Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

rzeczywistość wirtualna

HP wypuści nowy zestaw VR oparty o Windows Mixed Reality

HP wypuści nowy zestaw VR oparty o Windows Mixed Reality

Rzeczywistość Wirtualna (VR) i Rzeczywistość Rozszerzona (AR) powoli, a nawet bardzo powoli pojawiają się w naszym codziennym życiu. Wystarczy wspomnieć, że na Steamie mniej niż procent graczy używa takich właśnie zestawów. Co nie przeszkadza producentom cały czas oferować nam nowych produktów. Wciąż mówi się przecież, że VR to przyszłość. I pewnie nie bez racji. Tym razem HP pracuje nad nowym produktem dla platformy Windows Mixed Reality. Pomimo nieco mylącego nazewnictwa jest to zdecydowanie...

Mecze NBA na żywo w Rzeczywistości Wirtualnej z Intel True VR

Mecze NBA na żywo w Rzeczywistości Wirtualnej z Intel True VR

Przyznam szczerze, że jeśli chodzi o sport to nie interesują się nim zbytnio. Dość powiedzieć, że ostatnia sportowa gra komputerowa w jaką grałem to NBA 98. I było to własnie w tamtym roku. Pomysł przedstawiony przez Intel wydaj się jednak ciekawy. Tym razem chodzi o wykorzystanie Wirtualnej Rzeczywistości. To dzięki niej można poczuć się jak w centrum wydarzeń co niewątpliwie dodaje emocji oglądanym na przykład na żywo meczom czy koncertom. Po zakończonych testach, w tym sezonie Intel rozpoczyna...

Komputer-plecak Zotac VR Go 2.0: immersja w grach bez przeszkód

Komputer-plecak Zotac VR Go 2.0: immersja w grach bez przeszkód

Firma ZOTAC wprowadza dzisiaj na rynek nową generację komputerów-plecaków VR GO 2.0, które charakteryzują się większą wydajnością i mniejszą obudową, dzięki czemu zapewnić ma prawdziwie mobilne wrażenia w świecie wirtualnej rzeczywistości. Całkowicie nowy design komputera wyróżniony został uznaną w branży nagrodą COMPUTEX 2018 za wyjątkową innowacyjność. Ten pierwszy na świecie model komputera-plecaka VR został odświeżony także technologicznie i jest obecnie zupełnie nową konstrukcją,...

Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Jak branża długa i szeroka, tak wiele już było podejść do ogólno pojętej wirtualnej rzeczywistości. Chociaż pierwsze próby podejmowane były kilkadziesiąt lat temu - pierwotnie Sensorama w 1962 roku, a w bardziej znajomej formie Virtual Boy wykonany przez Nintendo w 1995 roku, to wszystkie zakończone były raczej niepowodzeniem. Na przeszkodzie stawały podobne czynniki jak teraz, jednak w większej skali - niesamowicie wysoki koszt urządzenia, małe zainteresowanie, duże wymagania oraz dodatkowo bariera...

Pierwsze urządzenia Projektu Tango zobaczymy w tym roku

Pierwsze urządzenia Projektu Tango zobaczymy w tym roku

Co takiego mogłoby się stać, gdyby smartfon był w stanie analizować swoje otoczenie, podobnie jak robimy to my, ludzie? Odpowiedzią na to pytanie ma być Projekt Tango, którego uruchomienie nastąpiło w lutym 2014 roku. Jak do tej pory w tej sprawie nie pojawiło się zbyt wiele szczegółów, ale sytuacja się zmienia – zarówno niedawna konferencja MWC, jak i najnowsze doniesienia pokazują, że z możliwości Tango skorzystamy już w tym roku na nowych urządzeniach konsumenckich. Jedną z firm biorących...

Oculus Rift CV1 wymaga czterech portów USB i Windows 64-bit

Oculus Rift CV1 wymaga czterech portów USB i Windows 64-bit

Technologia wirtualnej rzeczywistości coraz śmielej wkracza na rynek urządzeń elektronicznych. Jeszcze do niedawna wydawało się, że VR będzie poza naszym zasięgiem przez wiele lat, natomiast teraz bardzo dobrze widać zbliżającą się dominację tej ciekawej nowości. Jednym z producentów kojarzonych z wirtualną rzeczywistością jest Oculus, który nie tylko rozwija własne urządzenia, ale także sprzedaje technologię dla sprzętu innych marek. W przyszłym roku na rynek trafi pierwsza konsumencka wersja...

Oculus Rift - Gogle VR droższe niż 350 dolarów

Oculus Rift - Gogle VR droższe niż 350 dolarów

Od wielu lat ludzie chcieli przenieść się do innej rzeczywistości i doświadczyć czegoś zupełnie nowego - filmy i inne dzieła są pełne motywów tego typu, przez co masowi odbiorcy po prostu pragną pójść do sklepu po coś, co teoretycznie zmieni ich życie... Czy technologia wirtualnej rzeczywistości to odpowiedź na potrzeby zwykłego konsumenta? Czy gogle VR spełnią oczekiwania użytkowników? Tego na razie nie wiemy, chociaż wszystko zapowiada się znakomicie. Jedną z najbardziej znanych firm rozwijających...

Oculus Rift - Gogle VR będą kosztowały co najmniej 300 dolarów

Oculus Rift - Gogle VR będą kosztowały co najmniej 300 dolarów

Wirtualna rzeczywistość rozpala serca graczy oraz innych użytkowników lubiących nowe technologie - możliwość wirtualnego przeniesienia się do innego świata zawsze wzbudzała spore zainteresowanie, jednak nigdy nie potrafiła przebić się na rynek urządzeń elektronicznych. Dlaczego? Przede wszystkim problemy sprawiała sama technologia, która jest specyficzna ze względu na ciągłe oddziaływanie na zmysły użytkownika. Urządzenia VR muszą być dopracowane, gdyż każde opóźnienie lub zła reakcja...

Oculus Ready - Nowy program dla producentów komputerów PC

Oculus Ready - Nowy program dla producentów komputerów PC

Czekacie na popularyzację technologii wirtualnej rzeczywistości? Głównym producentem mającym szansę osiągnąć sporą sprzedaż w relatywnie krótkim czasie jest Oculus - znana marka zajmująca się od lat rozwojem urządzeń VR ma w przyszłym roku wprowadzić konsumencki wariant swojego hełmu, który będzie można podłączyć do komputera PC. Nowy sprzęt pozwoli na korzystanie z różnych aplikacji oraz gier, co powinno pomóc całej branży cyfrowej rozrywki. Nie ulega wątpliwości, że technologia wirtualnej...

Producenci dostarczą 3 miliony hełmów VR w 2016 roku

Producenci dostarczą 3 miliony hełmów VR w 2016 roku

Rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości jest widoczny gołym okiem - większość producentów zdążyła do tej pory zaprezentować prototypy, które w przyszłości będą miały okazję przerodzić się w finalne wersje dostępne na wielu rynkach. Gotowe konstrukcje VR (virtual reality) można obecnie policzyć na palcach jednej dłoni, a jednym z popularniejszych urządzeń jest niewątpliwie Samsung Gear VR. Jak będzie wyglądał rynek technologii wirtualnej rzeczywistości w przyszłości? Analitycy badający...

Oculus: Obecne karty graficzne są za słabe dla technologii VR

Oculus: Obecne karty graficzne są za słabe dla technologii VR

W połowie maja firma Oculus rozwijająca własne gogle wirtualnej rzeczywistości opublikowała przewidywane wymagania sprzętowe dla swojego konsumenckiego modelu Rift - można się było spodziewać, że technologia VR będzie wymagała od użytkowników posiadania wydajnego sprzętu komputerowego, bowiem wyświetlanie obrazu tuż przed głową zdecydowanie bardziej obciąża podzespoły, niż wysyłanie obrazu o niższej rozdzielczości i płynności do monitora. Oculus zaleca posiadanie karty graficznej GeForce...

Pierwsza wersja HoloLens będzie przeznaczona dla biznesu

Pierwsza wersja HoloLens będzie przeznaczona dla biznesu

Okulary VR, czyli urządzenia potrafiące wyświetlać wirtualną lub rozszerzoną rzeczywistość stają się coraz popularniejsze. Pomimo tego, że jeszcze żadne finalne urządzenie nie jest powszechnie dostępne na rynku (oprócz zestawów dla smartfonów), wielu użytkowników rozmawia na temat VR i zastanawia się nad kupnem tego typu produktu. Trzeba powiedzieć wprost, że okulary VR pomogą nam przenieść się jakby do innego wymiaru jeżeli chodzi o gry komputerowe. Do tej pory musieliśmy patrzeć w monitor,...

Oculus Rift bez blokady dla treści pornograficznych

Oculus Rift bez blokady dla treści pornograficznych

Kilka miesięcy temu nasz redakcyjny kolega Maciej poruszył bardzo ciekawy temat dotyczący wirtualnej rzeczywistości... Wbrew pozorom, wszelkiego rodzaju hełmy i okulary to wielka szansa nie tylko dla producentów gier i aplikacji naukowych, ale także pewnej branży związanej z rozrywką tylko dla dorosłych. Niektórzy obserwatorzy rynku prawdopodobnie od razu zauważyli wielkie możliwości technologii VR w segmencie pornografii, aczkolwiek ten temat jest cały czas przysłaniany przez inne zastosowania...

Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR

Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR

Wirtualna rzeczywistość coraz częściej pojawia się w informacjach dotyczących sprzętu komputerowego i nie ma w tym nic dziwnego - nie jest tajemnicą, że różni producenci mają różne podejście do technologii VR. Niektórzy decydują się na wykorzystanie oddzielnych urządzeń do wyświetlania obrazu (np. Samsung Gear VR), a inni rozwijają swoje projekty w oparciu o zdecydowanie wydajniejsze platformy sprzętowe (np. Oculus). Wspomniana przed chwilą firma już od kilku lat zajmuje się tworzeniem swojego...

Google Magic Leap - Przyszłość wirtualnej rzeczywistości?

Google Magic Leap - Przyszłość wirtualnej rzeczywistości?

Wielkie firmy coraz bardziej angażują się w produkcję urządzeń służących do wyświetlania wirtualnej rzeczywistości. Sprzęt tego typu będzie miał bardzo wiele zastosowań, również w segmencie gier komputerowych. Uruchamiając nową produkcję nie będziemy musieli patrzeć w ekran monitora, tylko ubierzemy się w specjalne okulary, dzięki którym przeniesiemy się w samo centrum wydarzeń widziane nie oczami naszego głównego bohatera którym sterujemy, ale naszymi własnymi. Niestety, rozwiązania...

Apple otrzymało patent na okulary VR dla smartfonów iPhone

Apple otrzymało patent na okulary VR dla smartfonów iPhone

Każdy producent sprzętu mobilnego chce mieć własną wirtualną rzeczywistość. Nie ma wątpliwości, że jest to technologia przyszłości, która zostanie czym prędzej spopularyzowana i trafi do domu przeciętnego Kowalskiego, tak jak wcześniej smartfony, tablety i inne gadżety. Już w ubiegłym roku mogliśmy mówić o prawdziwym wysypie urządzeń VR korzystających ze smartfonów, a kolejne miesiące mogą przynieść jeszcze więcej modeli dostępnych w przystępnych cenach. Producenci zauważyli,...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.