grace hopper
NVIDIA nie buduje komputera kwantowego, a i tak chce zdominować rynek. Znamy ich genialny plan, czyli NVAQC
Obliczenia kwantowe od lat rozpalają wyobraźnię, obiecując rewolucję w nauce, medycynie i finansach. Choć budowa stabilnych i skalowalnych komputerów kwantowych wciąż stanowi ogromne wyzwanie, najwięksi gracze na rynku technologicznym już przygotowują fundamenty pod przyszłą infrastrukturę. Walka o dominację w tej nowej erze nie toczy się jednak wyłącznie na polu tworzenia samych QPU. Ważne są platformy, które połączą dwa światy, klasyczny i kwantowy.
Jupiter, niemiecki superkomputer eksaskalowy z 24 tysiącami układów NVIDIA GH200 Grace Hopper zajmuje 4. miejsce w TOP500
Superkomputery są niezbędnym narzędziem w rękach naukowców i inżynierów. Umożliwiają przeprowadzanie złożonych symulacji i trenowanie zaawansowanych modeli AI. Europa konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję w tej rywalizacji, inwestując w nowoczesne systemy obliczeniowe o wysokiej wydajności. Najnowsza inicjatywa jest ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia technologicznej suwerenności i otwiera zupełnie nowe możliwości badawcze.
NVIDIA H200 - nowy akcelerator z pamięcią HBM3e. Firma zapowiada także superkomputer Jupiter z układami GH200
NVIDIA w ostatnich latach coraz mocniej stawia nacisk na wykorzystywanie układów graficznych w obliczeniach ściśle powiązanych ze sztuczną inteligencją. Ostatnie generacje profesjonalnych akceleratorów bardziej skręciły właśnie w stronę AI, co widać chociażby po układach NVIDIA A100 czy H100. W przyszłym roku na rynku zadebiutuje kolejna generacja - B100 - tymczasem przedsiębiorstwo prezentuje jeszcze mocniejszy wariant H200, oparty na architekturze Hopper, a także eksaskalarny superkomputer Jupiter.
Isambard-AI - w Wielkiej Brytanii powstaje nowy superkomputer, który zajmie wysoką pozycję w rankingu najszybszych maszyn
Wobec wzrostu zainteresowania sektorem sztucznej inteligencji na świecie powstaje coraz więcej szybkich superkomputerów. Wielka Brytania nie chce pozostawać w tym wyścigu w tyle. Zapowiedziano budowę nowego urządzenia tego typu. Superkomputer ma nosić nazwę Isambard-AI i jeśli spełnione zostaną wszystkie zapowiedzi, to wejdzie on do ścisłej czołówki najszybszych maszyn tego typu, jakie powstały do tej pory na świecie.
NVIDIA GH200 - układ zostanie wyposażony w pamięć HBM3e o imponującej przepustowości nawet 10 TB/s
NVIDIA GH200 to rozwiązanie przeznaczone przede wszystkim do budowy superkomputerów. Wśród potencjalnych zastosowań jest generatywna sztuczna inteligencja, której algorytmy będą w stanie wykorzystać w pełni potencjał superchipów Grace Hopper. Podczas konferencji SIGGRAPH NVIDIA zapowiedziała nową wersję układów. Główna różnica sprowadza się do zastosowania pamięci HBM3e, która jest obecnie uważana za najszybszą na świecie.
NVIDIA Hopper Next - następca architektury Hopper dla centrów danych oraz AI zadebiutuje w 2024 roku
NVIDIA od lat stara się wprowadzać kolejne architektury GPU w cyklu 2-letnim. W przypadku układów graficznych dla centrów danych oraz AI, ostatnią wydaną generacją jest Hopper, którą zaprezentowano w marcu 2022 roku (akcelerator NVIDIA H100). Podczas dzisiejszej konferencji w ramach targów Computex, producent potwierdził w końcu rozpoczęcie produkcji chipów Grace Hopper. Jednocześnie Jensen Huang potwierdził, iż trwają prace nad wdrożeniem w 2024 roku nowej architektury GPU dla rynku HPC / AI.
NVIDIA DGX GH200 - zapowiedziano platformę komputerową w pełni korzystającą z zalet superchipów Grace Hopper
W Tajpej na Tajwanie rozpoczęły się targi Computex 2023. Wśród firm obecnych na wydarzeniu jest także NVIDIA, która już zaprezentowała swoje nowości. Jedną z nich jest platforma komputerowa DGX GH200, która posłuży za bazę do budowy kolejnych superkomputerów. Jednocześnie ogłoszono, że imponujące superchipy Grace Hopper znajdują się już w produkcji. Wszystko to ma w niedalekiej przyszłości przysłużyć się rozwojowi sztucznej inteligencji.



























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Koniec z instalacją Windows 11 bez konta Microsoft. Popularne triki przestają działać w nowych wersjach systemu