Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

nvidia dlss

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Techniki upscalingu obrazu zagościły już na stałe w grach PC-towych. NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS trafiają do coraz większej liczby tytułów, zwiększając znacząco liczbę FPS-ów. Firma Microsoft planuje już wkrótce mocno uprościć ich implementację. Poznaliśmy pierwsze informacje na temat DirectSR. Głównym celem jest ułatwienie pracy deweloperem gier i poszerzenie listy tytułów wspieranych przez wszystkie wymienione techniki.

Acer Nitro 5 z GeForce RTX 4060 jako przykład laptopa do gier, który oferuje solidne osiągi z pomocą techniki NVIDIA DLSS

Acer Nitro 5 z GeForce RTX 4060 jako przykład laptopa do gier, który oferuje solidne osiągi z pomocą techniki NVIDIA DLSS

Wraz z premierą układów graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000 Laptop GPU, w notebookach doczekaliśmy się solidnego wzrostu wydajności. Duża w tym zasługa nowej architektury Ada Lovelace, która nie tylko podniosła osiągi w zwykłej rasteryzacji, ale również pozwoliła na wykorzystanie najnowszych wersji techniki NVIDIA DLSS, której istotną częścią stał się Frame Generation. Pozwoliło to także tym słabszym notebookom (dla których kilkunasto- czy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty osiągów są na...

Test wydajności Starfield PC - NVIDIA DLSS Frame Generation na ratunek wydajności. Czy najnowszy patch poprawia wydajność?

Test wydajności Starfield PC - NVIDIA DLSS Frame Generation na ratunek wydajności. Czy najnowszy patch poprawia wydajność?

Najnowszy patch do Starfield oficjalnie wprowadza obsługę techniki NVIDIA DLSS, uwzględniając także funkcję Frame Generation, mającą zapewnić kartom zielonych znaczne przyspieszenie. Jednocześnie sprawdziłem hucznie zapowiadane poprawki w optymalizacji, porównując wyniki premierowej oraz najnowszej wersji Starfield. Wszystko na przykładzie karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 4070, która posłuży za wyznacznik aktualnego stanu produkcji. Powinno to wystarczyć, żeby zobaczyć korzyści płynące z implementacji...

Forza Motorsport nie imponuje optymalizacją w wersji PC. Do rozdzielczości 4K nie wystarcza nawet bardzo dobry sprzęt

Forza Motorsport nie imponuje optymalizacją w wersji PC. Do rozdzielczości 4K nie wystarcza nawet bardzo dobry sprzęt

Ostatnie miesiące z pewnością nie są zbyt udane dla graczy, jeśli spojrzymy na jakość optymalizacji PC-towych portów gier. The Callisto Protocol, Forspoken, The Last of Us czy Immortals of Aveum to tylko niektóre przykłady tytułów, które działały na premierę gorzej niż powinny. Do tego grona będzie trzeba przynajmniej częściowo zaliczyć także grę Forza Motorsport. Dzieło Turn 10 Studios nie zachwyca niestety optymalizacją.

Assassin's Creed Mirage nie ograniczy się na premierę wyłącznie do jednej techniki upscalingu obrazu

Assassin's Creed Mirage nie ograniczy się na premierę wyłącznie do jednej techniki upscalingu obrazu

Kilka dni temu Ubisoft ujawnił oficjalne wymagania sprzętowe gry Assassin’s Creed Mirage. Nie są one zbyt wygórowane, choć nie ma oczywiście pewności, jak w praktyce gra będzie działała na danym komputerze. Uwagę zwraca też z pewnością optymalizacja pod sprzęt Intela. Wiele wskazywało na to, że jedyną dostępną techniką upscalingu obrazu będzie XeSS. Na szczęście przypuszczenia te w praktyce nie zrealizują się i otrzymamy alternatywy.

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum można określić mianem pierwszej wysokobudżetowej gry, która wykorzystuje wszystkie możliwości oferowane przez silnik Unreal Engine 5. Przed premierą twórcy niejednokrotnie podkreślali zaawansowanie systemów Lumen oraz Nanite, co miało przełożyć się na bardzo wysoką jakość oprawy graficznej. Mimo że niektóre lokacje rzeczywiście mogą się podobać, to stan techniczny tytułu skutecznie przeszkadza w podziwianiu widoków.

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Techniki upscalowania obrazu w grach komputerowych stają się coraz popularniejsze, dlatego trudno wyobrazić sobie sytuację, że następuje gwałtowna zmiana i wszyscy producenci porzucą dotychczasowe strategie wracając do czystego renderingu. Pozostaje tylko trzymać kciuki, aby oferowały coraz wyższą jakość oraz skalowanie wydajności. Jednym z takich rozwiązań jest Intel XeSS, konkurencja dla NVIDIA DLSS i AMD FSR, którego możliwości postanowiłem dzisiaj sprawdzić. Jak prezentuje się jakość rekonstrukcji...

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Cyberpunk 2077 w wersji 1.62 został już wcześniej przetestowany pod kątem wydajności najmocniejszych kart graficznych w trybie Ray Tracing: Overdrive Mode, który aktywuje pełny Path Tracing w produkcji CD Projekt RED. Wspomniana aktualizacja gry przyniosła jednak jeszcze jedną nowość do Night City. Mowa o implementacji trzeciej techniki Intel XeSS w wersji 1.1. Jest to już trzecie rozwiązanie dotyczące upscalingu obrazu, a które zostało wprowadzone do Cyberpunka 2077. Uznaliśmy, że będzie to dobra...

Test wydajności Warhammer 40,000: Darktide na karcie graficznej GeForce RTX 3080 - Sprawdzamy ray tracing, DLSS, jakość obrazu

Test wydajności Warhammer 40,000: Darktide na karcie graficznej GeForce RTX 3080 - Sprawdzamy ray tracing, DLSS, jakość obrazu

Warhammer 40,000: Darktide jeszcze niedawno dodawano do wybranych kart graficznych NVIDIA RTX 3000 jako prezent, dlatego pewnie trochę graczy zainteresowało się mrocznym uniwersum. Jeśli dotychczas nie zdecydowaliście się uruchomić najnowszej produkcji występującej pod szyldem wojennego młota, ewentualnie planujecie nadrobić zaległości podczas świątecznej przerwy, to warto wcześniej sprawdzić wymagania sprzętowe Warhammer 40,000: Darktide. Ustawienia obejmują bowiem śledzenie promieni i skalowanie...

Świąteczna zabawa w Marvel's Spider-Man: Miles Morales na kartach graficznych KFA2 GeForce RTX 3060 i 3060 Ti

Świąteczna zabawa w Marvel's Spider-Man: Miles Morales na kartach graficznych KFA2 GeForce RTX 3060 i 3060 Ti

Święta Bożego Narodzenia to moment obdarowywania bliskich prezentami, ale warto również pomyśleć o własnych potrzebach i przykładowo swoim komputerze, któremu przydałaby się solidna aktualizacja. Dzięki kartom graficznym KFA2 GeForce RTX 3060 i GeForce RTX 3060 Ti, możesz tegoroczną przerwę świąteczną spędzić w Nowym Jorku, ogrywając Marvel's Spider-Man: Miles Morales, gdzie poczujesz bożonarodzeniowy klimat. Zabawa będzie lepsza niż kolejny seanas Kevin Sam w Domu albo Szklanej Pułapki.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen - Test wydajności kart graficznych. Potworne wymagania sprzętowe z ray tracingiem

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen - Test wydajności kart graficznych. Potworne wymagania sprzętowe z ray tracingiem

Wiedźmin 3: Dziki Gon jest bezsprzecznie jednym z najlepszych cRPG ostatnich lat, który pomimo upływającego czasu nie zestarzał się specjalnie, nadal wygląda przyzwoicie i zapewnia multum zabawy. Spokojnie moglibyśmy poczekać na kontynuację, jednak CD Projekt RED postanowił sprawić fanom niespodziankę, czyli darmowy prezent w postaci aktualizacji Next Gen, sporo zmieniającej w rozgrywce oraz warstwie wizualnej. Jest tylko jeden problem... bo chociaż Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen ściągniecie bezpłatnie,...

Test wydajności Marvel's Spider-Man: Miles Morales PC - Porównanie kart graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Test wydajności Marvel's Spider-Man: Miles Morales PC - Porównanie kart graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

SONY ostatnio rozpieszcza posiadaczy komputerów, wydając na blaszaki kolejne wielkoformatowe produkcje, które jeszcze do niedawna pozostawały ekskluzywne dla PlayStation 5. Jest to wprawdzie sprytna promocja konsoli i własnych marek, ale dzięki temu mieliśmy okazję zobaczyć Horizon: Zero Dawn, Days Gone, Uncharted, God of War, Marvel's Spider-Man Remastered i teraz Marvel's Spider-Man: Miles Morales. Jakie wymagania sprzętowe mają najnowsze przygody człowieka pająka? Czy względem Marvel's Spider-Man Remastered...

Intel XeSS kontra NVIDIA DLSS - sprawdzamy techniki upscalingu obrazu w Shadow of the Tomb Raider oraz HITMAN 3

Intel XeSS kontra NVIDIA DLSS - sprawdzamy techniki upscalingu obrazu w Shadow of the Tomb Raider oraz HITMAN 3

Kilka tygodni temu zadebiutowała kolejna technika upscalingu obrazu z niższej rozdzielczości wejściowej. Modę na tego typu rozwiązania zapoczątkowała NVIDIA wraz z pierwszą generacją DLSS. Potem otrzymaliśmy drugą generację o znacznie lepszej jakości przy jednocześnie wysokim wzroście wydajności. Pierwszą odpowiedź na DLSS przygotowało AMD, najpierw wprowadzając pierwszą wersję FSR (FidelityFX Super Resolution), a w tym roku wdrażając także drugą wersję. AMD podeszło do tematu inaczej, pozostawiając...

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal to jedna z niespodzianek 2021 roku. Tytuł debiutujący jako exclusive dla konsoli PlayStation 5 charakteryzuje się wciągającą i wymagającą rozgrywką, a także bardzo wysoką jakością oprawy audio-wizualnej. Jest to pierwszy tytuł z segmentu AAA, który mocno czerpie z dwóch gatunków gier: tzw. rogalika (roguelike) oraz soulslike'a (ze względu na bardzo wysoki poziom trudności i wymagające starcia z bossami). W sieci pojawiły się kolejne ślady komputerowej wersji gry.

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Już za niecały miesiąc zadebiutuje Gotham Knights - gra w uniwersum DC, która jednak wyraźnie oddzieli się od dotychczasowych tytułów o Batmanie. Sam Bruce Wayne w tym uniwersum nie żyje, a w grze wcielimy się w czwórkę jego pomocników z Bat-rodziny. Na niecały miesiąc przed debiutem, wydawca gry - Warner Bros. Games - opublikował nowy zwiastun produkcji, skupiający się tym razem na komputerowej wersji produkcji. Czego możemy oczekiwać od Gotham Knights w wersji PC?

Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów. Jakie wymagania sprzętowe?

Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów. Jakie wymagania sprzętowe?

Marvel's Spider-Man okazał się jednym z największych hitów konsoli SONY PlayStation 4, który ugruntował pozycję tego urządzenia i solidnie nakręcił sprzedaż dzięki ekskluzywności oraz popularności pajęczaka. Teraz posiadacze komputerów będą mogli sprawdzić wersję Remastered, która wprowadza lepszej jakości oprawę wizualną, uwzględniającą śledzenie promieni i technikę NVIDIA DLSS. Czy niemalże czteroletnia produkcja po liftingu może się podobać? Jakie wymagania sprzętowe będzie miał...

Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 3050 - Wydajność, cena, możliwości podkręcania. Co potrafi najtańsze Ampere?

Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 3050 - Wydajność, cena, możliwości podkręcania. Co potrafi najtańsze Ampere?

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 3050, czyli najsłabsza wersja Ampere, kazała na siebie czekać wyjątkowo długo. Wprawdzie układ wcześniej zadebiutował w laptopach, aczkolwiek obydwa kawałki krzemu zasadniczo różnią się specyfikacją - wersja desktopowa powinna być wyraźnie wydajniejsza. Mówimy tutaj również o pełnoprawnym członku rodziny RTX, posiadającym dodatkowe jednostki obliczeniowe dedykowane śledzeniu promieni i DLSS. Wcześniej modele z końcówką xx50 takiej funkcjonalności nie oferowały,...

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Jak już jednak wiadomo od kilku tygodni, wkrótce omawiany tytuł trafi także na komputery osobiste, będąc zarazem kolejną grą ekskluzywną, przeniesioną z PlayStation....

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Latem ubiegłego roku na PC zadebiutowała gra Horizon Zero Dawn, która wcześniej przez kilka lat była tytułem ekskluzywnym dla konsoli Sony PlayStation 4. W momencie premiery tytuł studia Guerilla Games nie oferował wsparcia dla żadnej z technik NVIDII lub AMD i to pod względem upscalingu obrazu jak również śledzenia promieni. Choć zbliżamy się pomału do debiutu drugiej części (Forbidden West - premiera w lutym 2022 ponownie tylko na konsolach Sony), twórcy nie zaprzestali wypuszczania kolejnych aktualizacji...

Diablo II: Resurrected z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS na kartach graficznych GeForce RTX

Diablo II: Resurrected z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS na kartach graficznych GeForce RTX

W lutym tego roku studio Blizzard Entertainment oficjalnie ogłosiło tworzenie remastera kultowej gry Diablo II. Tytuł nazwany ostatecznie Diablo II: Resurrected zadebiutował we wrześniu na komputerach PC oraz konsolach starej i obecnej generacji. Choć w dużej mierze była to udana produkcja, oferująca doskonale znane doświadczenie w ulepszonej oprawie graficznej, Blizzard nie wystrzegł się błędów, co denerwowało graczy przede wszystkim w okolicach właściwego debiutu. Choć w samej firmie Activision-Blizzard...

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mogliśmy zaobserwować wzmożoną aktywność NVIDII w temacie promowania oraz rozpowszechniania techniki DLSS, która stała się jedną z ważniejszych aspektów, charakteryzujących karty graficzne GeForce RTX. DLSS został znacząco usprawniony, a niedawno otrzymaliśmy wersję 2.3, która stara się w bardziej zauważalny sposób redukować efekty smużenia. Ponadto sama implementacja stała się łatwiejsza, jako że dedykowane wtyczki zostały przygotowane zarówno dla silnika...

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice latem tego roku otrzymała aktualizację dla konsol Xbox Series, dzięki której możliwości nowych urządzeń Microsoftu zaczęto wykorzystywać w bardzo udanej produkcji studia Ninja Theory. Wówczas pojawiły się także informacje, jakoby podobna aktualizacja, umożliwiająca grę w wyższej jakości obrazu i z lepszym framerate'm nie pojawi się dla konsoli Sony PlayStation 5, jako że studio Ninja Theory w międzyczasie zostało przejęte przez Microsoft. W końcu końcu jednak omawiana...

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Ponieważ formalnie nastała już kalendarzowa jesień, doskonale widać symptomy tej nieszczególnie lubianej pory roku - krótsze dni, opadające liście z drzew, pierwsze przymrozki itp. Jednak jest pewien niezawodny wyznacznik, że listopad trwa w najlepsze (poza rozróbami w stolicy z okazji Dnia Niepodległości) - premiera kolejnej odsłony Call of Duty. Activision bardzo sumiennie podchodzi do swoich obowiązków, więc zgodnie z harmonogramem dostarczyło nowy rozdział niekończącej się historii. Call of...

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Już za kilka miesięcy do tego grona dołączy także PC, jako że tytuł został niedawno oficjalnie zapowiedziany w wersji na komputery osobiste. Na premierę poczekamy do...

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker

Podczas tegorocznej prezentacji Intel Architecture Day, producent zaprezentował nie tylko architekturę stojącą za kartami graficznymi ARC (Xe-HPG), ale także przedstawił pierwsze szczegóły na temat autorskiej techniki XeSS, mającej na celu rekonstrukcję obrazu z niższej rozdzielczości, wykorzystując w tym celu uczenie maszynowe oraz dedykowane jednostki Matrix Engines (Xe Matrix Extensions), wbudowane w układy Xe-HPG. Wówczas jednak pokaz odbył się na specjalnie przygotowanym demie, wykorzystującym...

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

W przyszłym roku na komputery PC oraz konsolę Xbox Series X trafi wyczekiwana produkcja STALKER 2: Heart of Chernobyl, w której wrócimy do Zony. Zanim jednak doczekamy się premiery tej wyczekiwanej gry, dostaliśmy mniejszą ale również ciekawą produkcję, jaką jest Chernobylite. To tytuł polskiego studia, charakteryzujący się wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 4. Z jednej strony działa na starym API DirectX 11, z drugiej otrzymaliśmy dwie techniki upscalingu obrazu. Mowa oczywiście o NVIDIA...

Deathloop - Hit studia Arkane Lyon od teraz ze wsparciem zarówno dla techniki NVIDIA DLSS jak również AMD FSR

Deathloop - Hit studia Arkane Lyon od teraz ze wsparciem zarówno dla techniki NVIDIA DLSS jak również AMD FSR

Jedną z większych premier września był Deathloop, autorstwa studia Arkane Lyon. Premierowo przygotowaliśmy również recenzję, w której Ewelina chwaliła wiele rzeczy, głównie świetnie nakreślone postaci Colta (głównego bohatera) oraz Julianny (głównej antagonistki) oraz ich często zabawnej relacji. Ja z kolei w krótkim dodatku pochwaliłem przede wszystkim świetnie wykorzystane możliwości pada Sony DualSense. Niestety Deahtloop, choć ogólnie będąc dobrą grą, nie zyskała przesadnego zainteresowania...

Red Dead Redemption 2 PC - Test wydajności NVIDIA DLSS. Posiadacze kart graficznych GeForce RTX będą zadowoleni?

Red Dead Redemption 2 PC - Test wydajności NVIDIA DLSS. Posiadacze kart graficznych GeForce RTX będą zadowoleni?

NVIDIA konsekwentnie usprawnia i rozwija technikę DLSS, jednocześnie dodając kolejne wielkoformatowe tytuły do swojego portfolio, obejmującego około pięćdziesiąt tytułów m.in. Metro Exodus Enhanced Edition, Cyberpunk 2077, Call of Duty: Black Ops Cold War, Death Stranding, DOOM Eternal czy niebawem Battlefield 2042. Ostatnio do rodziny dołączył również Red Dead Redemption 2, będący jedną z najbardziej wymagających oraz najładniejszych gier komputerowych obecnej generacji. Jak wypadła implementacja...

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze The Medium - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze efekty?

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze The Medium - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze efekty?

W styczniu zadebiutowała gra The Medium od polskiego studia Bloober Team. Choć nie jest to doskonały i pozbawiony wad tytuł, wielu uważa go za najlepsze dzieło firmy, zwłaszcza pod względem zaprezentowanej fabuły oraz mechaniki poruszania się po dwóch światach jednocześnie. Początkowo tytuł ukazał się na PC oraz konsoli Xbox Series X/S, z kolei na początku września gra zadebiutowała także na PlayStation 5, jednocześnie z edycją pudełkową na wszystkie platformy. Edycja na PC oferuje najbardziej...

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

W styczniu zadebiutowała gra The Medium od polskiego studia Bloober Team. Choć nie jest to doskonały i pozbawiony wad tytuł, wielu uważa go za najlepsze dzieło firmy, zwłaszcza pod względem zaprezentowanej fabuły oraz mechaniki poruszania się po dwóch światach jednocześnie. Początkowo tytuł ukazał się na PC oraz konsoli Xbox Series X/S, a kilka dni temu wydana została zarówno wersja dla PlayStation 5 jak również fizyczne warianty The Medium na wszystkie platformy docelowe. W momencie premiery The...

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała...

Microsoft chce przygotować własną alternatywę dla NVIDIA DLSS - wskazują na to nowe oferty pracy producenta konsol Xbox

Microsoft chce przygotować własną alternatywę dla NVIDIA DLSS - wskazują na to nowe oferty pracy producenta konsol Xbox

W ostatnim czasie ponownie rozgorzała dyskusja na temat implementacji technik upscalowania obrazu z niższej rozdzielczości w grach, by w ten sposób uzyskiwać zauważalnie lepszą płynność animacji. NVIDIA ma swoją technikę DLSS, do której wykorzystuje uczenie maszynowe oraz jednostki Tensor, wbudowane w karty graficzne GeForce RTX. AMD z kolei w ostatnim czasie wprowadziło swoje rozwiązanie FidelityFX Super Resolution, które choć obecnie nie daje tak dobrych efektów, jednocześnie jest udostępnione...

Test wydajności Metro Exodus Enhanced Edition - Ray tracing na kartach graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Test wydajności Metro Exodus Enhanced Edition - Ray tracing na kartach graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Ponieważ poprzednie odsłony Metro doczekały się odświeżonych wydań, znacznie poprawiających oprawę graficzną, absolutnie nikogo nie zaskoczyła zapowiedź upiększonej wersji Metro Exodus. Jednak tym razem zmiany są naprawdę imponujące, obejmując jeszcze bardziej zaawansowany ray tracing oraz implementację techniki NVIDIA DLSS 2.1. Dlatego zamiast dopisku Redux, symbolizującego przywrócenie bądź odrodzenie oryginału na nowym silniku, zastosowano zwrot Enhanced Edition. Czy warto ponownie zobaczyć...

Instinction – powstaje duchowy spadkobierca Dino Crisis. Gra z dinozaurami na Unreal Engine 4 otrzyma ray tracing i NVIDIA DLSS

Instinction – powstaje duchowy spadkobierca Dino Crisis. Gra z dinozaurami na Unreal Engine 4 otrzyma ray tracing i NVIDIA DLSS

Niezależne, nowozelandzkie studio Hashbane pracuje od jakiegoś czasu nad grą z dinozaurami. Mowa o Instinction, które określane jest duchowym spadkobiercą kultowej serii strzelanek Dino Crisis od firmy Capcom. Co prawda w tym przypadku nie będziemy mieli do czynienia z klasycznym survival horrorem, w którym próbujemy przetrwać w świecie pełnym dinozaurów, lecz bardziej rasowego FPS-a w półotwartym świecie, w który przelejemy krew tych prehistorycznych stworzeń. Studio podzieliło się pierwszymi, krótkimi...

Test wydajności Death Stranding PC - NVIDIA DLSS 2.0 działa CUDA?

Test wydajności Death Stranding PC - NVIDIA DLSS 2.0 działa CUDA?

Gracze komputerowi mają ostatnio powody do zadowolenia, przybywa bowiem tytułów jeszcze do niedawna obecnych wyłącznie na konsoli SONY PlayStation 4. Dosłownie przed kilkoma dniami oficjalnie powitaliśmy Death Stranding, wielkimi krokami nadchodzi premiera Horizon: Zero Dawn, coraz częściej słyszymy również ploteczki o konwersji Bloodborne. Sama zapowiedź pecetowej wersji najnowszej produkcji Hideo Kojimy wywołała niemałe zamieszanie, natomiast stawkę dodatkowo podbiło ogłoszenie NVIDII, że Death...

Metro Exodus: The Two Colonels - Test wydajności ray tracing i DLSS

Metro Exodus: The Two Colonels - Test wydajności ray tracing i DLSS

Metro Exodus było zdecydowanie jedną z najlepszych produkcji 2019 roku, słusznie obsypaną branżowymi nagrodami, cieszącą uznaniem graczy i/lub fascynatów postapokaliptycznej opowieści o mieszkańcach moskiewskiego metra. Ostatnia odsłona cyklu charakteryzowała się również ponadprzeciętną oprawą graficzną, robiącą ogromne wrażenie nawet półtora roku po premierze. W międzyczasie Metro Exodus dorobiło się dwóch rozszerzeń DLC, wśród których The Two Colones wprowadza nie tylko dodatkowy wątek...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.