Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

gry wideo

USA - nadal można nabyć broń w Walmart, ale znikają reklamy gier

USA - nadal można nabyć broń w Walmart, ale znikają reklamy gier

Wydawałoby się, że po dwustu pięćdziesięciu trzech masowych strzelaninach w USA (tylko w tym roku) odpowiedzią na niepokoje społeczne związane z bezpieczeństwem byłoby przemyślenie obecnych praw związanych z dostępem do broni szturmowej. Jednak Stany Zjednoczone wolały zafundować swoim obywatelom nostalgiczną wycieczkę do lat 90., czasów masakry w Columbine. Wtedy to winę zrzucono na... gry wideo. Prezydent Donald Trump po wydarzeniach w El Paso i Dayton obwiniał również tę formę elektronicznej...

Będzie serial o kulisach powstania Dooma, produkuje znany aktor

Będzie serial o kulisach powstania Dooma, produkuje znany aktor

Historia id software i kluczowych postaci zatrudnionych w firmie to niezwykle bogaty temat. W 2003 David Kushner wydał nawet książkę poświęconą założeniu id i okresowi, w jakim powstawała gra Doom. Potencjał na ciekawy projekt związany z twórcami takich serii, jak Doom i Quake dostrzeżono nawet w Hollywood. USA Network właśnie zamówiło odcinek pilotażowy serialu opatrzonego tym samym tytułem, co książka Kushnera - Masters of Doom. Za produkcję odpowiada firma Ramona Films, której właścicielem...

Subskrypcje mogą odmienić świat gier. Opłaca je 30% Amerykanów

Subskrypcje mogą odmienić świat gier. Opłaca je 30% Amerykanów

W tym roku widać bardzo dużą zmianę paradygmatów w branży gier wideo. Strumieniowanie gier, chociaż już istniało od dekady, to właśnie teraz ma szansę stać się realną alternatywą dla tradycyjnych konsol i PC. Z kolei abonamenty, które do tej pory były domeną dostawców VOD na dobre zagościły także i na PS4, Xbox One czy komputerach osobistych. I systematycznie ich przybywa. Firma Deloitte właśnie zgłębiła rynek gier wideo pod kątem popularności subskrypcji w USA. Dane firmy wykazują, że...

Wydawcy Borderlands 3 - gry nowej generacji powstaną szybciej

Wydawcy Borderlands 3 - gry nowej generacji powstaną szybciej

Nikt nie lubi długo czekać na wysokobudżetowe gry. Z drugiej strony ich produkcja staje się coraz bardziej kompleksowa. Dochodzi też „koszt ludzki”, jaki nierzadko przypłacają deweloperzy za intensywną pracę, aby dowieźć swoje produkty terminowo przy nie do końca realistycznych terminach. Mimo wszystko, Strauss Zelnick, CEO firmy Take-Two Interactive (wydawców Borderlands 3) uważa, że w następnej generacji konsol nie będziemy czekać dłużej na tytuły, niż dotychczasowo. Być może nawet dojdzie...

Dlaczego gdyby życie było grą, byłaby to najgorsza gra na świecie?

Dlaczego gdyby życie było grą, byłaby to najgorsza gra na świecie?

Na początku mojej "burzliwej kariery" w PurePC poczyniłam artykuł nawiązujący do teorii, mówiącej o tym, że nasze życie może być jedynie komputerową symulacją. Cóż, temat zaiste ciekawy i jak pewnie wiecie, wiele mędrkujących głów tego świata (patrz Elon Musk) twierdzi, że prędzej żyjemy właśnie w swego rodzaju symulacji, niż w rzeczywistej... rzeczywistości. Przyjmijmy więc na chwilę, że tak faktycznie jest, i że choć zamiast z pikseli zbudowani jesteśmy z kwarków, to żyjemy właśnie...

NYTimes chce by deweloperzy utworzyli związki zawodowe

NYTimes chce by deweloperzy utworzyli związki zawodowe

Niedawno Jason Schreier rzucił światło na proces powstawania gry Anthem, który najdelikatniej mówiąc był niezwykle turbulentny. Z tytułu, który był w pre-produkcji niemal 6 lat, ostatecznie wyszła gra, która w obecnym kształcie została poskładana do kupy w przeciągu zaledwie 16 miesięcy. Deweloperzy, którzy brali udział w tworzeniu Anthem musieli przez długi czas pracować w tzw. crunchu, czyli okresie permanentnych nadgodzin. Okupili to zdrowiem fizycznym i psychicznym. Jeśli wierzyć zeznaniom...

Szokujące Rape Day na Steamie: Gracz jako morderca i gwałciciel

Szokujące Rape Day na Steamie: Gracz jako morderca i gwałciciel

Wiosną ubiegłego roku Steam usunął ze swojej bazy kontrowersyjną grę pt. Active Shooter, która była niczym innym jak symulatorem szkolnej strzelaniny. Dziś z kolei mamy do czynienia z kolejną wątpliwą etycznie produkcją pt. Rape Day (ang. Dzień Gwałtu), która przedstawia historię seryjnego gwałciciela i mordercy, który doskonale odnalazł się w czasach apokalipsy zombie. Na Steamie widnieje data 1 marca jako data premiery, jednak Steam jest właśnie w trakcie testowania produkcji, dlatego jeśli...

Uniwersytet Oksfordzki: brutalne gry nie wpływają na agresję

Uniwersytet Oksfordzki: brutalne gry nie wpływają na agresję

Temat wpływu gier wideo na agresywne zachowania jest niezwykle wiekowy. Właśnie ta popularna forma rozrywki jest przynajmniej od ostatniego ćwierćwiecza nieustannie obwiniana za różnego rodzaju masakry z użyciem broni palnej. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że gry mocno ewoluowały jako medium, ale ich przeciwnicy ani trochę. W zasadzie za każdym razem gdy zdarza się podobnego typu tragedia, politycy uciekają się do tej samej retoryki uskutecznianej od dziesięcioleci. Nauka gdzieś w tym wszystkim...

USA: Stan Pensylwania chce opodatkować brutalne gry wideo

USA: Stan Pensylwania chce opodatkować brutalne gry wideo

Gry wideo są demonizowane od dawna i jesteśmy tego świadomi wszyscy. Pomimo że naukowcy behawioralni bardzo zgodni są we wnioskach, że nie ma korelacji między graniem w nie a agresywnymi zachowaniami. Psycholodzy uważają je za wytwór kultury taki sam jak inne formy sztuki. Zresztą branża gier zarabia więcej niż muzyczna i filmowa razem wzięta. Politycy jednak wiedzą swoje. Uważają to medium za niebezpieczne i wywołujące przemoc oraz agresję. Dlatego też w stanie Pensylwania powstał plan opodatkowania...

Rząd nie aprobuje ulg podatkowych dla patriotycznych gier wideo

Rząd nie aprobuje ulg podatkowych dla patriotycznych gier wideo

Gry wideo to ogromny biznes. Zdaje sobie z tego sprawę także nasz rząd. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na przykład przyznało w 2016 roku CD PROJEKT RED grant finansowy na aż 30 milionów złotych. W zeszłym roku największe polskie targi gier, PGA, odwiedzili m.in. premier Mateusz Morawiecki, Minister Cyfryzacji Marek Zagórski i Wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Paweł Lewandowski. Piotr Gliński, który jest z kolei Ministrem Kultury w zeszłym roku stworzył projekt ustawy, która miała zapewnić...

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość

Gry wideo to przede wszystkim rozrywka, toteż w gamingu każdy - czy to mały Jaś, czy też duży Jan powinien znaleźć coś dla siebie. Bezmyślne rozwalanie kolejnych hord przeciwników w Painkillerze czy też niby nieumyślne topienie simów jest - nie można zaprzeczyć - wyjątkowo odprężającym zajęciem po męczącym dniu w szkole, na uczelni czy w pracy. Ale doskonale wiemy też, że wielu z nas w grach szuka podobnie jak w filmie czy książce również fabuły, toteż jej zalążki miał już sam Donkey...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.