Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

mesh shaders

ReShade 6.0 - opublikowano kolejną wersję narzędzia służącego do modyfikowania i ulepszania grafiki w grach

ReShade 6.0 - opublikowano kolejną wersję narzędzia służącego do modyfikowania i ulepszania grafiki w grach

ReShade to specjalne narzędzia, które pozwalają na dodanie i personalizację efektów post-procesowych w grach. Rezultatem ich zastosowania jest nierzadko polepszenie jakości grafiki bez znaczącego spadku liczby FPS-ów, a także modyfikacja wyglądu wielu produkcji. Wydana została właśnie wersja 6.0 narzędzi. Wśród najbardziej znaczących zmian jest dodanie wsparcia dla Ray Tracingu, shadingu mesh oraz gier zmodyfikowanych przy użyciu NVIDIA RTX Remix.

Alan Wake 2 - dlaczego karty graficzne GeForce GTX 1000 oraz Radeon RX 5000 nie są wspierane? Jest ważny powód

Alan Wake 2 - dlaczego karty graficzne GeForce GTX 1000 oraz Radeon RX 5000 nie są wspierane? Jest ważny powód

Już za kilka dni odbędzie się długo wyczekiwana premiera gry Alan Wake 2, która ma szansę okazać się nie tylko bardzo dobrą produkcją jako taką, ale również może być najładniejszą grą, jaka trafi do sprzedaży w tym roku. W piątek wieczorem studio Remedy opublikowało wymagania sprzętowe, z których wynika iż Alan Wake 2 będzie tytułem wyjątkowo wymagającym dla kart graficznych. Okazuje się również, że może to być jedna z pierwszych gier, które w pełni skorzystają z bibliotek DirectX...

3DMark Speed Way zadebiutuje już jutro, tymczasem UL Benchmark podnosi cenę za pakiet w wersji Advanced Edition

3DMark Speed Way zadebiutuje już jutro, tymczasem UL Benchmark podnosi cenę za pakiet w wersji Advanced Edition

Na przełomie lutego oraz marca tego roku, firma UL Benchmark po raz pierwszy zapowiedziała nowy i wymagający test dla współczesnych kart graficznych. 3DMark Speed Way, bo o nim mowa, miał zadebiutować w późniejszym czasie. Wygląda na to, że oczekiwanie dobiegło końca i lada moment będziemy mogli sprawdzić możliwości zupełnie nowego benchmarka, którego celem jest weryfikacja możliwości kart graficznych w środowisku DirectX 12 Ultimate, wykorzystującym wszystkie jego technologiczne aspekty.

Apple MetalFX Upscaling to rozwiązanie działające na podobnej zasadzie jak NVIDIA DLSS, AMD FSR 2.0 czy Intel XeSS

Apple MetalFX Upscaling to rozwiązanie działające na podobnej zasadzie jak NVIDIA DLSS, AMD FSR 2.0 czy Intel XeSS

Podczas tegorocznego wydarzenia Apple WWDC 2022, producent nie omieszkał omówić szeregu nowości z segmentu hardware. Pokazano procesor ARM M2, pierwszy z drugiej generacji układów Apple Silicon, a także nowego laptopa MacBook Air 2022. Nowości zostaną wprowadzone także w systemie macOS Ventura - mowa tutaj głównie o przebudowanym API Metal 3, którego jedną ze składowych będzie technika MetalFX Upscaling.

3DMark Speed Way - benchmark dla najnowszych kart graficznych, testujący wydajność w środowisku DirectX 12 Ultimate

3DMark Speed Way - benchmark dla najnowszych kart graficznych, testujący wydajność w środowisku DirectX 12 Ultimate

UL Benchmark w ciągu ostatnich dwóch lat wprowadziła kilka testów wydajności kart graficznych, które skupiały się na sprawdzeniu poszczególnych funkcjonalności bibliotek DirectX 12 Ultimate. Tym sposobem pojawiły się takie testy jak 3DMark DirectX Ray Tracing, 3DMark Mesh Shaders, 3DMark Variable Rate Shading oraz 3DMark Sampler Feedback. Firma poinformowała, że jeszcze w tym roku zostanie opublikowany zupełnie nowy test wydajności 3DMark Speed Way, który będzie testował jednocześnie wszystkie najważniejsze...

3DMark Mesh Shaders Feature Test - nowe oprogramowanie sprawdzające wydajność kart NVIDIA Ampere i AMD RDNA 2

3DMark Mesh Shaders Feature Test - nowe oprogramowanie sprawdzające wydajność kart NVIDIA Ampere i AMD RDNA 2

Niecały rok temu Microsoft zaprezentował biblioteki DirectX 12 Ultimate, wśród których znajdziemy kilka przydatnych funkcjonalności tj. DirectX Ray Tracing Tier 1.1 czy Mesh Shaders. Nowe biblioteki są w pełni zgodne z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX z rodziny Turing oraz Ampere, a także kart AMD Radeon RX 6000, wykorzystujących architekturę RDNA 2. Kilka miesięcy temu firma UL Benchmark wprowadziła pierwszy test wydajności, wykorzystujący w pełni jedną z funkcji bibliotek DirectX 12 Ultimate...

AMD Hangar 21 - pokaz możliwości FidelityFX oraz DX12 Ultimate

AMD Hangar 21 - pokaz możliwości FidelityFX oraz DX12 Ultimate

Dwa dni temu nastąpił rynkowy debiut pierwszych kart graficznych od AMD, które wykorzystają architekturę RDNA 2. Mowa konkretnie o kartach Radeon RX 6800 oraz Radeon RX 6800 XT, które zbudowane zostały na bazie przyciętego rdzenia NAVI 21. Jeszcze przed premierą informowaliśmy o planach producenta dotyczących prezentacji nowego dema technologicznego Hangar 21, którego celem miała być prezentacja wszystkich technologii wchodzących w skład pakietu FidelityFX. Kilka dni temu opublikowano jednak skromną...

Xbox Series X - nowe szczegóły o specyfikacji technicznej konsoli

Xbox Series X - nowe szczegóły o specyfikacji technicznej konsoli

W listopadzie zadebiutują konsole nowej generacji tj. Xbox Series X oraz PlayStation 5. Kilka miesięcy temu Microsoft ujawnił sporo technicznych aspektów swojej konsoli, która ma być najwydajniejszym urządzeniem tego typu w sprzedaży. Od dłuższego czasu wiemy, że za główne APU odpowiada ponownie AMD i że tym razem układ SoC będzie połączeniem zupełnie nowego procesora (Zen 2 zamiast starego Jaguara) oraz wydajniejszego układu graficznego (AMD RDNA 2) ze sprzętowym wsparciem dla Ray Tracingu. W ramach...

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

O Cyberpunku 2077 w ostatnim tygodniu znowu zrobiło się głośno - najpierw premierę po raz drugi przełożono (na 19 listopada), później odbył się pierwszy z trzech odcinków Night City Wire, gdzie zaprezentowano nowy trailer oraz fragmenty rozgrywki. Oprócz tego pojawiły się pierwsze opinie mediów, które miały już okazję przez kilka godzin obcować z najnowszym dziełem CD Projekt RED. W weekend natomiast pojawiło się ciekawe porównanie warstwy wizualnej wersji z 2018 oraz 2020 roku. Choć nadal...

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Firma NVIDIA opublikowała dzisiaj najnowsze sterowniki Game Ready oraz Studio, które zapewniają pełną obsługę zestawu funkcji Microsoft DirectX 12 Ultimate, w tym: DirectX RayTracing (DXR), Variable Rate Shading (VRS), Mesh Shaders oraz Sampler Feedback. Sterowniki te oznaczają, że karty graficzne NVIDIA RTX są pierwszymi i jedynymi na rynku sprzętowo wspierającymi DirectX 12 Ultimate, a także oprogramowanie wymagane do skorzystania z niego. Dzięki tej aktualizacji NVIDIA jest ponadto pierwszym producentem...

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

Minęło już solidnych kilka lat od wprowadzenia niskopoziomiego API DirectX 12 - dotychczas w większości gier wykorzystujących te biblioteki to AMD wypadało lepiej, jednak wraz z premierą architektury Turing także karty NVIDII zaczęły zdecydowanie lepiej sobie radzić w tym środowisku. DirectX 12 posiada ponadto biblioteki DXR, dzięki którym w grach możliwa jest implementacja Ray Tracingu, bardzo mocno promowanego przez firmę NVIDIA. Dzisiaj firmy Microsoft oraz NVIDIA ogłaszają bardziej rozbudowaną...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.