hexen
Twórcy remake'u System Shocka reagują na słowa szefa Xbox o przywróceniu kultowych gier. Przywołano Heretic i Hexen
Minęło sporo czasu, ale władze Microsoftu wreszcie dopięły swego. Po wyczerpujących bojach Activision Blizzard zostało wchłonięte przez branżowego giganta, co sprawia, że przed Philem Spencerem i spółką rysuje się wiele interesujących perspektyw (co to będzie oznaczało dla graczy - czas pokaże). Na razie możemy się zadowolić nie tylko kilkoma pierwszymi wypowiedziami na gorąco po fuzji, ale przy okazji pewną wypowiedzią w ramach reakcji na nie.
Microsoft przejął Activision Blizzard - to już wiemy. Sprawdźmy, jakie legendarne tytuły może wskrzesić firma z Redmond
Pierwsze emocje po nabyciu studia Activision Blizzard przez Microsoft już opadły. Zanim to jednak nastąpiło, wielu z nas zaczęło zastanawiać się, jak fuzja ta wpłynie na szeroko rozumiany gamedev: czy Sony czuje już na sobie podszyty diabelskim śmiechem oddech Xboksa, czy ostatecznie graczy czeka sroga monopolizacja rynku gier i jakie kolejne studio może oczekiwać, że Microsoft wyciągnie po nie swoje obrzydliwie bogate łapska - wszystkie te scenariusze zostały już w sieci poruszone. Wnioski z nich...
Gra AMID EVIL z obsługą ray tracingu. Pokazano pierwsze screeny
NVIDIA obiecała nam niesamowity skok jakości grafiki w grach dzięki Ray Tracingowi, ale tych nadal nie mamy zbyt wiele, ani pośród wysokobudżetowych produkcji, ani tych niezależnych. Dlatego też każda nowo wprowadzona implementacja tej technologii siłą rzeczy przykuwa dużo uwagi. Do tej pory osiem tytułów oferowało usprawnienia grafiki dla kart z rodziny RTX oraz GTX, a najnowszym z nich była przygodówka Deliver Us The Moon. Teraz Ray Tracing znajdziemy także w grze AMID EVIL, która jest FPS-em w...
Doom, Heretic, Blood i Duke 3D - klasyka FPS w nowym wydaniu
Od dystrybutorów gier bardzo często otrzymujemy protezy klasyki, opakowane w DOSBoxa i udające (w takiej formie), że wciąż są świetne. Wiele pozmieniało się od czasów kart VGA i szalonych rozdzielczości sięgających w porywach do... 320x200 pikseli. Po co męczyć się z miniaturowym oknem rozciągniętym na na cały ekran lub grą w polu o wielkości znaczna pocztowego, skoro wokół istnieje wiele mniej lub bardziej udanych source portów, zachowujących clue oryginalnej rozgrywki, a zarazem oferujących...
PureRetro: 25 lat temu pojawił się DOOM i zdefiniował gatunek FPS
10 grudnia 1993 to data która zaważyła na obecnym kształcie rynku gier. Pierwszy FPS z prawdziwego zdarzenia opuścił tego dnia studio id Software i w postaci gry rozpowszechnianej na licencji shareware trafił na serwery Uniwersytetu w Wisconsin, dokładnie o północy, 25 lat temu. Całość zajmowała zaledwie dwie dyskietki (ok. 2,4 MB danych), oferując graczom nawet kilka godzin wyśmienitej zabawy (plus rozgrywki w trybie dla wielu graczy, jeśli ktokolwiek miał dostęp do komputerów połączonych w sieć)....
System ocen komentarzy plus i minus na PurePC - Dyskusja, ewolucja i propozycje sensownych zmian
Test procesora AMD Ryzen 7 9800X3D - Następca AMD Ryzen 7 7800X3D to najlepszy procesor do gier! Intel ma DUŻY problem
Test wydajności STALKER 2: Heart of Chornobyl - Wymagania sprzętowe gorsze od anomalii. Unreal Engine 5 jeńców nie bierze
AMD Ryzen 7 9800X3D błyskawicznie znika z półek sklepowych. Problemy z dostępnością procesora pojawiły się w Europie i USA
Test wydajności kart graficznych Silent Hill 2 Remake. Unreal Engine 5 trochę postraszył wymaganiami sprzętowymi