chris roberts
Squadron 42 – kampania fabularna Star Citizen to odległa przyszłość. Twórcy wyciągają wnioski z premiery Cyberpunk 2077

Koniec roku jest okresem podsumowań minionych miesięcy. Nie inaczej jest w przypadku studia Cloud Imperium Games, którego założyciel, Chris Roberts, postanowił podzielić się obszernym listem do fanów gry Star Citizen na oficjalnym blogu. Poruszył w nim między innymi to, jakie postępy udało się poczynić nad wielce oczekiwanym symulatorem, który cały czas znajduje się w rozwojowej fazie alfa, i planami na przyszłość. Niestety, zgodnie z przewidywaniami, gra prędko nie ujrzy światła dziennego, mając...
Crytek chce pozwać twórców Star Citizen, ale czeka na premierę gry

Prace nad grą Star Citizen zaczęły się w roku 2011, a początkowym silnikiem gry był CryEngine 3, technologia należąca do firmy Crytek. Po pięciu latach, w 2016, Cloud Imperium Games postanowiło jednak zmienić silnik na Amazon Lumberyard. Co ciekawe, Lumberyard jest wariacją (tzw. forkiem) CryEngine 3, licencjonowaną od niemieckiej firmy, ale z dodanymi komponentami służącymi za pewne usługi sieciowe. Dwa lata temu Crytek złożył pozew, w którym firma sugerowała, że pewne części kodu z Lumberyard...
Star Citizen zebrał już 251 milionów. To super, ale gdzie gotowa gra?

Z której strony by nie patrzeć, Star Citizen jest ewenementem. Gra rozpoczęła zbiórkę społecznościową w roku 2011 i zebrała do tej pory ponad 251 milionów dolarów od blisko 2,5 miliona darczyńców. W przeciągu ostatniego roku twórcy gry otrzymali ponad 50 mln dolarów, z czego 9 mln w samym listopadzie 2019. Już pięć lat temu, przekraczając próg 55 mln dolarów gra wpisała się na Listę Rekordów Guinnessa jako największy projekt crowdfundingowy wszech czasów. Wszystko wygląda imponująco na...
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Ile potrzeba pamięci RAM do gier? Porównanie wydajności 16, 32 i 64 GB pamięci RAM - Czy więcej oznacza szybciej?
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Pierwsze recenzje techniczne gry Silent Hill f pokazują moc Unreal Engine 5. Konsola PlayStation 5 ze skalowaniem z 360p