.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

ray tracing

Test NVIDIA GeForce RTX 2070 - Szybszy od GeForce GTX 1080?

Test NVIDIA GeForce RTX 2070 - Szybszy od GeForce GTX 1080?

Rodzina Turingów zyskała właśnie kolejnego członka - GeForce RTX 2070 - najsłabszego z dotychczas zaprezentowanych układów graficznych, jednak posiadającego wszystkie atrybuty najnowszej architektury NVIDII. Testowana propozycja została oczywiście odpowiednio przycięta względem szybszego rodzeństwa, dlatego kluczowym pytaniem jest wydajność konstrukcji opartych na rdzeniach TU106, zwłaszcza w kontekście faktycznej ceny detalicznej. NVIDIA GeForce RTX 2080 i GeForce RTX 2080 Ti wypadały tutaj, delikatnie...

ASUS Strix GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC - Test karty graficznej

ASUS Strix GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC - Test karty graficznej

Jedz krzem - będziesz wielki! Takimi słowami NVIDIA musiała motywować topowego Turinga do osiągnięcia monumentalnych rozmiarów, zanim ostatecznie wysłała wypasione rdzenie TU102 firmom zewnętrznym, które przeprowadziły morderczy trening kondycyjny. Najpierw masa - potem rzeźba. Powstały dzięki temu konstrukcje pokroju ASUS Strix GeForce RTX 2080 Ti Gaming obłożone toną aluminium, trzema wentylatorami, miedzianymi rurkami cieplnymi oraz agresywnie wystylizowane. Jakie korzyści przyniesie to najwydajniejszemu...

Test MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio - Niereferencyjny Turing

Test MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio - Niereferencyjny Turing

Premierze GeForce RTX 2080 towarzyszyła prawdziwa lawina konstrukcji niereferencyjnych, którymi zostaliśmy dosłownie zasypani - partnerzy NVIDII zafundowali klientom niespotykaną dotychczas klęskę urodzaju. Sprawdzenie wszystkich kart graficznych zajęłoby całą wieczność, dlatego miejsce w kalendarzu zarezerwowałem wyłącznie dla sprzętów wartych zainteresowania. Wśród najciekawszych konstrukcji autorskich znajduje się chociażby monstrualny MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio, będący zmodyfikowanym...

Test NVIDIA GeForce RTX 2080 - Szybszy od GeForce GTX 1080 Ti

Test NVIDIA GeForce RTX 2080 - Szybszy od GeForce GTX 1080 Ti

Spoglądając w kalendarz trudno uwierzyć, że GeForce GTX 1080 debiutował przed niemalże 28 miesiącami, bowiem wciąż zajmuje miejsce na podium najwydajniejszych kart graficznych, spokojnie rywalizując ze znacznie młodszym Radeonem Vega 64. Pewnie dlatego NVIDII niespecjalnie zależało na szybkim wprowadzeniu sukcesorów Pascala, jednak kolejna (stricte konsumencka) architektura musiała zostać zaprezentowana ze względów biznesowych oraz wizerunkowych. Zielona maszyna pracowała w zaciszu laboratoriów Santa...

Test NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti - Turing nowym królem wydajności

Test NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti - Turing nowym królem wydajności

Architektura NVIDIA Turing odkrywa dzisiaj najmocniejsze oblicze, ponieważ jednocześnie z GeForce RTX 2080 debiutuje GeForce RTX 2080 Ti, będący topowym modelem obecnej generacji. Zazwyczaj musieliśmy odczekać kilka miesięcy zanim mainstream nawiedzi potężniejszy układ graficzny, ewentualnie najpierw producent wprowadzał kolejnego Titana, natomiast przy skandalicznie długo wyczekiwanych RTX-ach obydwa urządzenia z rodziny GeForce pojawiają się równocześnie. Entuzjaści bezkompromisowej wydajności z...

NVIDIA: GeForce RTX 2070 to minimum do obsługi ray tracingu

NVIDIA: GeForce RTX 2070 to minimum do obsługi ray tracingu

Karty graficzne GeForce z procesorami opartymi na architekturze Turing wciąż przed nami, choć czekania nie zostało już zbyt wiele. Recenzje pierwszych kart nowej serii mają pojawić się 27 września. Także w naszej redakcji już swoje wdzięki prezentuje GeForce RTX 2080. Wiemy już, że o ile plany nie zmienią się, to w tym roku na rynek wejdą trzy modele - GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 oraz RTX 2070. Na pozostałą dwójkę, a więc karty 2060 i 2050, poczekać będzie trzeba najprawdopodobniej do przyszłego...

NVIDIA o cenie GeForce RTX 2080 Ti: adekwatna do możliwości

NVIDIA o cenie GeForce RTX 2080 Ti: adekwatna do możliwości

Choć nie doczekaliśmy się jeszcze oficjalnych testów najnowszych kart NVIDII, to zdołano wylać na nie już niejedno wiadro pomyj. Pierwsze wiadro dostało się Zielonym za cenę kart RTX 2080 i 2080 Ti. Drugie wiadro z kolei za - można by rzec - marketing na miarę Telezakupów (nasz sprzęt jest najlepszy, to istny potwór), a trzecie zaś wiadro, gdy zaczęło się okazywać (jak w przypadku gry Battlefield V), że ray tracing niekoniecznie jest technologią dostosowaną do obecnej generacji sprzętu. Mimo...

Metro Exodus z Nvidia Hairworks i Advanced PhysX

Metro Exodus z Nvidia Hairworks i Advanced PhysX

Seria gier Metro od początku charakteryzuje się m.in. dopracowaną i dobrze prezentującą się grafiką. To co zobaczyliśmy do tej pory wskazuje, że także gra Metro Exodus będzie świetnie wyglądać na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a także na platformie PC. Tego akurat należało spodziewać się po ekipie 4A Games. W nowej części bohaterowie gry opuszczą dawne Metro i przeniosą się na powierzchnię, gdzie uniwersum Metro gracze będą poznawać z zupełnie innej perspektywy. Na tegorocznym Gamescomie...

GeForce RTX 2080 Ti - wyniki wydajności z bazy 3DMark Time Spy

GeForce RTX 2080 Ti - wyniki wydajności z bazy 3DMark Time Spy

Już 14 września pojawią się recenzje nowych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 20x0, dzięki czemu poznamy w końcu realne możliwości topowych układów z rodziny Turing. O specyfikacji kart GeForce RTX 2070, RTX 2080 i RTX 2080 Ti wiemy już niemalże wszystko. Również pierwsze materiały filmowe uchylają rąbka tajemnicy na temat działania technologii Ray Tracing w takich grach jak Battlefield V czy Metro: Exodus. Kilka dni temu pojawiły się pierwsze testy GeForce RTX 2080 z benchmarku 3DMark Time Spy,...

NVIDIA: GeForce RTX 2000 w starszych grach też będzie wymiatać

NVIDIA: GeForce RTX 2000 w starszych grach też będzie wymiatać

Jedni narzekają, że nowe karty od Nvidii niebawem zaczną wyskakiwać im z lodówek (pobożne życzenie, wszyscy byśmy tak chcieli), inni zaś rzucają wszelkie nałogi by tylko na te karty odłożyć każdy grosz, a jeszcze inni jak ja piszą newsy o tych kartach, gdyż jeszcze inni - jak dyrektor marketingu Nvidii - ciągle o nich mówi. I tak z pewnością przeleci nam jesień, na logotypie RTX 2000, aż nie pojawi się jakiś nowy temat jak np. sromotna (i nie pierwsza) porażka Call of Duty jesienią tego roku....

Cyberpunk 2077 ma obsłużyć techniki NVIDIA RTX i Hairworks

Cyberpunk 2077 ma obsłużyć techniki NVIDIA RTX i Hairworks

Już dawno wokół jakiejś gry nie wytworzył się taki hype jak teraz przy Cyberpunku 2077. Choć osobiście nie jestem fanem tego typu klimatów, bez wątpienia szykuje nam się kawał świetnej produkcji. Udowadnia to najnowszy, bardzo długi gameplay który został udostępniony niespełna 24 godziny temu. Fani z pewnością mogą być usatysfakcjonowani, jednak fakt faktem nadal mamy sporo niewiadomych, także w kwestiach technicznych. Na szczęście i tutaj powoli zaczyna nam się klarować sytuacja. Do sieci...

3DMark zaprezentuje niedługo benchmark dla NVIDIA RTX 20x0

3DMark zaprezentuje niedługo benchmark dla NVIDIA RTX 20x0

Sytuacja na rynku kart graficznych jaka jest, każdy widzi. AMD skupiając się na dziale CPU dokonało tam niemożliwego i wróciło do gry, zaniedbując jednak swoje GPU. Z tego względu NVIDIA od dawna króluje w topowym segmencie konsumenckim. Zieloni nie zdecydowali się jednak na sen zimowy, a kilka dni temu oficjalną prezentację miały nowe układy NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 oraz RTX 2070. Tym jednak razem nie podkreślano samego skoku wydajności, ale obsługę nowych technologii w postaci Ray Tracingu...

W co zagramy przy 60 klatkach z aktywną technologią Ray Tracing?

W co zagramy przy 60 klatkach z aktywną technologią Ray Tracing?

Według NVIDII technologia Ray Tracingu, czyli śledzenia promieni w czasie rzeczywistym jest prawdziwą rewolucją, nad którym pracowali przez blisko 10 lat, tworząc w ten sposób architekturę przygotowaną z myślą o RTX, czyli Turing. W ciągu nadchodzących miesięcy ujrzymy również pierwsze produkcje, które będą wykorzystywać nową technikę. Wiadomo jednak, że RTX jest bardzo wymagający, zwłaszcza jeśli nie zostanie odpowiednio zaimplementowany i zoptymalizowany. Twórcom gier Battlefield V, Metro:...

Twórcy Metro: Exodus opowiadają o wydajności z aktywnym RTX

Twórcy Metro: Exodus opowiadają o wydajności z aktywnym RTX

Metro Exodus jest obecnie jedną z bardziej wyczekiwanych produkcji 2019 roku. Będzie to także jedna z pierwszych gier (po Battlefield V oraz Shadow of the Tomb Raider), korzystająca z technologii Ray Tracingu, obsługiwanego przez najnowsze karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 20x0. Nie wiemy jednak wciąż jak aktywacja RTX wpłynie ostatecznie na wydajność. Pierwsze testy w Shadow of the Tomb Raider wypadają przeciętnie, jednak tam twórcy obiecują się jeszcze optymalizację, dzięki czemu wydajność ma być...

NVIDIA GeForce RTX 2080 - NVIDIA porównała wydajność z GTX 1080

NVIDIA GeForce RTX 2080 - NVIDIA porównała wydajność z GTX 1080

Wokół nowych kart graficznych jeszcze nie opadł kurz zainteresowania - codziennie pojawiają się kolejne informacje na temat tych bądź co bądź wciąż bardzo tajemniczych układów GPU. Prezentacja podczas eventu GeForce Gaming Celebration była dla wielu bardzo rozczarowująca, ponieważ sama prezentacja kart trwała może z 10 minut i nie podano tak naprawdę żadnych konkretów dotyczących wydajności nowych kart w porównaniu do ich poprzedników. Z tego powodu wielu zaczęło uważać, że skok wydajności...

Wydajność GeForce RTX 2080 Ti w grze Shadow of the Tomb Raider

Wydajność GeForce RTX 2080 Ti w grze Shadow of the Tomb Raider

W najbliższym czasie najgłośniejszym tematem w naszej branży będzie prezentacja kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 20x0, przygotowanym z myślą o technologii Ray Tracingu, czyli śledzeniu promieni w czasie rzeczywistym mającym mieć wpływ na bardziej realistyczne prezentowanie globalnego oświetlenia. Najmocniejszym układem z rodziny Turing to GeForce RTX 2080 Ti, którego specyfikacja na papierze wygląda świetnie. Wszyscy jednak się zastanawiamy jak bardzo Ray Tracing wpłynie na wydajność w grach,...

Znamy tytuły pierwszych gier z obsługą technologii RTX

Znamy tytuły pierwszych gier z obsługą technologii RTX

Co może dać mieszanka Gamescomu i zapowiedzi nowych kart graficznych? Dodatkową zapowiedź tytułów gier wideo, które dostaną wsparcie dla nowych technologii Nvidii, na które składa się Raytracing w czasie rzeczywistym oraz Deep Learning Super-Sampling (DLSS). Poszczególne tytuły (a raczej pełna, aktualna lista wszystkich produkcji) znalazła się właśnie na stronie internetowej Nvidii. Hity takie jak Battlefield V czy Shadow of the Tomb Raider są tutaj naturalnie wypunktowane. Od jakiegoś czasu wiedzieliśmy...

NVIDIA GeForce RTX 20x0 - jak prezentują się nowe układy?

NVIDIA GeForce RTX 20x0 - jak prezentują się nowe układy?

Kto jak kto, ale NVIDIA zdecydowanie wie jak wywołać emocje przed prezentacją swoich nowych produktów. Już od dawna w branży nie było tak wyczekiwanej premiery jak nowa generacja kart graficznych. Po ponad dwóch latach producent zdecydował się pokazać następcę architektury Pascal - mowa oczywiście o Turingu, który według słów CEO NVIDII powstawał przez blisko dekadę, a trzonem był rozwój technologii Ray Tracingu. Nic dziwnego, że przemówienie Jensena Huanga skupione było właśnie na technologii...

Final Fantasy XV może zyskać obsługę interfejsu Vulkan

Final Fantasy XV może zyskać obsługę interfejsu Vulkan

Po ponad roku od debiutu na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, gra Final Fantasy XV w marcu bieżącego roku pojawiła się w wersji dla platformy Windows. Jeszcze przed tym liczono na to, że gra będzie korzystać z interfejsu programowania DirectX 12 oraz Vulkan, ale ostatecznie Square Enix ograniczył się z silnikiem Luminous Studio 1.5 tylko do DirectX-a 11. Kilka dni temu na twitterowym koncie wydawcy pojawił się wpis z filmem Nvidii zwiastującym dzisiejszą imprezę GeForce Gaming Celebration, co ruszyło...

Battlefield V - wersja Alpha zawiera opcję Ray Tracingu

Battlefield V - wersja Alpha zawiera opcję Ray Tracingu

Ray Tracing z pewnością w branży kart graficznych i być może także gier będzie w najbliższym czasie jednym z najważniejszych tematów. Już dziś powinniśmy poznać nową generację konsumenckich kart graficznych GeForce RTX serii 2000. Nvidia na Ray Tracing bardzo mocno stawiała już przy okazji prezentacji samej architektury Turing, ale to nie koniec, bo zmianie ma ulec nazwa serii kart graficznych z GTX na RTX, co jest kolejnym podkreśleniem ważności (dla Nvidii) tej techniki. Dla wielu ważnym pytaniem...

NVIDIA dyskretnie zapowiada kartę graficzną GeForce RTX 2080

NVIDIA dyskretnie zapowiada kartę graficzną GeForce RTX 2080

Główną atrakcją nocnej konferencji NVIDII na SIGGRAPH 2018 była oficjalna prezentacja kart graficznych z profesjonalnej linii Quadro. Quadro RTX 5000, Quadro RTX 6000 oraz Quadro RTX 8000 będą pierwszymi GPU w pełni przygotowanymi na technikę Ray Tracingu (RTX) i bazującymi na architekturze Turing. Dla graczy jednak najważniejsza powinna być w najbliższym czasie konferencja GeForce Gaming Celebration, która odbędzie się 20 sierpnia w niemieckiej Kolonii. Wydarzenie odbywające się na dzień przed rozpoczęciem...

NVIDIA zapowiada kartę graficzną Quadro RTX 8000 za 10,000 USD

NVIDIA zapowiada kartę graficzną Quadro RTX 8000 za 10,000 USD

Dzisiaj w nocy NVIDIA podczas konferencji zorganizowanej na tegorocznej odsłonie SIGGRAPH zapowiedziała nowe karty graficzne z profesjonalnej linii Quadro. Kilka dni temu informowaliśmy o zarejestrowaniu znaku Quadro RTX w amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych. Jak się okazuje, nie było to dziełem przypadku, ponieważ to właśnie karty z tej serii zostały oficjalnie pokazane. Są to pierwsze GPU przygotowane w pełni z myślą o technice Ray Tracingu. Ujawniono również większą część specyfikacji,...

GeForce RTX może otrzymać dodatkowe rdzenie do ray tracingu

GeForce RTX może otrzymać dodatkowe rdzenie do ray tracingu

Nadejście nowej generacji kart graficznych NVIDIA GeForce powinno przynieść mnóstwo zmian, dotyczących nie tylko architektury oraz zastopowanych pamięci, ale również oznaczeń poszczególnych modeli. Producent ostatecznie wybrał numerację 20x0, nie podawane wcześniej 11x0, które niewystarczająco podkreślałoby progres względem poprzedników. Zatem mogę z blisko stuprocentową pewnością potwierdzić, że spodziewać powinniście się GeForce RTX 2080, natomiast wszystkie pozostałe informacje mają...

NVIDIA rejestruje znaki Turing, GeForce RTX oraz Quadro RTX

NVIDIA rejestruje znaki Turing, GeForce RTX oraz Quadro RTX

W sieci pojawiły się kolejne informacje dotyczące nadchodzących kart graficznych GeForce od NVIDII i trzeba przyznać, że brzmią one bardzo interesująco, by nie powiedzieć że wręcz niewiarygodnie. Ostatnio donosiliśmy o dodaniu wsparcia dla układów NVIDIA GV102 oraz GV104 w programie AIDA64 - był to już drugi program diagnostyczny (po HWiNFO), który wspominał o tych chipach. Część z najnowszych doniesień pochodzi od amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych, co już samo w sobie świadczy,...

NVIDIA i AMD zapowiadają konferencje - co możemy zobaczyć?

NVIDIA i AMD zapowiadają konferencje - co możemy zobaczyć?

Nieuchronnie zbliżają się targi Computex w azjatyckim Tajpej, które są jednymi z najważniejszych wydarzeń branż komputerowej. Tutaj właśnie często prezentowane są nowe podzespoły, które w ciągu kolejnych miesięcy wędrują na półki sklepowe. Jako, że termin kolejnej edycji Computex jest coraz bliżej, pierwsze firmy zapowiadają już swoje konferencje, na których zostaną zaprezentowane nowe produkty bądź technologie. Swoje wystąpienia potwierdziły już firmy NVIDIA (konferencja GTC) oraz AMD....

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan

Jednym z bardziej popularnych pojęć w branży komputerowej jest w ostatnim czasie ray tracing, czyli zaawansowana metoda renderowania, która ma szansę przynieść nam olbrzymi postęp jeśli chodzi o oprawę graficzną gier komputerowych. Co prawda przy dostępnych obecnie na rynku układach graficznych czeka nas jeszcze długa droga, zanim ten moment nastąpi, ale pierwsze kroki w tym kierunku zostały już poczynione. Jednym z najważniejszych było bez wątpienia stworzenie przez NVIDIĘ technologii NVIDIA RTX,...

Metro Exodus z NVIDIA RTX - Ray tracing wchodzi do gry

Metro Exodus z NVIDIA RTX - Ray tracing wchodzi do gry

Technologia ray tracing nie znika w ostatnich dniach z pierwszych stron wszystkich portali zajmujących się szeroko pojętą tematyką sprzętu komputerowego. Trudno się dziwić - nowe rozwiązanie ma nam zaoferować niespotykaną do tej pory jakość efektów świetlnych w grach bez konieczności posiadania własnej farmy renderującej. Tak w każdym razie każą nam wierzyć liczne opublikowane dema technologiczne. A co z praktycznymi zastosowaniami? Kiedy zobaczymy pierwsze produkcje korzystające z ray tracingu?...

NVIDIA RTX - ray tracing nareszcie trafi do gier komputerowych

NVIDIA RTX - ray tracing nareszcie trafi do gier komputerowych

NVIDIA podczas konferencji GDC 2018 zapowiedziała wprowadzenie kilku ciekawych technologii, które powinny znacznie poprawić jakość renderowania scen trójwymiarowych w grach komputerowych. Najważniejszą jest ray-tracing realizowany w czasie rzeczywistym, dedykowany układom na architekturze Volta, jaki niebawem zostanie wprowadzony do programu GameWorks. NVIDIA RTX to rozwiązanie skierowane do developerów, łączące szereg zaawansowanych efektów, zaś wsparciem NVIDII służyli tutaj programiści EA Games,...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.