Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

ray tracing

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek od dawna był znany z tworzenia spektakularnych technologii, jak np. ich engine CryEngine. Pierwszy Crysis był w momencie premiery wręcz przełomowym tytułem pod względem jakości oprawy graficznej i przez lata stosowany był jako najlepszy benchmark dla kolejnych generacji kart graficznych. Deweloperzy Cryteka opracowali nowe demo techniczne zatytułowane Neon Noir, które po raz pierwszy publicznie zaprezentowano w marcu tego roku. Czym się charakteryzuje? Przede wszystkim wspiera technikę Ray Tracingu...

Plotka: NVIDIA Ampere - prezentacja w marcu, premiera w czerwcu

Plotka: NVIDIA Ampere - prezentacja w marcu, premiera w czerwcu

W ostatnich tygodniach pojawiło się trochę informacji na temat następnej generacji kart graficznych od NVIDII - mowa o architekturze Ampere, która ma nie tylko zastąpić Turinga, ale także przejść na niższy proces technologiczny - w tym wypadku ma zostać wykorzystana 7 nm litografia EUV od Samsunga. Oczywiście wciąż żadnych konkretów na temat wydajności czy specyfikacji nie znamy, jednak od czasu do czasu pojawią się niepotwierdzone informacje dotyczących tychże układów graficznych. Wprawdzie...

Adobe wprowadza obsługę Ray Tracingu do swoich aplikacji

Adobe wprowadza obsługę Ray Tracingu do swoich aplikacji

Nowe układy graficzne, takie jak NVIDIA RTX wraz z technologiami w rodzaju Ray Tracingu to nie tylko sprzęt dla graczy, którzy dzięki temu w grach mogą uzyskać znacznie bardziej realistyczne efekty graficzne. To także coś dla profesjonalistów pracujących w różnych branżach kreatywnych, szczególnie związanych z generowaniem efektów specjalnych, czy montażem wideo. Firma Adobe właśnie ogłosiła na konferencji Adobe MAX, że szereg jej aplikacji otrzyma teraz wsparcie dla funkcji dostępnych w serii...

Test wydajności Call of Duty Modern Warfare 2019 - Wojna wzywa

Test wydajności Call of Duty Modern Warfare 2019 - Wojna wzywa

Call of Duty Modern Warfare powraca w wielkim stylu, wykorzystując nie tylko doskonale rozpoznawalny podtytuł bezpośrednio nawiązujący do głośnego pierwowzoru, ale również sięgając do najgłębszych korzeni marki. Infinity Ward przygotowało solidną wojenną strzelaninę, mającą wywoływać emocje i zmobilizować fanów sieciowej rywalizacji, a wszystkiemu towarzyszy długo wyczekiwana zmiana (!) silnika graficznego. Pewnie myśleliście, że rewolucja technologiczna nigdy tutaj nie nastąpi, jednak piekło...

Test ASUS ROG Mothership GZ700GX - Statek Matka w PurePC

Test ASUS ROG Mothership GZ700GX - Statek Matka w PurePC

ASUS ROG Mothership GZ700GX to urządzenie, które wywołało ożywczą dyskusję już w styczniu, kiedy to podczas targów CES w Las Vegas zostało oficjalnie zapowiedziane. Jest to jedno z najbardziej nietypowych notebooków do gier, ponieważ sprowadzono go do pozycji urządzenia hybrydowego. W internecie można było przeczytać wiele opinii, że mamy do czynienia z przerośniętą wersją Microsoft Surface Pro, do której władowano najmocniejsze podzespoły jakie się tylko da. Podczas kwietniowej konferencji...

NVIDIA GeForce Ampere - Nowe informacje o kartach graficznych

NVIDIA GeForce Ampere - Nowe informacje o kartach graficznych

W lipcu odbyła się oficjalna prezentacja odświeżonych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 20x0 SUPER w postaci układów GeForce RTX 2060 SUPER, GeForce RTX 2070 SUPER oraz GeForce RTX 2080 SUPER. Niedługo z kolei doczekamy się kolejnych słabszych kart z serii GeForce GTX 16. Wszystkie wymienione karty bazującą na architekturze Turing, wykorzystującej 12 nm proces technologiczny od TSMC. Wiemy, że kolejną generacją będzie Ampere, która przejdzie na 7 nm autorstwa Samsunga. W sieci z kolei pojawiły się...

NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracing

NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracing

Ray-tracing może tchnąć w stare tytuły nowe życie. Doskonale dowiodła tego NVIDIA prezentując w marcu tego roku 22-letni Quake 2 ze wspomnianym efektem. Ich odświeżona wersja klasyku id software dołożyła przy okazji HDR, globalną iluminację, światła wolumetryczne oraz wiele innych współczesnych rozwiązań wizualnych. W rezultacie, nie modyfikując absolutnie geometrii poziomów sprzed dwóch dekad udało się stworzyć całkowicie nowe szaty graficzne w imponujący sposób. Jak się okazuje, Quake...

Karty NVIDIA Ampere mogą pojawić się w pierwszej połowie 2020

Karty NVIDIA Ampere mogą pojawić się w pierwszej połowie 2020

W lipcu odbyła się oficjalna prezentacja odświeżonych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 20x0 SUPER w postaci układów GeForce RTX 2060 SUPER, GeForce RTX 2070 SUPER oraz GeForce RTX 2080 SUPER. Niedługo z kolei doczekamy się kolejnych słabszych kart z serii GeForce GTX 16. Wszystkie wymienione karty bazującą na architekturze Turing, wykorzystującej 12 nm proces technologiczny od TSMC. Wiemy, że kolejną generacją będzie Ampere, która przejdzie na 7 nm autorstwa Samsunga. Dotychczas nie wiedzieliśmy...

Na co warto zwracać uwagę przy wyborze laptopa do gier?

Na co warto zwracać uwagę przy wyborze laptopa do gier?

Notebooki przeznaczone do gier z roku na rok cieszą się coraz większą, niesłabnącą popularnością. Zamknięcie coraz wydajniejszych podzespołów w mniejszą obudowę, sparowaną jednocześnie z ekranem, klawiaturą, głośnikami oraz touchpadem bez wątpienia jest magnesem dla wielu osób, którzy z różnych przyczyn decydują się na wybór notebooka zamiast stacjonarnego komputera. Jednym z najważniejszych producentów, którzy oferują szeroki wybór laptopów do gier jest tajwańska firma MSI, dbająca...

Karty graficzne Intel Xe zostaną zaprezentowane w czerwcu 2020

Karty graficzne Intel Xe zostaną zaprezentowane w czerwcu 2020

Intel w przyszłym roku zamierza wprowadzić na rynek swoje kolejne karty graficzne z własnymi GPU. Dla tej firmy to byłoby już trzecie podejście. Pierwszym GPU firmy Intel był układ i740. Zobaczymy czy trzecie już podejście będzie bardziej szczęśliwe dla producenta. Pod koniec lipca Niebiescy umieścili (i bardzo szybko zdjęli) sterowniki 26.20.16.9999, w których pojawiły się wzmianki o czterech nowych modelach GPU. Ponadto w niedawnym wywiadzie Pro Hi-Tech (rosyjskiego kanału YouTube) z Rają Kodurim,...

Test ASUS ROG Zephyrus GX502GW - notebook z 240 Hz matrycą

Test ASUS ROG Zephyrus GX502GW - notebook z 240 Hz matrycą

Podczas kwietniowego pobytu w Stambule, gdzie firma ASUS prezentowała nowości wśród laptopów gamingowych na ten rok przygotowano notebooki z trzech serii: ROG Mothership GZ700GX (który ostatecznie w Polsce się nie pojawi), ROG Zephyrus S GX502 (GL502) oraz Strix HERO III / SCAR III. O ile przedstawiciel trzeciej serii (Strix) został już przez nas przetestowany, o tyle wciąż wyczekiwałem możliwości testu Zephyrusa. Obecnie w ofercie firmy ASUS są dwie różne serie Zephyrus, które różnią się położenia...

Alan Wake pojawi się w grze Control w drugim rozszerzeniu DLC

Alan Wake pojawi się w grze Control w drugim rozszerzeniu DLC

Po mieszanym (choć raczej pozytywnym) przyjęciu z jakim spotkał się Quantum Break, Remedy powróciło w wysokiej formie z Control. Ta trzecioosobowa strzelanina zyskała bardzo dobre noty w prasie, a szczególnie chwaloną była edycja na PC (86% Metacritic), korzystająca z najnowszych dobrodziejstw NVIDII: Ray Tracingu i DLSS. Mimo lekkich problemów technicznych na konsolach, porty na PS4 i Xbox One zostały również bardzo dobrze ocenione. Deweloperzy muszą być zadowoleni ze sprzedaży, bowiem właśnie ogłosili...

Ray-tracing w konsoli Xbox Scarlett. Będą dedykowane rdzenie

Ray-tracing w konsoli Xbox Scarlett. Będą dedykowane rdzenie

Wszystko wskazuje na to, że do premiery Xbox Scarlett pozostaje rok i dwa miesiące. Niedawno wydane Gears 5 w wersji na PC może stanowić przedsmak tego, co zaoferuje nowa konsola Microsoftu. Przy okazji między 14 a 16 listopada tego roku w Londynie odbędzie się wydarzenie X019, gdzie – być może – firma z Redmond zdecyduje się na ujawnienie dalszych szczegółów na temat specyfikacji, ceny bądź dostępności Scarlett. Tak, jak Sony, Microsoft również podkreślał istotność dysków SSD, jak i CPU...

Układ Turing TU102 w Quadro RTX 6000 trafi do laptopa ASUS

Układ Turing TU102 w Quadro RTX 6000 trafi do laptopa ASUS

Oferta NVIDII jeśli chodzi o mobilne układy graficzne z rodziny Turing jest dość obszerna. Dostępne mamy nie tylko karty GeForce RTX 20x0, ale również ich energooszczędne odpowiedniki Max-Q Design. Dodatkowo od kilku miesięcy są również dostępne mniej wydajne (choć dalej atrakcyjne) układy GeForce GTX 1650 oraz GeForce GTX 1660 Ti. Na początku czerwca natomiast oferta mobilnych Turingów powiększyła się o układy Quadro RTX 3000, Quadro RTX 4000 oraz Quadro RTX 5000, dzięki czemu producenci mogli...

Test wydajności Control PC - Wymagania sprzętowe poza kontrolą

Test wydajności Control PC - Wymagania sprzętowe poza kontrolą

Max Payne, Alan Wake, Quantum Break - wszystkie wymienione tytuły zawdzięczamy niedużemu lecz szanowanemu fińskiemu deweloperowi, którego najmłodsze dziecko właśnie trafiło do sprzedaży. Remedy zawsze tworzyło produkcje wyjątkowe, technicznie dopracowane, intrygujące fabularnie oraz zapadające w pamięci, dlatego Control od pierwszych zapowiedzi wzbudzało spore zainteresowanie gawiedzi. Obszerną recenzję najnowszej gry skandynawskiego studia mogliście już przeczytać na łamach naszego serwisu, natomiast...

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

Windows 7 to przez jednych niemal zapomniany już system (choć wciąż dobrze wspominany), przez drugich zaś wciąż wykorzystywany. Sytuacja ta z pewnością ulegnie zmianie już w najbliższym czasie, jako że Siódemka w styczniu 2020 straci oficjalne wsparcie. Mimo to, na kilka miesięcy przed tym wydarzeniem, użytkownicy wspomnianego systemu otrzymują od Microsoftu prezent - w systemie pojawi się mianowicie DirectX 12, ale co chyba ważniejsze - obsługa ray tracingu. Dla niektórych osób, taka decyzja może...

Gra Control na Metacritic - oceny podbijane przez fejkowych graczy?

Gra Control na Metacritic - oceny podbijane przez fejkowych graczy?

Wczoraj swoją premierę miała gra studia Remedy pt. Control. Sieć zalana jest newsami o tym, jak dobre recenzje zebrał ów tytuł. Nasza redakcyjna koleżanka poczyniła swoje własne spostrzeżenia (także krytyczne) na temat produkcji w recenzji (link poniżej). Nie była jednak odosobniona w wytknięciu tytułowi sporych wad jak płytka fabuła, męczący backtracking czy upośledzony system zapisów. Zaintrygowany tak wysoką oceną recenzentów postanowiłem więc prześledzić wpisy dziennikarzy jak i graczy...

Tajemniczy GeForce RTX T10-8 to nowa Tesla z obsługą Ray Tracingu

Tajemniczy GeForce RTX T10-8 to nowa Tesla z obsługą Ray Tracingu

W zeszłym miesiącu NVIDIA zaprezentowała oficjalnie odświeżony line-up kart graficznych GeForce RTX 20x0 SUPER - doczekaliśmy się nowych wersji układów GeForce RTX 2060 (SUPER), GeForce RTX 2070 (SUPER) oraz GeForce RTX 2080 (SUPER). Wielu zastanawiało się czy odświeżona zostanie również karta GeForce RTX 2080 Ti, bazująca na nieco okrojonym rdzeniu TU102. Jak z pewnością pamiętacie, kilkanaście dni temu w bazie AIDA64 pojawiły się wzmianki o tajemniczym układzie GeForce RTX T10-8, bazującym...

Recenzja gry Control - niekontrolowane zmarnowanie potencjału

Recenzja gry Control - niekontrolowane zmarnowanie potencjału

Sądzę, że niejeden z Was widząc to, co "wypluwa" dziś popkultura, ma siły tylko na to, aby się... popłakać. Nie będę rozwodzić się jednak nad tym, co nie tak jest z dzisiejszymi filmami, grami czy powieściami. Pozwolę sobie zauważyć raczej to, że jakość tych "dzieł" sprawia, iż tracimy już nadzieję, że jakieś studio czy autor będzie w stanie nas zaskoczyć, że będzie jeszcze w stanie przyprawić nas o upragniony mindblow, którego mogliśmy uświadczyć, natrafiając np. po raz pierwszy...

Ray tracing w Modern Warfare, Minecraft, Synced i Dying Light 2

Ray tracing w Modern Warfare, Minecraft, Synced i Dying Light 2

Tegoroczny Gamescom rozpoczyna się od NVIDII, która udostępniła najnowsze informacje związane z ray tracingiem. Mianowicie: Minecraft otrzyma wsparcie RTX w przyszłym roku, podobnie jak Dying Light 2 Technlandu. Tencent zaprezentował także swoją pierwszą grę AAA pt. Synced: Off-Planet, która podobnie jak wymienione wyżej produkcje, również zaoferuje efekty RTX. Dodatkowo NVIDIA udostępniła przykładowe zrzuty ekranu i zwiastuny dla tytułów, które otrzymają wsparcie RTX, w tym Call of Duty: Modern...

Test OMEN by HP 17 - udany notebook z kartą GeForce RTX 2070

Test OMEN by HP 17 - udany notebook z kartą GeForce RTX 2070

Seria notebooków OMEN od firmy HP istnieje już od kilku lat, jednak z każdą generacją jest coraz bardziej udoskonalana i pod różnymi względami modyfikowana. Nie brakuje także bardziej śmiałych eksperymentów jak ma to miejsce chociażby w przypadku OMEN by HP X 2S, który reklamowany jest jako pierwszy laptop gamingowy z dwoma ekranami. W przeszłości miałem już okazję testować dwa różne laptopy marki OMEN by HP - jeden posiadał kartę GeForce GTX 1070 (pierwsza generacja), drugi z kolei miałem układ...

Wymagania sprzętowe gry Control zostały znacznie obniżone

Wymagania sprzętowe gry Control zostały znacznie obniżone

Control, nowa gra Remedy (Max Payne, Alan Wake, Quantum Break) to jedna z największych premier sierpnia 2019 roku. Wakacyjne miesiące nigdy szczególnie nie obfitują w nowe produkcje AAA, więc tym bardziej w tym okresie tytuł fińskiego studia będzie mocniej wyeksponowany. Przy okazji Control, debiutujący na PC wyłącznie w Epic Games Store, ma szansę zaistnieć jako pokaz technologiczny kilku technik związanych z ray tracingiem. W lipcu deweloperzy gry podali oficjalne wymagania sprzętowe na komputery osobiste....

Wolfenstein: Youngblood nie otrzyma Ray Tracingu na premierę

Wolfenstein: Youngblood nie otrzyma Ray Tracingu na premierę

Już za kilka dni zadebiutuje Wolfenstein: Youngblood, który będzie swoistym spin-offem głównych przygód Blazkowicza. Choć gracze nie wyczekują tego tytułu z przesadnym entuzjazmem, co wynika w dużej mierze z samego charakteru rozgrywki, nie da się ukryć, że to właśnie nowy Wolfenstein będzie kolejnym tytułem wspierającym Ray Tracing od NVIDII. Posiadacze kart GeForce RTX, w tym także wersji SUPER, z pewnością niecierpliwie wyczekują premiery kolejnej gry z RT. Na kilka dni przed premierą okazuje...

Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER - Premiera

Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER - Premiera

Jeszcze jeden! Jeszcze jeden! NVIDIA najwyraźniej postanowiła sprawić, że lipiec bieżącego roku będzie naprawdę SUPER miesiącem, zwłaszcza dla wycieńczonych redaktorów portali technologicznych. Jakby komuś nie wystarczyły premiery GeForce RTX 2060 SUPER, GeForce RTX 2070 SUPER, procesorów Ryzen 3000 i Radeonów RX 5000, to właśnie dzisiaj debiutuje GeForce RTX 2080 SUPER, czyli ostatnie ogniwo w łańcuchu odświeżonych Turingów. Zieloni dorzucili garść jednostek, podnieśli taktowania rdzenia i...

Test NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER - Prawie jak GeForce RTX 2080

Test NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER - Prawie jak GeForce RTX 2080

NVIDIA wprowadzając serię GeForce RTX SUPER dokonała w świecie kart graficznych konkretnych przetasowań, najbardziej jednak odczulanych dla właścicieli zwykłych Turingów, szczególnie tych należących do najwyższych przedziałów. GeForce RTX 2070 SUPER oferuje bowiem wydajność bliską GeForce RTX 2080, będąc wycenionym podobnie do GeForce RTX 2070. Osoby dotychczas zwlekające z zakupem mają zapewne uśmiechnięte miny, aczkolwiek stosunkowo świeżo upieczeni posiadacze „starszych” odmian raczej...

Wolfenstein: Youngblood - znamy wymagania sprzętowe gry

Wolfenstein: Youngblood - znamy wymagania sprzętowe gry

Choć Wolfenstein wielu graczom kojarzy się ze stareńkimi FPS-ami, to seria ta nadal trzyma się wyjątkowo mocno i grają w nią także kolejne pokolenia. O ile młodsi gracze mogą nie kojarzyć pierwszych odsłon cyklu, to jednak takie tytuły jak The New Order, The Old Blood czy The New Colossus powinny być już doskonale znane. Na tych częściach Wolfenstein oczywiście się nie skończy. Zapowiedziano już kolejne, jak Cyberpilot przeznaczony dla VR oraz dobrze prezentujący się spin-off o podtytule Youngblood,...

Test GeForce RTX 2060 SUPER - Przecież to drugi GeForce RTX 2070!

Test GeForce RTX 2060 SUPER - Przecież to drugi GeForce RTX 2070!

Kiedy we wtorkowe popołudnie 25 czerwca otrzymałem informację, że premiera odświeżonych GeForce RTX 2000 nastąpi 2 lipca, powodowany wzbierającą radością głośno krzyknąłem... SUPER! Wówczas nie dysponowałem jeszcze nawet samplem testowym, co zaowocowało wprowadzeniem w naprawdę SUPER nastrój, zwłaszcza w obliczu nadchodzących premier nowych Ryzenów i Radeonów. Nawarstwienie publikacji, sezon urlopowy, nieznośne temperatury - wszystko SUPER się układało. Specyfikacja GeForce RTX 2060 SUPER...

AMD patentuje własny sposób na hybrydowy ray tracing

AMD patentuje własny sposób na hybrydowy ray tracing

Ray Tracing to jedna z tych technologii, o której od blisko roku rozmawia się chyba najwięcej w kontekście nowych kart graficznych. Obecnie rozwiązanie jest bardzo mocno promowane przez NVIDIĘ, która w tym celu przygotowała kolejną generację kart GeForce RTX 20x0. Gier z aktywnym DXR jednak wciąż jest niewiele (jednak najbliższe miesiące poprawią trochę sytuację), tak samo jak nie ma oficjalnego wsparcia AMD dla swoich kart Radeon. Wiemy jednak, że firma obecnie pracuje nad własną metodą implementacji...

DOOM Eternal - Gra będzie obsługiwała technologię ray tracingu

DOOM Eternal - Gra będzie obsługiwała technologię ray tracingu

Kłamstwem byłoby powiedzieć, że przy premierze ostatniej serii kart graficznych od NVIDII, czyli rodziny Turing, ray tracing nie grał pierwszych skrzypiec. Na zdjęciach i filmach technologia w grach prezentowała się oszałamiająco, a odbicia w szybach, wodzie oraz samo światło i cenie wyglądały zdecydowanie atrakcyjniej niż do tej pory. Zarówno w nowych tytułach, jak i starszych, odpowiednio zmodyfikowanych. Rzeczywistość jednak jak zwykle okazała się brutalniejsza - wydajność nie tylko jest dość...

Lenovo ThinkPad P53 i P73 z kartami NVIDIA Quadro RTX 5000

Lenovo ThinkPad P53 i P73 z kartami NVIDIA Quadro RTX 5000

W trakcie targów Computex w Tajpej, NVIDIA zapowiedziała mobilne układy profesjonalne Quadro RTX, które miały zasilać najmocniejsze stacje robocze od wiodących partnerów firmy. Podczas targów większość producentów zaprezentowała swoje propozycje i trzeba przyznać, że w porównaniu do poprzedników z serii Quadro, tutaj skok wydajności, który dokonano jest całkiem spory. Nowe mobilne stacje poradzą sobie z modelowaniem trójwymiarowym czy zaawansowanym renderowaniem (również z wykorzystaniem Ray...

Cyberpunk 2077 ze wsparciem dla Ray Tracingu w dniu premiery

Cyberpunk 2077 ze wsparciem dla Ray Tracingu w dniu premiery

Podczas prezentacji Cyberpunka 2077 w Los Angeles, na konferencji Microsoftu, dowiedzieliśmy się m.in. o nawiązaniu współpracy CD Projekt RED z aktorem Keanu Reeves, dzięki czemu wcieli się on w grze w postać Johnnego Silverhanda. Ponadto poznaliśmy w końcu datę premiery gry (16 kwietnia 2020 roku) oraz zawartość poszczególnych edycji. Wybrańcy mogą już sprawdzić przygotowane demo na targach, z kolei REDzi wspólnie z NVIDIĄ poinformowali o nawiązaniu porozumienia, w wyniku której w PC wersji Cyberpunka...

Watch_Dogs Legion - trailer, premiera, wsparcie dla ray-tracingu

Watch_Dogs Legion - trailer, premiera, wsparcie dla ray-tracingu

Wczorajsza konferencja Ubisoftu, delikatnie mówiąc, nie była powalająca. W zasadzie gdyby nie zapowiedź Watch_Dogs Legion oraz abonamentu Uplay+ to wydarzenie Ubi można by określić mianem totalnej klapy. No, ale przynajmniej zaprezentowano nową odsłonę Watch_Dogs i trzeba przyznać, że pod pewnymi względami prezentuje się całkiem interesująco. Co ciekawe, premiera nie nastąpi w tym roku, a dopiero 6 marca 2020 roku na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Można za to już składać zamówienia przedpremierowe,...

Xbox Scarlett - nowa konsola z układami AMD Radeon NAVI i Zen 2

Xbox Scarlett - nowa konsola z układami AMD Radeon NAVI i Zen 2

Obecna generacja konsol żyje od 2013 roku w postaci Xboxa One oraz PlayStation 4, w międzyczasie wprowadzając do sprzedaży także ulepszone wersje Xbox One X oraz PlayStation 4 Pro. Obecną generację jednak zdecydowanie wygrało Sony, głównie ze względu na świetny start w przeciwieństwie do Microsoftu, który chciał zrobić z Xboxa One konsolę do wszystkiego tylko najwyraźniej nie do gier. Słabe podzespoły z kolei powodowały, że w zdecydowanej większości gier wypadała ona gorzej od konkurencyjnego...

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku

Zgarnij za darmo nowego/starego Quake’a II z zupełnie nowym oświetleniem. Żeby nie by tak zupełnie cukierkowo – gratis otrzymasz jedynie wersję z trzema shareware’owymi mapami. Za dodatkowe poziomy, dostępne w pełnej wersji Quake’a II musimy dopłacić ok. 20 zł (GOG lub Steam). Quake II RTX operuje na oryginalnych plikach gry id Software, uzupełniając bazowe dane o niemal gigabajt poprawionych tekstur, modeli oraz dźwięków. Podstawy nowej edycja gry, wydanej przez NVIDIĘ zostały stworzone przez...

Stay in the Light - horror z widokiem FPP i obsługą ray tracing

Stay in the Light - horror z widokiem FPP i obsługą ray tracing

Na Steamie pojawiła się gra we wczesnym dostępie pt. Stay in the Light. Jest to dzieło ekipy ze studia Sunside Games, będące wciągającym (wg pierwszych opinii) horrorem, rozgrywanym w widoku z perspektywy pierwszej osoby. Gra Stay in the Light może pochwalić się dwoma ciekawymi cechami. Po pierwsze obsługuje technologię śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (ray tracing), a po drugie oferuje graczowi nie tylko zabawę na stworzonych przez deweloperów poziomach, ale także proponuje generator tychże...

Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca

Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca

Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Firma NVIDIA ogłosiła właśnie, że tytuł będzie udostępniony do pobrania za darmo już 6 czerwca na stronie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.