 GB/s, procesorem x86 2,7 GHz z hyper-threadingiem. Mają one dysponować łączną mocą obliczeniową 10,7 TFLOPS i zapewnić rozgrywkę w 4K, 60 FPS z HDR. Gry na platformę Stadia, w przeciwieństwie...

XO19: Microsoft zaprezentuje 12 gier na PC i Xbox One oraz xCloud

XO19: Microsoft zaprezentuje 12 gier na PC i Xbox One oraz xCloud

Poprzednie wydarzenie X018 było szansą marki Xbox na pogłębienie relacji ze społecznością, jak również miało w jego trakcie kilka ważnych ogłoszeń. To tam dowiedzieliśmy się o wykupieniu przez Microsoft studiów będących weteranami gatunku RPG, czyli Obsidian Entertainment oraz inXile Entertainment. Pozostałe ogłoszenia może nie były aż tak spektakularne, ale amerykańska korporacja zapewne będzie chciała przy tegorocznej edycji pójść o krok dalej. Wiemy wstępnie, jakie są plany marki Xbox...

Microsoft xCloud: granie w chmurze nie zużywa dużo transferu

Microsoft xCloud: granie w chmurze nie zużywa dużo transferu

Usługi streamingu gier, jak Google Stadia czy Microsoft xCloud obiecują "nowy wspaniały świat", ale stoi przed nimi również wiele znaków zapytania. Należą do nich między innymi poziom opóźnień, a także wydajność kodeków przy odwzorowaniu dynamicznego ruchu. Niemniej istotne jest także w kontekście sieci komórkowych (bo xCloud jest reklamowany i testowany pod 5G) zużycie transferu. Jeśli okaże się ono zbyt duże, szanse na rozpowszechnienie się tej technologii będą cokolwiek ograniczone. Jak...

Google Stadia nabiera większego sensu. Usługa trafi na Android TV

Google Stadia nabiera większego sensu. Usługa trafi na Android TV

Google Stadia jako koncept brzmi świetnie. Dostęp do ulubionych gier w każdej chwili, niezależnie od urządzenia, a nawet możliwość rozgrywki na smartfonie w drodze. To wszystko są przydatne funkcje. Niekoniecznie jednak taki entuzjazm budzi model biznesowy stojący za usługą, która generalnie opiera się na idei abonamentu, aby następnie korzystać z niej w modelu pay-per-view, a raczej pay-per-play. Serwis początkowo wystartuje wyłącznie na smartfony z rodziny Google Pixel 3, przystawkę Chromecast...

EA: abonamenty i streaming zwiększą popularność gier wideo

EA: abonamenty i streaming zwiększą popularność gier wideo

Podczas gdy zbliża się nowa generacja konsol, stopniowo zmieniają się nawyki graczy. Niedawno firma analityczna Deloitte opublikowała raport, z którego wynika, że 30% mieszkańców Stanów Zjednoczonych opłaca abonamenty związane z grami wideo. Oprócz tego coraz większą popularnością cieszy się cyfrowa dystrybucja gier. W przypadku najpopularniejszej obecnie konsoli, PS4, w I kwartale 2019 po raz pierwszy doszło do sytuacji, gdy gracze częściej sięgali po wersje cyfrowe gier aniżeli pudełkowe (53-47%)....

Google Stadia zapewni abonentom jedną darmową grę co miesiąc

Google Stadia zapewni abonentom jedną darmową grę co miesiąc

Reklamowanie się jako "Netflix gier wideo" jest bardzo korzystne wizerunkowo, ale wszystko wskazuje na to, że model biznesowy Google Stadia jest zgoła odmienny od giganta VOD. W trakcie niedawnej sesji AMA na Reddit, Andriej Doroniczew z Google podzielił się dalszymi informacjami na temat usługi strumieniowania gier. Jego wypowiedzi traktowały między innymi o różnicach pomiędzy subskrypcjami Stadia Pro i Stadia Base oraz o darmowych tytułach dodawanych do usługi i innych funkcjonalnościach związanych...

Google Stadia: pierwsze AMA platformy już jutro na Reddicie

Google Stadia: pierwsze AMA platformy już jutro na Reddicie

Jeśli chodzi o Google Stadia, to nie trzeba przypominać, ile szumu wywołało samo zapowiedzenie tej usługi, a także ujawniane każde kolejne, dotyczące jej szczegóły. Zasadniczo należy unikać generalizowania, ale chyba w tym wypadku można przyjąć, że spora część graczy zareagowała na ceny abonamentów jak i strukturę Google Stadia, niczym innym, jak tylko obnażonymi kłami. Twórcy platformy najpewniej są tego świadomi, między innymi dlatego też już jutro w serwisie Reddit będzie miało miejsce...

Graczom w UK nie podobają się ceny usługi Google Stadia

Graczom w UK nie podobają się ceny usługi Google Stadia

Mimo kuszenia wygodą grania poprzez usługi streamingowe, trudno jest przewidzieć, czy zyskają one spodziewaną przez Google czy Microsoft popularność. Przede wszystkim to gracze zdecydują swoimi portfelami, czy tego chcą, czy nie. I niewątpliwie taki moment nastąpi, prędzej, czy później. W chwili obecnej istnieje jednak wiele obaw na temat tej formy rozgrywki. Jak wynika z najnowszego sondażu przeprowadzonego przez Broadband Genie (we współpracy z Eurogamerem), większość graczy nie jest zainteresowana...

Nintendo nie ma zamiaru za wszelką cenę iść w streaming gier

Nintendo nie ma zamiaru za wszelką cenę iść w streaming gier

Nintendo to firma podążająca zdecydowanie własną ścieżką. Nie zawsze takie podejście jest gwarantem sukcesu, ale unikatowej tożsamości nie sposób japońskiemu koncernowi odmówić. Tak się teraz akurat składa, że przy tworzeniu Switcha podjęli właściwe decyzje, jeśli popatrzymy się na to, jak przyjął go rynek. Gigant branży gier współegzystuje z Sony i Microsoftem, choć z nimi nie rywalizuje - istnieje w odosobnieniu od tradycyjnych cyklów generacji konsol. Nie oznacza to oczywiście, że...

Google Stadia startuje bez bety, gry prawdopodobnie za 60 dolarów

Google Stadia startuje bez bety, gry prawdopodobnie za 60 dolarów

Google Stadia od strony techniczno-infrastrukturalnej może okazać się udanym przedsięwzięciem, o ile Google zadba o zminimalizowanie input lagu. Wątpliwości natomiast może budzić model biznesowy. Jedna opłata za dostęp do usługi, przy konieczności kupowania gier osobno to niekoniecznie najlepsza zachęta. W dalszej kolejności pojawi się co prawda bezpłatna wersja usługi, ale jeśli konkurencja (xCloud) do tej pory zbuduje sobie przewagę, Google może mieć utrudnione zadanie. Z niedawnych wywiadów...

xCloud i Google Stadia - europejscy gracze nie są zainteresowani

xCloud i Google Stadia - europejscy gracze nie są zainteresowani

Nadchodzące usługi strumieniowania gier od Microsoftu (Project xCloud) oraz od Google (Stadia) nie wydają się być zbyt popularne wśród europejskich graczy. Tak przynajmniej wynika z raportu firmy Ipsos, zrealizowanego na życzenie serwisu Gamesindustry.biz. Dane z ankiet przeprowadzonych we Francji, Hiszpanii, Niemczech i Wielkiej Brytanii sugerują, że 70% graczy w tych krajach wcale nie interesuje się usługami strumieniowania gier. Tylko 15% z pozostałych 30% wyraziło zainteresowanie projektami takimi...

Microsoft: mimo streamingu, ludzie będą potrzebować konsol

Microsoft: mimo streamingu, ludzie będą potrzebować konsol

Project xCloud działa i jest dużą częścią strategii Microsoftu, nawet jeśli niekoniecznie stanowił on centralny punkt prezentacji na E3. Testy Ars Technica wykazały, że input lag wynikający ze streamingu na tej platformie wynosił zaledwie 67 ms. To tylko 4 ms więcej aniżeli grając na konsoli, ale aż 99 ms mniej niż w przypadku Google Stadia (166 ms). Pomimo tego, że amerykańska korporacja wiąże z technologią strumieniowania gier ogromne nadzieje, kierownictwo marki Xbox jest zdania, że konsumenci...

Orion: Bethesda ulepszy technologię streamingu gier dla wszystkich

Orion: Bethesda ulepszy technologię streamingu gier dla wszystkich

To, że streaming będzie ważną częścią nowej generacji konsol nie ulega wątpliwości. Koncerny Google, wraz ze Stadia, oraz Microsoft, ze swoim xCloud, odsłoniły częściowo karty. Pomimo, że to niedaleka przyszłość, już teraz uzasadnione obawy budzą zagadnienia takie, jak opóźnienia ruchów kontrolera, czy też zdolność do radzenia sobie z grami sieciowymi, w tym np. bijatykami. Niewielu chyba jednak spodziewało się, że swoje trzy grosze do rozwoju streamingu gier dołoży firma pokroju Bethesdy....

Google Stadia: firma potwierdzi gry, cenę i start usługi 6 czerwca

Google Stadia: firma potwierdzi gry, cenę i start usługi 6 czerwca

Rozpoczyna się sezon najbardziej obfitujący w nowości technologiczne związane z grami wideo. Sony nie będzie brało udziału w nadchodzących targach E3, ale to nie znaczy, że będzie mniej ekscytująco niż dotychczas. Microsoft poświęci część swojej konferencji na temat konsol nowej generacji – następców Xbox One. Z drugiej strony na pewno nie zabraknie również informacji na temat nowej usługi streamingu gier, xCloud. Jednak zanim to nastąpi, ubiegnie go Google. Firma już zapowiedziała serię...

Microsoft xCloud: działa już 3500 gier, twórcy testują streaming

Microsoft xCloud: działa już 3500 gier, twórcy testują streaming

Streaming gier będzie prawdziwym „game-changerem” w nadchodzącej generacji konsol. W żadnym wypadku nie zastąpi on tradycyjnego grania, ale ma szansę stać się wartościową alternatywą. Zresztą, gdyby nikt w to nie wierzył, to Sony nie podpisywałoby umowy z Microsoftem i nie rozważałoby tego Nintendo. Z drugiej strony mamy Google Stadia oraz firmy takie, jak Amazon, Netflix i Apple również rozmyślające o tym, jak się odnaleźć w tej nowej rzeczywistości strumieniowania gier. Microsoft właśnie...

Google Stadia będzie korzystać z architektury AMD Vega 14 nm?

Google Stadia będzie korzystać z architektury AMD Vega 14 nm?

Google zapowiadając swoją platformę do strumieniowania gier, Stadia, posłużyło się wieloma numerami. Obiecało rozgrywkę w 4K i 60 FPS przy zapewnieniu HDR. Ponadto określiło teoretyczną moc obliczeniową na 10,7 TFLOPS, co byłoby wynikiem zbliżonym (nieco niższym) do tego, w co mierzą następcy PS4 i Xbox One. Mimo wszystko zastrzeżenia wobec rozgrywki o wysokim klatkażu może budzić procesor o taktowaniu 2,7 GHz. Jeśli chodzi o GPU, PS5 i nowa generacja Xboxów ma korzystać z architektury Navi...

Nintendo również skorzysta z Microsoft Azure do streamingu gier?

Nintendo również skorzysta z Microsoft Azure do streamingu gier?

Niedawna informacja o nawiązaniu współpracy między Sony a Microsoftem w temacie usług cloud computingu była niemałym zaskoczeniem. Jak się okazuje, także dla oddziału PlayStation, który o niczym nie wiedział. Japońska firma będzie korzystać z rozwiązań opartych na Microsoft Azure związanych ze strumieniowaniem gier i zapewnianiem usług sieciowych. Prawdopodobnie Sony nie będzie jedynym „dużym graczem”, który sięgnie po usługi firmy z Redmond. Według najnowszych doniesień, Nintendo również...

Raport: w ciągu 3 lat 20 milionów graczy porzuci PC dla konsol

Raport: w ciągu 3 lat 20 milionów graczy porzuci PC dla konsol

Rynek PC ma się wyjątkowo dobrze. Powstaje coraz więcej gier, w tym niezależnych. Przybywa platform dystrybucji, które wzmagają konkurencję, jak na przykład Epic Games Store. Według danych firmy Statista w roku 2018 było aż 1,26 miliarda aktywnych, PC-towych graczy. Z kolei Newzoo podaje, że 25% dochodów z rynku gier wideo pochodzi z segmentu komputerów osobistych. To tylko 3% mniej niż w przypadku konsol. Jednak nowa generacja sprzętu do grania może znacznie odmienić warunki, jakimi będzie rządzić...

Szef Google Stadia: usługa ma przewagę nad tradycyjnym sprzętem

Szef Google Stadia: usługa ma przewagę nad tradycyjnym sprzętem

2019 ma szansę stać się przełomowym rokiem dla usług streamingu gier. Mimo wszystko, ten segment ma niezwykle dużo do udowodnienia. 10 lat temu OnLive także miał być rewolucją, która odmieni oblicze grania na zawsze. Jedyne, co po ich twórcach zostało to architektura wykupiona przez Sony, które użyło jej w swoim PlayStation Now. PS Now nie zdołało do tej pory zaistnieć w szerszym ujęciu jako realna alternatywa dla tradycyjnego grania. Dopiero teraz firmy takie, jak Microsoft i Google przy wykorzystaniu...

Microsoft zapowiada nowe gry i technologie w 2019 roku

Microsoft zapowiada nowe gry i technologie w 2019 roku

Rok 2019 będzie bardzo intensywny dla Microsoftu - nie trzeba być specjalnie dobrze poinformowanym aby się tego domyślić. W końcu w tym roku prawdopodobnie zostaną nowe konsole amerykańskiej firmy, a także kilka innych inicjatyw. Gigant z Redmond właśnie zapowiedział za pomocą swojego bloga informacyjnego plany na 2019. W tym roku firma wyda kilka nowych gier, w tym Gears 5, kontynuacji Ori and the Blind Forest. Ponadto nadal będzie rozwijać usługę Game Pass, ale także skupi się także na enigmatycznie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.