Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

śledzenie promieni

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Śledzenie promieni to technika renderowania, która realistycznie symuluje sposób w jaki promienie światła przecinają się i wchodzą w interakcje z geometrią sceny, materiałami i źródłami światła. Technologia ta jest szeroko stosowana do renderowania filmów, ale od niedawna wykorzystuje się ją również w aplikacjach i grach wideo. Większość osób o technologii śledzenia promieni pierwszy raz usłyszało przy okazji premiery kart graficznych GeForce RTX 2000, które oferują jej sprzętową obsługę....

Bright Memory: Infinite RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Bright Memory: Infinite RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Tematy dotyczące ray tracingu i DLSS wzbudzają niemałe zainteresowanie, dlatego postanowiłem zaserwować Wam kolejną porcję testów wydajności skupionych na powyższym zagadnieniu, jednak tym razem z orientalnym posmakiem. Bright Memory to chińska produkcja raczej nieznana szerokiemu odbiorcy, zwłaszcza że ciągle pozostaje w kategorii Early Access na Steamie, aczkolwiek posiadająca implementacje obydwu technologii promowanych przez NVIDIA. Poza tym, wykorzystuje do generowania grafiki Unreal Engine 4, demonstrując...

Gry komputerowe z ray tracing i DLSS - dostępne i nadchodzące

Gry komputerowe z ray tracing i DLSS - dostępne i nadchodzące

NVIDIA wprowadzając rodzinę kart graficznych GeForce RTX 2000 postanowiła rozpocząć nowy rozdział w ewolucji gier komputerowych, wyposażając swoje urządzenia w specjalne jednostki odpowiadające za śledzenie promieni i zaawansowane obliczenia wykorzystujące sieci neuronowe. Pomysł bezsprzecznie ciekawy, jednak rewolucje w świecie technologii wymagają czasu potrzebnego do implementacji. Tutaj sytuacja wygląda(ła) podobnie - szumnie zapowiadany ray tracing i DLSS jeszcze niedawno były dostępne w zaledwie...

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

Windows 7 to przez jednych niemal zapomniany już system (choć wciąż dobrze wspominany), przez drugich zaś wciąż wykorzystywany. Sytuacja ta z pewnością ulegnie zmianie już w najbliższym czasie, jako że Siódemka w styczniu 2020 straci oficjalne wsparcie. Mimo to, na kilka miesięcy przed tym wydarzeniem, użytkownicy wspomnianego systemu otrzymują od Microsoftu prezent - w systemie pojawi się mianowicie DirectX 12, ale co chyba ważniejsze - obsługa ray tracingu. Dla niektórych osób, taka decyzja może...

Reshade - Quake 3, FEAR, GTA V i Carmageddon z path tracingiem

Reshade - Quake 3, FEAR, GTA V i Carmageddon z path tracingiem

Na YouTubie, a dokładniej na kanale EiermannTelevision, pojawiło się kilka filmików przedstawiających wiele starszych (ale nie tylko) gier, które wzbogacono efektami ray tracing (a właściwie to path tracing). Technika ta zadebiutowała w tytułach Quake 3, Carmageddon, Grand Theft Auto 5, Grand Theft Auto 4, Half Life, F.E.A.R. oraz Star Wars Jedi Outcast, za sprawą ostatniej wersji oprogramowania Reshade. Wspomniany mod, tworzony przez Pascala Glichera, jest właśnie w fazie alfa i nie ma też co spodziewać...

Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open source

Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open source

Pewne rzeczy są wieczne. Jak na przykład miłość do Quake II. W moim przypadku to jedna z najlepszych i najważniejszych gier. Nic dziwnego, że podobnie jak miliony graczy na całym świecie, byłem pełen podziwu dla odświeżonego wyglądu starej gry wspartej przez najnowsze technologie wizualne. Przyznam szczerze, że przez chwilę, na początku, odebrałem to jako żart. Do póki nie zobaczyłem efektu. A ten jest niesamowity. W trakcie GTC 2019 NVIDIA zaprezentowała zaktualizowaną wersję Quake II ze zmodernizowaną...

Ray Tracing w Quake II - klasyka strzelanin w nowej odsłonie

Ray Tracing w Quake II - klasyka strzelanin w nowej odsłonie

Kupiliście kartę graficzną NVIDII z serii 20xx i szukacie tytułu, który płynnie obsłuży ray tracing? Oto on... A właściwie to nowa jego wersja. Światło dzienne ujrzał bowiem QUAKE II PATHTRACED (lub inaczej zwane Q2VKPT), czyli kultowa gra, która czasy młodości ma już dwie dekady za sobą, a dziś została wzbogacona o obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Osoby, które zgrzytały zębami z rozczarowania nad tym, jak technologia ta działa wespół z najnowszymi grami AAA, być może...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.