Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

ray tracing

Test sterowników NVIDIA Game Ready i Studio na Quadro RTX 5000

Test sterowników NVIDIA Game Ready i Studio na Quadro RTX 5000

Sterowniki do kart graficznych to temat, który nie jest zbyt mocno wykorzystywany jako osobne zagadnienie dla testów. Ot przy nowych generacjach kart graficznych np. NVIDII kolejne sterowniki "Game Ready" dodają dodatkowe optymalizacje dla nowych gier, natomiast sterowniki "Studio" dają dodatkowe procenty do wydajności w aplikacjach wykorzystujących najnowsze układy graficzne. Kilka tygodni temu ruszyliśmy z nowym przeglądem porównania wydajności sterowników Game Ready oraz Studio Ready. Test wydajności...

Gra Quantum Error na PlayStation 5 z ray tracingiem w 4K i 60 fps

Gra Quantum Error na PlayStation 5 z ray tracingiem w 4K i 60 fps

Quantum Error to jedna z pierwszych niezależnych gier, które zostały potwierdzone na konsolę PlayStation 5. Opracowane przez TeamKill Media (małe studio gier z siedzibą w Wyoming, założone przez czterech braci w 2016) Quantum Error zostało opisane jako kosmiczny horror, a zarazem strzelanka napędzana technologią silnika Unreal. O fabule nie wiadomo wiele więcej, prócz tego, co przynosi trailer. Widzimy w nim oddział strażacki, który przedziera się przez klaustrofobiczne środowisko, aż napotyka grupę...

GeForce RTX 2000 SUPER dla laptopów - informacje o układach

GeForce RTX 2000 SUPER dla laptopów - informacje o układach

Według informacji, które pojawiają się w ostatnim czasie wynika, iż NVIDIA zamierza wprowadzić przynajmniej sześć odświeżonych kart graficznych, natomiast ceny za notebooki mają być niższe niż obecnie. Z pewnością tak gruntowne odświeżanie oferty oraz modyfikacja cen jest powiązana z zapowiedzią AMD odnośnie mocniejszego wejścia na rynek mobilny. Podczas, gdy premiera linii Turing Refresh zbliża się wielkimi krokami, w sieci pojawiają się kolejne szczegóły dotyczące specyfikacji nadchodzących...

NVIDIA DLSS 2.0 - obraz lepszej jakości i wyższa wydajność w grach

NVIDIA DLSS 2.0 - obraz lepszej jakości i wyższa wydajność w grach

Wraz z architekturą Turing, NVIDIA wprowadziła do wybranych gier technologię Ray Tracingu, która w domyśle miała znacząco wpłynąć na jakość wizualną gier. Z racji swojej zasobożerności, DXR nawet przy częściowej implementacji bardzo negatywnie wpływa na płynność rozgrywki, a przy bardziej rozbudowanych formach dodania tej funkcji do gier nawet kolosy pokroju GeForce RTX 2080 Ti potrafią klękać. Z tego powodu, obok Ray Tracingu kolejną wprowadzoną funkcją był DLSS, którego założeniem była...

PlayStation 5 vs Xbox Series X - pierwsze starcie nowych konsol

PlayStation 5 vs Xbox Series X - pierwsze starcie nowych konsol

Ostatni tydzień był bardzo interesujący w temacie konsol nowej generacji, które zadebiutują w sklepach w okresie świątecznym w tym roku. Po miesiącach oczekiwania na konkretne szczegóły dotyczące specyfikacji zarówno Microsoft jak również Sony zaczęli podawać bardziej konkretne informacje na temat tego, czego możemy spodziewać się po Xboxie Series X oraz PlayStation 5. Nie da się jednak ukryć, że w obecnej sytuacji Microsoft zdaje się lepiej rozgrywać marketingowo wszystko co bezpośrednio związane...

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

Minęło już solidnych kilka lat od wprowadzenia niskopoziomiego API DirectX 12 - dotychczas w większości gier wykorzystujących te biblioteki to AMD wypadało lepiej, jednak wraz z premierą architektury Turing także karty NVIDII zaczęły zdecydowanie lepiej sobie radzić w tym środowisku. DirectX 12 posiada ponadto biblioteki DXR, dzięki którym w grach możliwa jest implementacja Ray Tracingu, bardzo mocno promowanego przez firmę NVIDIA. Dzisiaj firmy Microsoft oraz NVIDIA ogłaszają bardziej rozbudowaną...

NVIDIA Ampere - premiera kart możliwa dopiero w 4 kwartale 2020

NVIDIA Ampere - premiera kart możliwa dopiero w 4 kwartale 2020

W tym roku doczekamy się premiery nowej generacji kart graficznych od firmy NVIDIA. Poprzednia rodzina Turing przyniosła ze sobą sprzętowe wsparcie dla techniki Ray Tracingu oraz DLSS (które dopiero w kilku ostatnich grach wygląda dokładnie tak jak było to reklamowane od samego początku). Ostatnio w sieci pojawiło się sporo informacji sugerujących wykorzystanie dla konsumenckich układów GeForce 10 nm procesu Samsunga, zamiast 7 nm od TSMC, ponadto pojawiły się wstępne doniesienia (rzecz jasna nie potwierdzone...

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Śledzenie promieni to technika renderowania, która realistycznie symuluje sposób w jaki promienie światła przecinają się i wchodzą w interakcje z geometrią sceny, materiałami i źródłami światła. Technologia ta jest szeroko stosowana do renderowania filmów, ale od niedawna wykorzystuje się ją również w aplikacjach i grach wideo. Większość osób o technologii śledzenia promieni pierwszy raz usłyszało przy okazji premiery kart graficznych GeForce RTX 2000, które oferują jej sprzętową obsługę....

Bright Memory: Infinite RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Bright Memory: Infinite RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Tematy dotyczące ray tracingu i DLSS wzbudzają niemałe zainteresowanie, dlatego postanowiłem zaserwować Wam kolejną porcję testów wydajności skupionych na powyższym zagadnieniu, jednak tym razem z orientalnym posmakiem. Bright Memory to chińska produkcja raczej nieznana szerokiemu odbiorcy, zwłaszcza że ciągle pozostaje w kategorii Early Access na Steamie, aczkolwiek posiadająca implementacje obydwu technologii promowanych przez NVIDIA. Poza tym, wykorzystuje do generowania grafiki Unreal Engine 4, demonstrując...

Cyberpunk 2077: premierze nic nie zagraża. CDPR pracuje z domów

Cyberpunk 2077: premierze nic nie zagraża. CDPR pracuje z domów

Premiera wysoce wyczekiwanej gry pt. Cyberpunk 2077 już raz została odłożona w czasie. Na początku tego roku studio CD Projekt RED postanowiło przesunąć tytuł na jesień. Decyzja została raczej pozytywnie odebrana przez fanów. Z wypowiedzi w Internecie można było wywnioskować, że wolą trochę poczekać, niż dostać produkt niedopracowany. Jeszcze kilka tygodni temu nikt jednak nie spodziewał się jednak, że obecne "okołokoronawirusowe" okoliczności rzucą cień niepewności również i na tę kolejną,...

Xbox Series X - znamy pełną specyfikację nadchodzącej konsoli

Xbox Series X - znamy pełną specyfikację nadchodzącej konsoli

Pod koniec roku do sklepów zawitają konsole nowej generacji w postaci Xbox Series X (najmocniejszy wariant) od Microsoftu oraz PlayStation 5 od Sony. O ile jednak japońska korporacja wciąż w tajemnicy trzyma wszystkie informacje o wyglądzie czy specyfikacji konsoli, tak Microsoft jest nieco bardziej chętny do dzielenia się informacjami. W grudniu podczas gali The Game Awards nieoczekiwanie potwierdzono nazwę oraz wygląd nadchodzącego urządzenia, natomiast w lutym ogłoszono więcej informacji na temat układu...

Control: The Foundation - trailer i szczegóły fabularnego DLC

Control: The Foundation - trailer i szczegóły fabularnego DLC

Pierwsze fabularne rozszerzenie gry pt. Control zadebiutuje już 26 marca na PC oraz PlayStation 4. Posiadacze konsol Xbox One, zgodnie z najnowszym tweetem twórców, będą musieli poczekać z kolei do 25 czerwca. DLC zabierze bohaterkę gry, Jesse Faden, głęboko do podziemi Najstarszego Domu. Trzymając się tajemniczej atmosfery towarzyszącej grze, twórcy nie zdradzili zbyt wiele szczegółów dotyczących fabuły. Wiemy natomiast, że historia tu opowiadana następuje po wydarzeniach z "podstawki". Jesse otrzyma...

Wkrótce debiut laptopów z Intel Comet Lake-H i GeForce RTX SUPER

Wkrótce debiut laptopów z Intel Comet Lake-H i GeForce RTX SUPER

Według informacji, które pojawiają się w ostatnim czasie wynika, iż NVIDIA zamierza wprowadzić przynajmniej sześć odświeżonych kart graficznych, natomiast ceny za notebooki mają być niższe niż obecnie. Z pewnością tak gruntowne odświeżanie oferty oraz modyfikacja cen jest powiązana z zapowiedzią AMD odnośnie mocniejszego wejścia na rynek mobilny z kartami Radeon RX 5600M oraz Radeon RX 5700M. Tym razem również debiut odświeżonej linii kart NVIDIA Turing Refresh zbiegnie się czasowo z prezentacją...

PlayStation 5 - kolejne informacje na temat specyfikacji dev-kita

PlayStation 5 - kolejne informacje na temat specyfikacji dev-kita

Jeszcze w tym roku, w okresie świątecznym, powinny zadebiutować konsole nowej generacji, które pomału zaczną zastępować obecne modele Xbox One (S/X) oraz PlayStation 4 (Slim/Pro). Dotychczas bardziej skorym do prezentacji szczegółów była firma Microsoft, która chwali się mocą obliczeniową układu graficznego w Xbox Series X na poziomie 12 TFLOPS (biorąc pod uwagę obliczenia pojedynczej precyzji FP32). Sony tak naprawdę wciąż żadnych konkretów odnośnie technicznej specyfikacji PlayStation 5 nie...

Plotka: Nowe karty NVIDIA GeForce użyją 10 nm procesu Samsunga

Plotka: Nowe karty NVIDIA GeForce użyją 10 nm procesu Samsunga

W tym roku doczekamy się premiery nowej generacji kart graficznych od firmy NVIDIA. Poprzednia rodzina Turing przyniosła ze sobą sprzętowe wsparcie dla techniki Ray Tracingu oraz DLSS (które dopiero w kilku ostatnich grach wygląda dokładnie tak jak było to reklamowane od samego początku). Im bliżej premiery kart, tym więcej informacji pojawia się w sieci. Większość to jednak wciąż tylko plotki, a na konkretne treści musimy czekać do oficjalnych prezentacji firmy NVIDIA. Być może więcej dowiemy...

Deliver us the Moon RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Deliver us the Moon RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Deliver us the Moon nie jest wprawdzie wielkoformatowym tytułem od czołowego wydawcy, którego z wywieszonym jęzorem wyczekiwały miliony wygłodniałych fanów, aczkolwiek nieprzypadkowo znalazło się właśnie w programie partnerskim NVIDII. Wycieczka na księżyc oferuje bowiem konkretne atrakcje wizualne - zaimplementowany ray tracing i najnowszą wersję DLSS, napawające dewelopera oraz dostawcę technologii nieskrywaną dumą. Obydwa elementy składowe oprawy graficznej mają istotnie zmieniać poziom jej...

Test karty graficznej - KFA2 GeForce RTX 2070 SUPER WTF! Tylko jak?

Test karty graficznej - KFA2 GeForce RTX 2070 SUPER WTF! Tylko jak?

Czytając nazwę recenzowanej karty graficznej KFA2, zapewne zastawiacie się dlaczego producent zastosował takie oznaczenie - WTF? Jeżeli nie potraficie prawidłowo odszyfrować wspomnianego skrótu, uprzejmie tłumaczę, że oznacza Wielkie Twierdzenie Fermata dotyczące złożonych zagadnień związanych liczbami naturalnymi. Akronim WTF jest powszechnie wykorzystywany w popkulturze przez artystów, twórców memów, sportowców, polityków oraz zwykłych zjadaczy chleba, co najwyraźniej świadczy o doskonałej...

Porównanie wydajności sterowników NVIDIA Game Ready i Studio

Porównanie wydajności sterowników NVIDIA Game Ready i Studio

Sterowniki do kart graficznych to temat, który nie jest zbyt mocno wykorzystywany jako osobne zagadnienie dla testów. Ot przy nowych generacjach kart graficznych np. NVIDII kolejne sterowniki "Game Ready" dodają dodatkowe optymalizacje dla nowych gier, natomiast sterowniki "Studio" dają dodatkowe procenty do wydajności w aplikacjach wykorzystujących najnowsze układy graficzne. Ze względu na wzmożone zainteresowanie mobilnymi stacjami roboczymi oraz ze względu na prężnie działający projekt NVIDIA Studio,...

AMD RDNA 2 - nowe informacje o nadchodzącej architekturze

AMD RDNA 2 - nowe informacje o nadchodzącej architekturze

Nie tak dawno Microsoft pochwalił się mocą obliczeniową układu graficznego zastosowanego w nadchodzącej konsoli Xbox Series X - układ AMD bazujący na architekturze RDNA 2 ma osiągać wydajność na poziomie 12 TFLOPS, a także sprzętowo obsługiwać technikę Ray Tracingu. Samo AMD długi czas milczało w kwestii nadchodzącej architektury RDNA 2, jednak w nocy podczas odbywającej się konferencji AMD Financial Analyst Day firma dostarczyła pierwszych szczegółów dotyczących tego, czego powinniśmy spodziewać...

AMD RDNA 2 - informacje o kartach oraz wsparciu dla Ray Tracingu

AMD RDNA 2 - informacje o kartach oraz wsparciu dla Ray Tracingu

Nie tak dawno Microsoft pochwalił się mocą obliczeniową układu graficznego zastosowanego w nadchodzącej konsoli Xbox Series X - układ AMD bazujący na architekturze RDNA 2 ma osiągać wydajność na poziomie 12 TFLOPS, a także sprzętowo obsługiwać technikę Ray Tracingu. O ile wciąż nie wiemy kiedy zadebiutują konsumenckie karty AMD Radeon bazujące na nowej architekturze oraz usprawnionym procesie 7 nm+, o tyle być może więcej szczegółów poznamy podczas wydarzenia AMD Financial Analyst Day, które...

Gry komputerowe z ray tracing i DLSS - dostępne i nadchodzące

Gry komputerowe z ray tracing i DLSS - dostępne i nadchodzące

NVIDIA wprowadzając rodzinę kart graficznych GeForce RTX 2000 postanowiła rozpocząć nowy rozdział w ewolucji gier komputerowych, wyposażając swoje urządzenia w specjalne jednostki odpowiadające za śledzenie promieni i zaawansowane obliczenia wykorzystujące sieci neuronowe. Pomysł bezsprzecznie ciekawy, jednak rewolucje w świecie technologii wymagają czasu potrzebnego do implementacji. Tutaj sytuacja wygląda(ła) podobnie - szumnie zapowiadany ray tracing i DLSS jeszcze niedawno były dostępne w zaledwie...

Nowe informacje o AMD BIG NAVI - specyfikacja i pamięci HBM2e

Nowe informacje o AMD BIG NAVI - specyfikacja i pamięci HBM2e

Niedawno Microsoft podzielił się pierwszymi szczegółami dotyczącymi nadchodzącej konsoli Xbox Series X. Wiemy już, iż urządzenie będzie wyposażone w układ graficzny AMD bazujący na nadchodzącej architekturze RDNA 2, która przyniesie wiele usprawnień względem obecnie dostępnej rodziny RDNA. Otrzymaliśmy także potwierdzenie, iż RDNA 2 otrzyma sprzętowe wsparcie dla Ray Tracingu, podobnie jak wygląda to w przypadku obecnej generacji kart NVIDIA GeForce RTX. W międzyczasie w sieci pojawiły się...

Microsoft potwierdził układ graficzny AMD RDNA 2 w Xbox Series X

Microsoft potwierdził układ graficzny AMD RDNA 2 w Xbox Series X

Pod koniec roku do sklepów zawitają konsole nowej generacji w postaci Xbox Series X (najmocniejszy wariant) od Microsoftu oraz PlayStation 5 od Sony. O ile jednak japońska korporacja wciąż w tajemnicy trzyma wszystkie informacje o wyglądzie czy specyfikacji konsoli, tak Microsoft jest nieco bardziej chętny do dzielenia się informacjami. W grudniu podczas gali The Game Awards nieoczekiwanie potwierdzono nazwę oraz wygląd nadchodzącego urządzenia, natomiast dzisiaj producent zdecydował się na wyjawienie...

Cyberpunk 2077 na premierę z ray tracing w usłudze GeForce NOW

Cyberpunk 2077 na premierę z ray tracing w usłudze GeForce NOW

Wraz z początkiem lutego usługa streamingu gier NVIDIA GeForce NOW wyszła z fazy bety, jednocześnie oferując dwa pakiety dla użytkowników - standardowy, bezpłatny jednak ze sporymi ograniczeniami oraz pakiet Premium, który oferuje nie tylko dłuższe rozgrywki i priorytet w kolejkach, lecz również możliwość grania z włączonym Ray Tracingiem. Dzisiaj studio CD Projekt RED oficjalnie ogłosiło dalsze partnerstwo z firmą NVIDIA, w wyniku której nadchodzący tytuł Cyberpunk 2077 już od dnia premiery...

Wolfenstein: Youngblood RTX - Test wydajności ray tracingu i DLSS

Wolfenstein: Youngblood RTX - Test wydajności ray tracingu i DLSS

Lokomotywa z wagonami DLSS i Ray Tracingiem troszeczkę wyhamowała, ponieważ przesunęły się najważniejsze premiery zaplanowane do połowy 2020 roku m.in. Dying Light 2, Cyberpunk 2077 oraz Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, mające promować flagowe technologie NVIDII. Niejako na pocieszenie posiadacze GeForce RTX 2000 otrzymali patcha do Wolfenstein: Youngblood, który wprowadza obydwa zaległe ustawienia, początkowo spodziewane w podstawowej wersji. Czy kilkumiesięczne czekanie zostało hojnie nagrodzone?...

AMD zamierza odświeżyć układy Navi i wydać nowe karty RDNA2

AMD zamierza odświeżyć układy Navi i wydać nowe karty RDNA2

Karty graficzne AMD z generacji Navi mają tylko czterech przedstawicieli i są to modele RX 5700 XT, RX 5700, RX 5600 XT oraz RX 5500 XT. Z wyjątkiem tego ostatniego układu są to dobrze wycenione i konkurencyjne jednostki, jednak mimo to chciałoby się, aby oferta Czerwonych była jeszcze większa i bardziej konkurencyjna. Na szczęście fani produktów AMD będą mogli mieć powody do zadowolenia, bowiem wiemy już oficjalnie, że jeszcze w 2020 roku w sklepach pojawi wiele nowych kart graficznych. Jak zdradziła...

GeForce GTX 1660 Ti vs RTX 2060 - Test wydajności w laptopach MSI

GeForce GTX 1660 Ti vs RTX 2060 - Test wydajności w laptopach MSI

Ubiegły rok przyniósł kilka premier na rynku gamingowych notebooków - wpierw zadebiutowały układy GeForce RTX 2060, GeForce RTX 2070 oraz GeForce RTX 2080, a kilka miesięcy później do grona dołączyły karty GeForce GTX 1650 oraz GeForce GTX 1660 Ti. Ze względu na dość charakterystyczną specyfikację najsłabszego układu Turing TU106 oraz najmocniejszego Turing TU116, wiele osób zaczęło zadawać pytanie czy w segmencie mobilnym warto w ogóle inwestować w kartę z GeForce RTX 2060, skoro notebooki...

PNY prezentuje pasywnie chłodzone karty Quadro RTX 6000/8000

PNY prezentuje pasywnie chłodzone karty Quadro RTX 6000/8000

Blisko 1,5 roku temu NVIDIA oficjalnie zaprezentowała profesjonalne układy graficzne z rodziny Quadro RTX, które wówczas jako pierwsze wspierały sprzętowo obsługę Ray Tracingu, a w późniejszym czasie dostały także obsługę silnika NVIDIA OptiX. Wśród kart wymieniamy odpowiednio modele Quadro RTX 3000, Quadro RTX 4000, Quadro RTX 5000, Quadro RTX 6000 oraz Quadro RTX 8000. Dwie ostatnie wymienione karty to najmocniejsze układy bazujące na rdzeniu Turing TU102, a więc będące właściwie profesjonalnymi...

DOOM Eternal otrzyma ray tracing dopiero po premierze

DOOM Eternal otrzyma ray tracing dopiero po premierze

DOOM Eternal ukaże się już wkrótce, bo 20 marca 2020 roku. Niedawno mieliśmy okazję widzieć całkiem obszerny fragment spektakularnej rozgrywki nowej gry id software. Portal Digital Foundry miał okazję przyjrzeć się szczegółowo technologii gry, jak również porozmawiać z producentem wykonawczym gry, Marty Strattonem. Gra będzie pierwszym tytułem studia deweloperskiego, która wykorzystuje nowy silnik graficzny id Tech 7. W porównaniu do poprzednich iteracji silnika, wprowadzi on tym razem kolosalne...

EVGA GeForce RTX 2060 KO - najtańszy pełny Turing za 299 dolarów

EVGA GeForce RTX 2060 KO - najtańszy pełny Turing za 299 dolarów

Targi CES w Las Vegas to dobre miejsce nie tylko do prezentowania nowych urządzeń z rynków telewizorów czy robotyki/automatyki i motoryzacji, ale również nowinek z branży komputerowej. Choć NVIDIA żadnych kart graficznych nie pokazała tym razem na targach, ciekawostkę zaprezentowała firma EVGA. Przedstawiła bowiem nową wersję niereferencyjną układu GeForce RTX 2060. Karta nazwana EVGA GeForce RTX 2060 KO pojawi się w sprzedaży już za kilka dni. Bodaj najciekawszą informacją jest wyjątkowo niska...

Wolfenstein: Youngblood otrzyma patch z ray tracingiem i DLSS

Wolfenstein: Youngblood otrzyma patch z ray tracingiem i DLSS

Kilka miesięcy temu zadebiutowała gra Wolfenstein: Youngblood, będąca swoistym spin-offem głównej serii. Gra na długo przed premierą była reklamowana jako jeden z tytułów obsługujących techniki Ray Tracingu oraz DLSS. Niestety w momencie premiery gracze wyposażeni w układy NVIDIA GeForce RTX nie mogli wykorzystać pełni możliwości swoich GPU. Studio MachineGames obiecało dodanie wsparcia dla śledzenia promieni w czasie rzeczywistym oraz DLSS w jakiś czas po premierze gry. Tym razem dość długo...

AMD Radeon z obsługą Ray Tracingu i Zen 3 pojawią się w 2020 roku

AMD Radeon z obsługą Ray Tracingu i Zen 3 pojawią się w 2020 roku

Konferencja AMD na targach CES 2020 obfitowała w kilka wyczekiwanych zapowiedzi. Otrzymaliśmy w końcu oficjalnie nową generację mobilnych APU o kodowej nazwie Renoir, które wykorzystują architekturę Zen 2. Zapowiedziano desktopowy układ graficzny Radeon RX 5600 XT oraz mobilne układy Radeon RX 5600M i Radeon RX 5700M. Wreszcie ujawniono specyfikację, datę premiery sklepowej oraz cenę 64-rdzeniowego i 128-wątkowego Threadrippera 3990X. Niektórzy jednak byli zawiedzeni brakiem jakichkolwiek informacji na...

Plotka: AMD Navi 21 dwukrotnie wydajniejsze od układów Navi 10

Plotka: AMD Navi 21 dwukrotnie wydajniejsze od układów Navi 10

AMD zaprezentowało kilka miesięcy temu swoją nową architekturę kart graficznych o nazwie RDNA oraz pierwsze układy bazujące na niej - Radeon RX 5700 oraz Radeon RX 5700 XT. W grudniu w sklepach zadebiutowały układy Radeon RX 5500 XT (Navi 14), natomiast w tym miesiącu powinien zadebiutować kolejny układ - Radeon RX 5600 XT, bazujący na rdzeniu Navi 10 jednak z obciętą magistralą pamięci oraz zmniejszoną ilością VRAM. Na ten rok również planowana jest premiera zdecydowanie mocniejszych jednostek,...

Gra AMID EVIL z obsługą ray tracingu. Pokazano pierwsze screeny

Gra AMID EVIL z obsługą ray tracingu. Pokazano pierwsze screeny

NVIDIA obiecała nam niesamowity skok jakości grafiki w grach dzięki Ray Tracingowi, ale tych nadal nie mamy zbyt wiele, ani pośród wysokobudżetowych produkcji, ani tych niezależnych. Dlatego też każda nowo wprowadzona implementacja tej technologii siłą rzeczy przykuwa dużo uwagi. Do tej pory osiem tytułów oferowało usprawnienia grafiki dla kart z rodziny RTX oraz GTX, a najnowszym z nich była przygodówka Deliver Us The Moon. Teraz Ray Tracing znajdziemy także w grze AMID EVIL, która jest FPS-em w...

Co przyniesie nowy rok 2020 w technologiach? Przemyślenia wg RS

Co przyniesie nowy rok 2020 w technologiach? Przemyślenia wg RS

Zbliżający się koniec roku to dobry moment by przez pryzmat tego, co się zdarzyło w minionych miesiącach, spojrzeć w szklaną kulę i wyciągnąć wnioski dotyczące tego, co ze strony nowych technologii nas czeka. Biuro marketingowe Rocket Science przygotowało właśnie tekst z rozważaniami w tym właśnie tonie. 2019 sam w sobie na kolana nie powalił. Ot, sensowny rozwój tego, co już znaliśmy. Żadnych rewolucji. Można by rzec, że było nieco nudno. Byłoby to jednak krzywdzące, bo pierwsze jaskółki...

Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS

Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS

Pomimo szumnych zapowiedzi, obecnie wydanych gier, które obsługują Ray Tracing nie ma wcale tak dużo. Technikę tę znajdziemy w Quake 2, Shadow of the Tomb Raider, Battlefield V, Metro Exodus, Wolfenstein Youngblood, Control i Call of Duty Modern Warfare. Od 19 grudnia najnowszym tytułem z Ray Tracingiem jest także Deliver Us The Moon, o czym poinformowała nas na swoim blogu NVIDIA. Jest to przygodówka science fiction, w której wcielamy się w astronautę badającego sytuację kolonii na odległym księżycu,...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.