rdna 5
AMD i Sony prezentują trzy nowe rozwiązania, które trafią do przyszłych układów SoC dla konsol i kart graficznych Radeon
AMD i Sony od dawna współpracują nie tylko przy tworzeniu układów SoC dla konsol PlayStation, ale także w warstwie programowej, co zaowocowało m.in. technologią PSR. Teraz obie firmy opublikowały wspólny materiał prezentujący trzy nowe rozwiązania oraz zmiany w podejściu do architektury GPU. Radiance Cores, Neural Arrays i Universal Compression to technologie, które w dłuższej perspektywie mają odegrać istotną rolę na rynku gier wideo.
Nowe informacje o specyfikacji konsoli Sony PlayStation 6 sugerują bardzo duży skok wydajności dla Ray Tracingu
Do premiery nowej generacji konsoli Sony PlayStation 6 zostały jeszcze przynajmniej dwa lata z hakiem (spodziewany debiut jesienią 2027 roku). Pomału wchodzi zatem w okres, gdy w sieci będzie się pojawiać coraz więcej mniej lub bardziej prawdopodobnych informacji o konsoli. Ostatnio informowaliśmy o kwestii napędu Ultra HD Blu-ray w PlayStation 6. Z tych informacji jasno wynikało, że Sony zamierza kontynuować politykę z obecnej generacji PS5 (Slim i Pro). Tymczasem w sieci pojawiły się doniesienia na...
AMD UDNA - producent szykuje cztery wersje chipów. Topowy next-genowy układ graficzny może otrzymać 96 jednostek CU
Karty graficzne AMD oparte na architekturze RDNA 4 (Radeon RX 9000) nadal uchodzą za dosyć świeże, jednak chyba wszyscy gdzieś z tyłu głowy mamy świadomość, że za kulisami trwają już prace nad kolejną generacją GPU. Choć do tej pory właściwie nie wiadomo, czy mamy mówić o RDNA 5, czy UDNA, to jednak sprawy mają się tak, że do sieci wyciekły właśnie dosyć istotne informacje na temat budowy tych jednostek. Czego można oczekiwać?
Nowa generacja kart graficznych AMD Radeon będzie wspierać porty HDMI 2.2, choć nie w najwyższym standardzie
W tym roku, podczas targów CES w Las Vegas, ogłoszono specyfikację nowego standardu HDMI 2.2. Maksymalna przepustowość dla przesyłania danych będzie podwojona względem HDMI 2.1 i wyniesie do 96 Gbps. HDMI 2.2 w swojej pełnej formie przewyższy zatem możliwościami format DisplayPort 2.1 UHBR20 (niespełna 80 Gbps). Tymczasem nowe doniesienia wskazują, że ze standardu HDMI 2.2 skorzysta AMD w kolejnej generacji kart graficznych Radeon. Nie będzie to jednak wersja o maksymalnej wydajności.
AMD Radeon RX 8000 - architektura RDNA 4 skupi się na Ray Tracingu. Z kolei RDNA 5 ma być zbudowane od podstaw
Ostatnio z sieci napływają nowe informacje na temat nadchodzących kart graficznych AMD Radeon RX 8000, które wykorzystają architekturę RDNA 4. Co ciekawe od pewnego czasu pojawiają się również wzmianki o starannie przygotowywanej architekturze RDNA 5. Teraz sprawdzony informator wjm47196, który od dłuższego czasu nie pojawiał się w zakątkach internetu, postanowił uchylić rąbka tajemnicy dotyczącej tego, co planuje amerykański producent.
AMD Medusa - konsumenckie chipy Ryzen oparte na architekturze Zen 6 mają zostać wyposażone w grafikę RDNA 5
AMD posiada aktualnie w swojej ofercie szereg różnych procesorów opartych na architekturze Zen 4. W sklepach znajdziemy nie tylko klasyczne modele w wersji z 6, 8, 12 czy 16 rdzeniami, ale także warianty z pamięcią 3D V-Cache czy układy APU (w tym także te częściowo oparte na Zen 4c). Nic dziwnego więc, że w sieci pojawiają się doniesienia o procesorach Ryzen następnej generacji. Nie spodziewaliśmy się jednak, że w międzyczasie doczekamy się już kolejnych wieści na temat chipów Zen 6.
Konsola Xbox nowej generacji ma wykorzystać procesor AMD APU, bazujący na architekturze Zen 6 i RDNA 5
Dopiero co pisaliśmy na temat odświeżonych konsol Xbox Series X (projekt Brooklin) oraz Xbox Series S (projekt Ellewood), a także nowego kontrolera Xbox "Sebile", wyposażonego w akcelerometr oraz haptyczne wibracje. Okazuje się jednak, że to nie koniec wewnętrznych dokumentów Microsoftu, które dzisiaj rano przedostały się do sieci, a które pochodzą z sądowej walki z FTC o przejęcie Activision Blizzard. Kolejne materiały dotyczą nowej generacji konsoli Xbox, która do sprzedaży miałaby trafić w 2028...



























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Koniec z instalacją Windows 11 bez konta Microsoft. Popularne triki przestają działać w nowych wersjach systemu