sekiro shadows die twice
Where Winds Meet - efektowny gameplay trailer z datą premiery w Chinach. Sekiro z domieszką scen rodem z azjatyckich filmów

Azjatyckie zespoły nie od dziś potrafią tworzyć udane i kasowe gry, ale w przeciągu ostatnich lat ich dobra passa zdaje się jedynie przybierać na sile. To już nie tylko pojedynczy twórcy spod znaku FromSoftware - a w szczególności pokazał nam to dobiegający już końca rok. I wiele wskazuje na to, że trend nie ulegnie zmianom, bo w drodze znajduje się kilka kolejnych obiecujących pozycji. A wśród nich gra od Everstone Studio, którą wkrótce sprawdzi część graczy.
Stellar Blade - 15-minutowy gameplay prezentujący eksplorację i walkę, zakończony efektowną walką z bossem

Jeśli chodzi o co najmniej ostatnie tygodnie, niewiele tematów w branży jest tak często poruszanych, jak gra od Shift Up. Kontekst oczywiście bywa różny - nie brak w końcu poruszania kwestii wzbudzającego osobliwe kontrowersje wyglądu głównej bohaterki (czasem nawet w dość dosadny sposób, jak uczynił to pewien francuski dziennikarz). Nie można jednak zapomnieć o tym, co najważniejsze - czyli samej rozgrywce, która na razie robi wrażenie.
Rise of the Ronin - deweloperzy z Team Ninja z nową zapowiedzią na State of Play. Czas na omówienie rozgrywki

Twórcy NiOh nie zwalniają tempa i na nieco ponad półtora miesiąca przed premierą prezentują kolejną garść materiałów. Pod koniec zeszłego roku deweloperzy nakreślili przede wszystkim kontekst swojego najambitniejszego przedsięwzięcia, na czele z omówieniem okresu historycznego, bohatera i pewnych cech mechanik. Organizowane przez Sony State of Play było następną okazją do pochwalenia się czymś jeszcze - i to z nowymi partiami gameplayu.
Rise of the Ronin - reżyser opowiada o grze. Pierwszy tytuł od twórców NiOh, w którym nie zabijasz wszystkiego, co się rusza

Kończący się rok kalendarzowy nie należał do najlepszych w historii dla Team Ninja. Ambitny zespół wypuścił kilka miesięcy temu Wo Long Fallen Dynasty - grę, która na pewno nie należała do najgorszych, ale jednak odstawała poziomem od chociażby świetnej serii NiOh. Ale rozczarowanie może zostać zmazane już wiosną przyszłego roku, gdy deweloperzy wypuszczą pozycję znacząco różną od swoich dotychczasowych projektów. A na razie garść nowych informacji.
Where Winds Meet - Ghost of Tsushima spotyka Sekiro. Materiał z rozgrywki przedstawia action RPG w azjatyckich klimatach

Gry krążące wokół orientalnych starć - czasem bliższych historii, innym razem zupełnie zanurzone w fantastycznym sosie - mają w ostatnich latach świetną passę. Przykładowo, Sekiro: Shadows Die Twice od FromSoftware zostało w 2019 roku uznane za grę roku, Ghost of Tsushima zaś okazało się kasowym hitem. W tym roku Team Ninja wypuściło Wo Long: Fallen Dynasty, choć już ze znacznie gorszymi rezultatami. Ale na tym bynajmniej nie koniec.
FromSoftware planuje zmniejszyć odstęp czasowy pomiędzy kolejnymi tytułami. Producent Armored Core 6 o planach studia

Japońscy twórcy należą do najbardziej wpływowych grup we współczesnej branży - tego chyba trudno nie przyznać nawet osobom, którzy nie należą do fanów ich gier. Elden Ring można określić jako swojego rodzaju ukoronowanie święcącej triumfy od ponad dekady marki. Teraz zaś swój wielki powrót szykuje seria Armored Core, swoista "ofiara" sukcesów trylogii Dark Souls, Bloodborne czy innego Sekiro. Ale okazuje się, że wcale nie musimy czekać długo na inne tytuły.
Deweloperzy sądzą, że łatwiejsze poziomy trudności nie rujnują gier

Ostatnimi czasy gra Sekiro: Shadows Die Twice sprokurowała dyskusję na szeroką skalę na temat poziomu trudności w grach. Niedawno powstało wiele felietonów, między innymi na Forbesie i Kotaku na temat tego, czy tytuł From Software powinien zawierać także tryb Easy. Jak się okazuje, jest to bardzo newralgiczna kwestia, która tworzy bariery między społecznością graczy. Jeden obóz dosyć ostentacyjnie daje do zrozumienia, że wprowadzenie łatwego poziomu trudności w grach From Software zrujnowałoby...
Gra Sekiro: Shadows Die Twice z imponującą sprzedażą na Steam

W dobie battle royale oraz gier-usług z gigantycznymi dzielonymi światami coraz trudniej jest tytułom single-playerowym. Coraz więcej wydawców próbuje swoich sił w tych dwóch konwencjach, a coraz rzadziej tworzone są gry wyłącznie przeznaczone dla pojedynczego gracza. A nawet jeśli takowe powstają, to nie zawsze spełniają oczekiwania. Istnieją jednak niezwykle chlubne wyjątki. Takich mieliśmy w zeszłym roku wiele, jak choćby God of War czy Marvel’s Spider-Man. W 2019 już w pierwszym kwartale pojawiły...
Twórcy Dark Souls chcieliby stworzyć grę typu battle royale

Gry From Software, w szczególności serie Dark Souls i Bloodborne utożsamiane są ze społecznościami tzw. hardcore’owych graczy. Dalekie są jednak od bycia jedynie niszowym fenomenem. Stanowią one nieustannie powielany wzorzec dla innych, a także cieszą się fenomenalną sprzedażą. Chociaż mają one komponent multiplayer od samego początku swojego istnienia, to jednak kojarzone są jednak z rozgrywką single-playerową. Co ciekawe, japońskich twórców nadchodzącego Sekiro: Shadows Die Twice interesuje...
Nowa gra twórców Dark Souls odchodzi od znanych pomysłów

Sekiro: Shadows Die Twice to nowy tytuł From Software, wszechstronnego studia, znanego najbardziej z Dark Souls i Bloodborne. Sekiro zostało po raz pierwszy zaprezentowane w zeszłym roku na E3 Microsoftu i ukaże się już 22 marca 2019 na PC, PS4 oraz Xbox One. Będzie to gra z gatunku hack'n'slash. Ma jednak w znaczący sposób różnić się od serii Souls. Game Informer (GI) złożył studiu wizytę i dowiedział się w jaki sposób najnowsza produkcja Japończyków odejdzie od schematów tak dobrze rozpowszechnionych...
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5070 już dostępna w cenie poniżej MSRP. Coraz tańszy jest również RTX 5070 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT sprzedaje się 10 razy lepiej niż GeForce RTX 5080. A przynajmniej tak wynika z danych sklepu MindFactory
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090
Serwis PurePC idzie z duchem czasu i oddaje się w ręce sztucznej inteligencji. Szykujcie się na jeszcze więcej newsów i artykułów!