Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

directx 12

Direct3D Work Graphs na pierwszym teście. Rezultaty są mieszane, ale to dopiero wstępna implementacja bibliotek

Direct3D Work Graphs na pierwszym teście. Rezultaty są mieszane, ale to dopiero wstępna implementacja bibliotek

Zaprezentowane niedawno biblioteki Direct3D Work Graphs mogą w przyszłości pozytywnie wpłynąć na wydajność komputerów w grach. Nowe rozwiązanie Microsoftu będzie docelowo odciążało procesor, poprzez stworzenie karcie graficznej większej autonomii działania. Dzięki Work Graphs GPU będzie samodzielnie przydzielało sobie zadania i następnie je wykonywało. W sieci opublikowano pierwszy test graficzny z wykorzystaniem omawianych bibliotek.

Microsoft prezentuje biblioteki Direct3D 12 Work Graphs, które mają zoptymalizować wykorzystanie kart graficznych w grach

Microsoft prezentuje biblioteki Direct3D 12 Work Graphs, które mają zoptymalizować wykorzystanie kart graficznych w grach

Za końcowy obraz, który wyświetlany jest na monitorze komputerowym, odpowiada szereg podzespołów. Jednym z kluczowych elementów jest współpraca pomiędzy procesorem a kartą graficzną. Twórcy sprzętu i oprogramowania od początku istnienia branży pracują nad optymalizacją tego procesu. Kolejnym krokiem może być Direct3D 12 Work Graphs, który usprawnia wykorzystanie układów graficznych i pozwala odciążyć CPU w wymagających zadaniach.

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Techniki upscalingu obrazu zagościły już na stałe w grach PC-towych. NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS trafiają do coraz większej liczby tytułów, zwiększając znacząco liczbę FPS-ów. Firma Microsoft planuje już wkrótce mocno uprościć ich implementację. Poznaliśmy pierwsze informacje na temat DirectSR. Głównym celem jest ułatwienie pracy deweloperem gier i poszerzenie listy tytułów wspieranych przez wszystkie wymienione techniki.

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

Póki co wsparcie dla techniki FSR 3 ogranicza się do zaledwie trzech gier. Wraz z upływem czasu powinno się to jednak zmieniać. Wątpliwe jest, by rozwiązanie AMD upowszechniło się docelowo bardziej niż konkurencyjne DLSS 3, ponieważ to karty NVIDII cieszą się większą popularnością. Ważnym krokiem jest jednak opublikowanie kodu źródłowego FSR 3 dla wszystkich zainteresowanych deweloperów, którzy pracują na API DirectX 12 i Unreal Engine 5.

Test wydajności Call of Duty: Modern Warfare III - Wymagania sprzętowe po staremu. Zagracie na słabszych maszynach

Test wydajności Call of Duty: Modern Warfare III - Wymagania sprzętowe po staremu. Zagracie na słabszych maszynach

Chociaż Call of Duty: Modern Warfare III spokojnie mogłoby zostać DLC, bowiem kampanię fabularną ukończymy podczas jednego dłuższego posiedzenia, marka niezmiennie wzbudza zainteresowanie graczy. Zawdzięcza to jednak przede wszystkim modułowi multiplayer, który zbudował wierną społeczność łaknącą kolejnych odsłon, dodatków oraz aktualizacji. Niewiele zmieniło się również w warstwie technicznej. Twórcy wykorzystali silnik graficzny poprzednika (IW 9.0), dlatego rewolucji w oprawie wizualnej...

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2

Kilka dni temu na rynku zadebiutował Alan Wake 2, który odznacza się wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Jeszcze przed premierą zrobiło się głośno o tym, że studio Remedy zaleca korzystanie z technik skalowania rozdzielczości, tj. NVIDIA DLSS czy AMD FSR 2. Teraz poznaliśmy szczegóły kolejnej produkcji, planowanej na 2023 rok. Mowa o Avatar: Frontiers of Pandora od Ubisoftu. W tym wypadku twórcy również zalecają korzystanie z technik skalowania, choć same wymagania aż tak nie straszą jak przy wspomnianym...

Apple Game Porting Toolkit - już niebawem gry z Windowsa staną otworem przed MacOS

Apple Game Porting Toolkit - już niebawem gry z Windowsa staną otworem przed MacOS

Konferencja Apple WWDC 2023 cały czas trwa i do tej pory mogliśmy zobaczyć sporo nowości od tego producenta. Rzecz jasna nie wszystko, co zostało zaprezentowane, można nazwać mianem "rewolucyjnego", jednak trzeba przyznać, że pokazane wczoraj oprogramowanie Game Porting Toolkit poniekąd można zaliczyć do tego określenia. Od teraz posiadacze komputerów z systemem MacOS otrzymają możliwość rozgrywki w tytuły przeznaczone dla systemu Microsoft Windows.

Wymagania sprzętowe Lords of the Fallen PC - Unreal Engine 5 nie będzie zbyt łaskawy dla kart graficznych

Wymagania sprzętowe Lords of the Fallen PC - Unreal Engine 5 nie będzie zbyt łaskawy dla kart graficznych

Październik w tym roku zapowiada się bardzo bogato jeśli chodzi o premiery gier. Na chwilę obecną potwierdzono już cztery produkcje: Assassin's Creed Mirage, Alan Wake 2, Alone in the Dark oraz Lords of the Fallen. Do tego grona z pewnością coś jeszcze dołączy (być może Marvel's Spider-Man 2 lub Forza Motorsport). Dzisiaj skupimy się jednak na Lords of the Fallen, które powstaje na silniku Unreal Engine 5. Na karcie produktowej Steam opublikowano wymagania sprzętowe, z których wynika że gra może nie...

Wymagania sprzętowe Dead Island 2 na PC - mocne procesory i wydajne karty graficzne rekomendowane do gry w 60 FPS

Wymagania sprzętowe Dead Island 2 na PC - mocne procesory i wydajne karty graficzne rekomendowane do gry w 60 FPS

Dead Island 2 zapowiedziany został już lata temu, jednak później trafił do developerskiego piekła, gdzie zmieniano studia odpowiedzialne za grę, aż w końcu o produkcji na kilka lat stało się cicho. Dead Island 2, już pod batutą studia Deep Silver Dambuster Studios, powróciło z efektywnym zwiastunem w sierpniu 2022 roku. Po latach prac nad grą, finalnie jesteśmy już od krok od sklepowej premiery. Ta nastąpi dokładnie za 10 dni, a więc 21 kwietnia, tydzień przed Star Wars Jedi: Survivor. Producent...

Test wydajności kart graficznych Call of Duty Modern Warfare II PC - Wymagania sprzętowe nie stawiają na baczność

Test wydajności kart graficznych Call of Duty Modern Warfare II PC - Wymagania sprzętowe nie stawiają na baczność

Chociaż czasy się zmieniają, jednego można być pewnym - kolejnej odsłony Call of Duty w okresie jesienno-zimowym. Activision nie zawiodło również w 2022 roku, dostarczając Call of Duty Modern Warfare II oraz Wrazone 2.0, które powinny usatysfakcjonować miłośników rozgrywki single i multiplayer. Wielka rewolucja technologiczna premierze nie towarzyszyła, bowiem sequel wykorzystuje silnik poprzednio odświeżonego Modern Warfare, a deweloperzy niechętnie dokonują poważniejszych zmian w warstwie wizualnej....

Test wydajności Marvel's Spider-Man Remastered PC - DLSS 3 na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4090

Test wydajności Marvel's Spider-Man Remastered PC - DLSS 3 na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4090

Marvel's Spider-Man Remastered PC jest jednym z pierwszych tytułów, który otrzymał aktualizację dodającą obsługę techniki NVIDIA DLSS 3, umożliwiającej znaczne zwiększenie ilości klatek na sekundę. Dlaczego wybrano akurat pajęczaka? Chociaż wymagania sprzętowe względem układów graficznych nie należały do przesadnie wygórowanych, produkcja cierpiała z powodu bottlenecka na procesorze. NVIDIA GeForce RTX 4090 bywał ograniczany przez podkręconego Intel Core i9-13900K nawet w ustawieniach 4K RT...

Intel ARC A750 vs NVIDIA GeForce RTX 3060 - producent porównuje wydajność kart w blisko 50 grach z DirectX 12 i Vulkan

Intel ARC A750 vs NVIDIA GeForce RTX 3060 - producent porównuje wydajność kart w blisko 50 grach z DirectX 12 i Vulkan

Choć trudno uznać debiut kart graficznych Intel ARC za udany, producent w ostatnim czasie coraz chętniej wypowiada się na temat wydajności poszczególnych modeli. Tym razem w ruch poszła tematyka osiągów drugiej w hierarchii karty graficznej - Intel ARC A750 Limited Edition, czyli referencyjnego projektu producenta. Intel w blisko 50 grach porównał wydajność ARC A750 do jego bezpośredniego konkurenta, jakim jest model NVIDIA GeForce RTX 3060.

Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów. Jakie wymagania sprzętowe?

Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów. Jakie wymagania sprzętowe?

Marvel's Spider-Man okazał się jednym z największych hitów konsoli SONY PlayStation 4, który ugruntował pozycję tego urządzenia i solidnie nakręcił sprzedaż dzięki ekskluzywności oraz popularności pajęczaka. Teraz posiadacze komputerów będą mogli sprawdzić wersję Remastered, która wprowadza lepszej jakości oprawę wizualną, uwzględniającą śledzenie promieni i technikę NVIDIA DLSS. Czy niemalże czteroletnia produkcja po liftingu może się podobać? Jakie wymagania sprzętowe będzie miał...

Karta graficzna Intel ARC A380 dorównuje NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti. Wyciekły także kolejne informacje o specyfikacji technicznej

Karta graficzna Intel ARC A380 dorównuje NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti. Wyciekły także kolejne informacje o specyfikacji technicznej

Wszyscy przyzwyczailiśmy się do tego, że na rynku desktopów jest tak naprawdę tych dwóch liczących się producentów kart graficznych - mowa oczywiście o AMD i NVIDII. Już niebawem jednak w ten odwieczny pojedynek wmiesza się Intel, który od kilku ładnych lat opracowuje swoje układy ostatecznie przynależące do serii ARC. Do tej pory najwięcej mówiło się o podstawowej, choć już gamingowej jednostce A380, która ma być alternatywą dla ostatnio wydanych układów w stylu GeForce'a RTX 3050 czy Radeona...

Elden Ring - poznaliśmy wymagania sprzętowe gry dla wersji PC. Po debiucie pojawi się wsparcie dla Ray Tracingu

Elden Ring - poznaliśmy wymagania sprzętowe gry dla wersji PC. Po debiucie pojawi się wsparcie dla Ray Tracingu

Trzeba przyznać, że luty nas wyjątkowo rozpieszcza, jeśli chodzi o premiery gier. Dopiero co debiutował Dying Light 2 Stay Human, a już w najbliższy piątek użytkownicy konsol PlayStation 4/5 będą mogli powrócić do postaci Aloy wraz z grą Horizon Forbidden West. Tydzień po premierze Horizona pojawi się tytuł, na który czekają wszyscy fani From Software oraz Dark Souls. Mowa oczywiście o Elden Ring, na którego czekaliśmy już bardzo długo. Tytuł zadebiutuje na PC oraz konsolach starej i obecnej...

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Pamiętacie jeszcze kooperacyjną strzelaninę Left 4 Dead, gdzie czwórka śmiałków walczyła z hordami zombi? Dotychczas Valve wydało dwie odsłony, a jeżeli cierpliwe czekaliście na trzecią... to nareszcie możecie przestać. Back 4 Blood jest duchowym następcą serii Left 4 Dead, kopiującym większość rozwiązań i dodającym garść nowości. Gra została stworzona przez współautorów oryginału, dlatego naśladuje sławnego poprzednika również pod względem stylistycznym, wykorzystując jednak bardziej...

Test wydajności Battlefield 2042 z NVIDIA DLSS - Test kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000 i RTX 2000

Test wydajności Battlefield 2042 z NVIDIA DLSS - Test kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000 i RTX 2000

Wymagania sprzętowe Battlefield 2042 okazały się stosunkowo wysokie, aczkolwiek mówimy o produkcji posiadającej zaawansowaną oprawę wizualną, zwłaszcza iż operujemy w kategorii strzelanin sieciowych. Czyste wyniki wydajności poznaliście już wcześniej, natomiast dzisiejszy test zostanie skoncentrowany na pozostałych technikach graficznych. Najważniejszą z perspektywy typowego gracza będzie najpewniej NVIDIA DLSS, pozwalająca uzyskać wyższą wydajność poprzez skalowanie obrazu i reprodukcję jego...

Battlefield 2042 PC - Sprawdzamy wymagania sprzętowe. Test wydajności kart graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Battlefield 2042 PC - Sprawdzamy wymagania sprzętowe. Test wydajności kart graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Battlefield 2042 błyskawicznie dołączył do czołówki najbardziej popularnych sieciowych strzelanin, przyciągając przed monitory tysiące rozochoconych graczy, niekoniecznie dysponujących topowymi komputerami. Jednocześnie mówimy o produkcji odznaczającej się ponadprzeciętną oprawą graficzną, co automatycznie generuje stosunkowo wysokie wymagania sprzętowe. Próg wejścia wzrasta zresztą regularnie z każdą kolejną odsłoną. Jakiej karty graficznej potrzeba do płynnej rozgrywki w Battlefield 2042,...

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mogliśmy zaobserwować wzmożoną aktywność NVIDII w temacie promowania oraz rozpowszechniania techniki DLSS, która stała się jedną z ważniejszych aspektów, charakteryzujących karty graficzne GeForce RTX. DLSS został znacząco usprawniony, a niedawno otrzymaliśmy wersję 2.3, która stara się w bardziej zauważalny sposób redukować efekty smużenia. Ponadto sama implementacja stała się łatwiejsza, jako że dedykowane wtyczki zostały przygotowane zarówno dla silnika...

Test wydajności Forza Horizon 5 PC - Piękna grafika i niskie wymagania sprzętowe, czyli prawdziwy optymalizacyjny rodzynek

Test wydajności Forza Horizon 5 PC - Piękna grafika i niskie wymagania sprzętowe, czyli prawdziwy optymalizacyjny rodzynek

Forza Horizon 5 nareszcie wjechała na komputery i konsole, przynajmniej na Microsoft Xbox, dostarczając fanom motoryzacji wiele godzin znakomitej zabawy. Od pierwszych zapowiedzi gra zachwycała fenomenalną oprawą graficzną, a jednocześnie wszyscy mieliśmy nadzieje na niskie wymagania sprzętowe, skoro poprzednia odsłona mogła pochwalić się świetną optymalizacją. Na szczęście najnowsza produkcja Playground Games nie rozczarowuje, pojedzie bowiem płynnie nawet na naprawdę starych konfiguracjach. Forza...

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Ponieważ formalnie nastała już kalendarzowa jesień, doskonale widać symptomy tej nieszczególnie lubianej pory roku - krótsze dni, opadające liście z drzew, pierwsze przymrozki itp. Jednak jest pewien niezawodny wyznacznik, że listopad trwa w najlepsze (poza rozróbami w stolicy z okazji Dnia Niepodległości) - premiera kolejnej odsłony Call of Duty. Activision bardzo sumiennie podchodzi do swoich obowiązków, więc zgodnie z harmonogramem dostarczyło nowy rozdział niekończącej się historii. Call of...

Intel w najnowszej aktualizacji wyłącza obsługę DirectX 12 w starszych procesorach. Powodem luka w zabezpieczeniach

Intel w najnowszej aktualizacji wyłącza obsługę DirectX 12 w starszych procesorach. Powodem luka w zabezpieczeniach

Ledwie kilka dni temu na rynku debiutowała 12. generacja procesorów od Intela, czyli rodzina Alder Lake-S. Jednak w użytku w domowych komputerach wielu osób nadal są starsze jednostki, które świetnie spełniają stawiane przed nimi zdania nawet mimo wykorzystania gorszej litografii. Dla przykładu mikroarchitektura Haswell debiutowała na rynku w połowie 2013 roku, czyli już ponad 8 lat temu. Oparta była na procesie produkcji w 22 nm, gdzie obecnie używa się 10 nm. Mimo to 4-rdzeniowe Intel Core i5 oraz...

Marvel's Guardians of the Galaxy otrzymał szczegółowe wymagania sprzętowe wersji PC, również pod aktywny Ray Tracing

Marvel's Guardians of the Galaxy otrzymał szczegółowe wymagania sprzętowe wersji PC, również pod aktywny Ray Tracing

Już za kilka dni odbędzie się premiera gry Marvel's Guardians of the Galaxy (Strażnicy Galaktyki). W ubiegły weekend na platformie Steam pojawiły się wymagania sprzętowe edycji PC. Wówczas informowaliśmy, że gra będzie wymagała aż 150 GB wolnej przestrzeni na dysku. Na szczęście ostatecznie twórcy poinformowali, że finalnie Strażnicy Galaktyki zajmą nie więcej niż 80 GB. Wraz z tą informacją, w sieci pojawiły się także zaktualizowane wymagania sprzętowe. Zostały one ujawnione przez firmę...

Marvel's Guardians of the Galaxy z wymaganiami sprzętowymi dla wersji PC. Szykujcie sporo wolnego miejsca na dysku

Marvel's Guardians of the Galaxy z wymaganiami sprzętowymi dla wersji PC. Szykujcie sporo wolnego miejsca na dysku

Niecałe dwa tygodnie temu omawialiśmy nowy zwiastun gry Marvel's Guardians of the Galaxy, który skupiał się na najważniejszych aspektach komputerowej wersji gry. Wiemy, że w przypadku tego tytułu, ze studiem Eidos Montreal współpracuje NVIDIA, co skutkuje implementacją nie tylko Ray Tracingu (jednak wyłącznie w formie zaawansowanych odbić), lecz także techniki DLSS. Na 10 dni przed premierą gry, zakładka na Steam została w końcu zaktualizowana o wymagania sprzętowe. Nie są one jednak w żaden sposób...

Test wydajności Far Cry 6 PC - Wymagania sprzętowe wzrosły! Brak rewolucji w grafice, ale dodano ray tracing i DirectX 12

Test wydajności Far Cry 6 PC - Wymagania sprzętowe wzrosły! Brak rewolucji w grafice, ale dodano ray tracing i DirectX 12

Ubisoft jest producentem stawiającym na kontynuacje, co doskonale obrazują przykłady Assssin's Creed, Wtach Dogs i Far Cry, których kolejne wcielenia regularnie wypuszcza. Zeszłego roku debiutowały Valhalla i Legion, dlatego teraz przyszedł moment zmonetyzowania trzeciej kluczowej marki. Far Cry 6 podobnie jak poprzednicy doczekał się pewnych zmian w rozgrywce, jednak programiści przygotowali także pakiet innowacji w warstwie technicznej. Pojawił się między innymi DirectX 12 oraz hybrydowy ray tracing....

Diablo II: Resurrected - wrażenia i galeria screenów z zamkniętej bety. Remaster klasyka powraca z bardzo ładną grafiką

Diablo II: Resurrected - wrażenia i galeria screenów z zamkniętej bety. Remaster klasyka powraca z bardzo ładną grafiką

Prawdę powiedziawszy, chciałem dzisiaj zaserwować Wam obszerny tekst dotyczący zamkniętej bety Diablo II: Resurrected, łącznie z poruszeniem kwestii jak magnum opus gatunku hack’n’slash przetrwało próbę czasu, jednak ostatecznie zmieniłem plany. Powodem są nadchodzące otwarte testy i niedaleka premiera gotowego produktu, jak również brak dostępu do pełnej zawartości, więc opinia także byłaby niekompletna. Namiastkę wersji finalnej 20 sierpnia każdy będzie mógł sprawdzić samodzielnie. A...

Windows 11 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi. Bez karty graficznej zgodnej z DirectX 12 i WDDM 2.0 się nie obędzie

Windows 11 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi. Bez karty graficznej zgodnej z DirectX 12 i WDDM 2.0 się nie obędzie

Wczoraj firma Microsoft zaprezentowała swój najnowszy system operacyjny Windows 11. Choć nie podano dokładnego terminu debiutu, sugeruje się, że będzie to w okresie jesiennym lub zimowym, prawdopodobnie w okolicach debiutu procesorów 12 generacji Intel Alder Lake. Nowy system posiada szereg nowych funkcji, które docenią zarówno osoby wyłącznie pracujące w tym środowisku, jak również gracze, którzy uzyskają dostęp do funkcji DirectMI Storage czy Auto HDR, a także kompletnie przebudowaną aplikację...

Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForce

Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForce

Jesteście ciekawi jak wyglądają wymagania sprzętowe Resident Evil Village? Najnowsza produkcja Capcomu wywołała trochę zamieszania, ponieważ oprócz wypromowania bardzo charakternej antagonistki znanej szerzej jako Lady Dimitrescu, wprowadziła również kilka istotnych zmian w rozgrywce oraz oprawie wizualnej. Największą ciekawostką jest implementacja ray-tracingu, jednak bez udziału pakietu NVIDIA RTX, dlatego nazwijmy to umownie konsolowym wcieleniem tej techniki. Jakie przynosi efekty? Jak bardzo podnosi...

Master of Onion - nietuzinkowa gra polskiego studia na pierwszych screenach. Grafika wygląda naprawdę zjawiskowo

Master of Onion - nietuzinkowa gra polskiego studia na pierwszych screenach. Grafika wygląda naprawdę zjawiskowo

Polscy producenci gier wideo pochwalić mogą się bogatym portfolio, potwierdzonym spektakularnymi sukcesami serii Wiedźmin, Dying Light, Cyberpunk 2077 czy wreszcie This War of Mine. Oczywiście, wiele skromniejszych projektów przechodziło dotychczas bez rozgłosu, chociaż często wnosiły powiew świeżości do skostniałych gatunków. Na szczęście dzięki popularności większych marek zaistnieć mogą również mniejsze tytuły. Jednym z ciekawszych wydaje się quasi-ekonomiczna strategia Master of Onion...

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Niedawno wspominaliśmy o tym, że producent ze studia CD Projekt RED ujawnił, że na premierę gry Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny wyłącznie na kartach NVIDIA GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że każdy z czterech efektów, jakie pojawią się w RPG-u polskiego dewelopera, wykorzystuje API Microsoftu – DirectX Ray Tracing (DXR), które będzie obsługiwane przez nadchodzące karty graficzne AMD Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT i RX 6800. AMD ujawniło w oficjalnym komunikacie prasowym, że wszystkie wykorzystujące...

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX

Do premiery Cyberpunka 2077 pozostał niespełna miesiąc. RPG polskiego studia CD Projekt RED został już „ozłocony”, za nami liczne pokazy rozgrywki, a oczekiwania wobec gry są rozdmuchane do granic możliwości. Do sieci wciąż jednak trafiają nowe informacje o nadchodzącej produkcji. Dzięki najnowszemu numerowi czasopisma PC Gamer dowiedzieliśmy się więcej technicznych szczegółów na temat zastosowanych rozwiązań. Jakub Knapik, dyrektor artystyczny odpowiedzialny ze efekty wizualne i system oświetlenia...

Serious Sam 4 - zwiastun fabularny zdradza historię i... bolączki gry

Serious Sam 4 - zwiastun fabularny zdradza historię i... bolączki gry

Przed nieco ponad tygodniem otrzymaliśmy oficjalne wymagania systemowe gry Serious Sam 4: Planet Badass. Jak się okazało, nie były one takie znów niskie. Wymagania zalecane wskazywały chociażby na 16 GB pamięci RAM, 8-rdzeniowy procesor o taktowaniu 3,3 GHz oraz kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 2060 (jako jedną z opcji - link do pełnych wymagań znajdziecie poniżej). Wobec takich wieści ze strony producenta wydawać się mogło, że szykuje nam się kawał całkiem przyzwoitej graficznie rozgrywki. Czy...

Serious Sam 4 - poznaliśmy wymagania sprzętowe wersji PC

Serious Sam 4 - poznaliśmy wymagania sprzętowe wersji PC

Już za niecałe dwa tygodnie zadebiutuje czwarta część Serious Sama, której akcja będzie się toczyć jeszcze przed wydarzeniami z trójki (chronologicznie będzie to więc pierwsza część). Do tej pory wydawca oraz producent zaprezentowali graczom kilka materiałów wideo, które prezentują najciekawsze aspekty gry. Lokacje mają być dużo większe, a starcia z hordami Mentala mają być jeszcze bardziej epickie za sprawą systemu Legion - dzięki niemu na mapie pojawią się nawet dziesiątki tysięcy wrogów...

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Biblioteki DirectX w wersji 12 są już z nami od kilku lat - dość powiedzieć, że debiutowały w zasadzie równolegle z systemem Windows 10. Mimo to Microsoft nie pali się wydania kolejnej, pełnej trzynastej wersji popularnych funkcji API, a stara się udoskonalać te będące aktualnie w użyciu. Warto wspomnieć, że po drodze mieliśmy jeszcze premiery nowszych wersji Feature Level 12_1 czy DirectX 12 Ultimate, ale to nadal nie koniec epoki DX12. Gigant z Redmond opublikowała właśnie nowy wpis na blogu swoich...

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

O Cyberpunku 2077 w ostatnim tygodniu znowu zrobiło się głośno - najpierw premierę po raz drugi przełożono (na 19 listopada), później odbył się pierwszy z trzech odcinków Night City Wire, gdzie zaprezentowano nowy trailer oraz fragmenty rozgrywki. Oprócz tego pojawiły się pierwsze opinie mediów, które miały już okazję przez kilka godzin obcować z najnowszym dziełem CD Projekt RED. W weekend natomiast pojawiło się ciekawe porównanie warstwy wizualnej wersji z 2018 oraz 2020 roku. Choć nadal...

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Firma NVIDIA opublikowała dzisiaj najnowsze sterowniki Game Ready oraz Studio, które zapewniają pełną obsługę zestawu funkcji Microsoft DirectX 12 Ultimate, w tym: DirectX RayTracing (DXR), Variable Rate Shading (VRS), Mesh Shaders oraz Sampler Feedback. Sterowniki te oznaczają, że karty graficzne NVIDIA RTX są pierwszymi i jedynymi na rynku sprzętowo wspierającymi DirectX 12 Ultimate, a także oprogramowanie wymagane do skorzystania z niego. Dzięki tej aktualizacji NVIDIA jest ponadto pierwszym producentem...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.