Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

augmented reality

Adobe stworzyło wyświetlacz łączący AR z fizycznymi obiektami

Adobe stworzyło wyświetlacz łączący AR z fizycznymi obiektami

Rzeczywistość rozszerzona niesie ze sobą duży potencjał na nowatorskie rozwiązania w wielu sektorach branży technologicznej. Na upowszechnienie się AR trzeba jeszcze poczekać, ale nie stanowi to przeszkody dla różnych firm, które eksperymentują w tym środowisku. Od niedawna należy do nich także Adobe. Na zakończonym już wydarzeniu SIGGRAPH 2019 firma zademonstrowała wyświetlacz Augmented Reality o nazwie Project Glasswing. Ten eksperymentalny produkt umożliwia wyświetlanie różnego typu projektów...

Microsoft zmieni Cię w hologram mówiący językiem obcym

Microsoft zmieni Cię w hologram mówiący językiem obcym

Science-fiction z wczoraj staje się prozą życia dzisiejszego. Autonomiczne samochody, VR, sztuczna inteligencja, Internet rzeczy czy rzeczywistość rozszerzona – wszystkie z tych elementów dość mocno się już zakorzeniły w świecie technologii. Większość tego typu rozwiązań nadal jednak czeka na boom, który sprawi, że się upowszechnią. W międzyczasie giganci branży IT starają się dostarczyć konsumentom powodów, aby to właśnie po nie sięgnęli w niedalekiej przyszłości. Dla przykładu,...

Harry Potter: Wizards Unite - 300 tysięcy dolarów zysków w 24 h

Harry Potter: Wizards Unite - 300 tysięcy dolarów zysków w 24 h

Studio Niantic odpowiedzialne dotąd za grę mobilną Pokemon Go nareszcie oddało w ręce graczy kolejną produkcję na smartfony. Mowa o wyczekiwanym przez wielu Harry Potter: Wizards Unite - o grze, o której mówiło się jako o godnym następcy "poksów" i której wróżyło się spory sukces. Sukces faktycznie miał miejsce i to już na starcie. Otóż w zaledwie dobę od światowej premiery aplikacji w sklepach Google Play oraz App Store, twórcy zarobili już 300 tysięcy dolarów. Ale uwaga - jak donosi spółka...

Minecraft Earth krzyżuje budowanie światów z Pokemon Go w AR

Minecraft Earth krzyżuje budowanie światów z Pokemon Go w AR

Niedawno Minecraft świętował swoje dziesięciolecie wydania. Twórca jego pierwotnej wersji Markus „Notch” Persson po sprzedaniu marki zdystansował się od niej. Tymczasem studio Mojang i Microsoft nieustannie ją rozwijają. Jednym z największych atutów gry jest jej otwartość na praktycznie każdą platformę. To właśnie między innymi przez to jest ona takim hitem komercyjnym. Oprócz tego, powstała przygodówka od studia Telltale i interaktywna wersja serialu na Netflix. Tymczasem teraz Microsoft zapowiedział...

Microsoft: pracownicy nie chcą tworzyć sprzętu bojowego dla armii

Microsoft: pracownicy nie chcą tworzyć sprzętu bojowego dla armii

Kontrakty militarne są wyjątkowo lukratywne. W końcu wojsko lubi używać najnowszych technologii, a więc to naturalne, że w tym sektorze współpracują z nimi najwięksi. Problemy natury etycznej pojawiają się jednak, gdy projekty, w które są zaangażowane duże korporacje IT dotyczą technologii potencjalnie śmiercionośnych. Tak było na przykład z Google, które pracowało nad systemem rozpoznawania obrazu przez wojskowe drony. Wielu pracowników (4600 podpisało petycję) uważało zaangażowanie firmy...

Microsoft zaprezentuje w tym miesiącu okulary HoloLens 2?

Microsoft zaprezentuje w tym miesiącu okulary HoloLens 2?

Augmented Reality to rynek z ogromnym potencjałem. Statista szacuje, że do roku 2020 rynek AR będzie warty 90 milionów dolarów. Wpływy z tego segmentu mają trzykrotnie przewyższać VR. Microsoft zdawał się mieć ten rynek w garści, tworząc bardzo innowacyjne rozwiązania w postaci HoloLens. Jednak brak dobrego ekosystemu łączącego się z milionami konsumentów na płaszczyźnie konsumenckiej może pokrzyżować amerykańskiej firmie plany. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że wiele firm pokroju Apple...

Huawei patentuje okulary AR pracujące w oparciu o smartwatch

Huawei patentuje okulary AR pracujące w oparciu o smartwatch

Coraz więcej firm zwraca się w stronę AR (Augmented Reality - rzeczywistość rozszerzona), niż VR (Virtual Reality - rzeczywistość wirtualna). Pierwsze "podrygi" w AR bazowały na sporych rozmiarów headsetach, jednak ostatecznie to niczym nieróżniące się od standardowych okularów urządzenia, miały zdominować rynek AR. Wszystko to z prostej przyczyny: okulary są lżejsze i mniejsze niż headset, dlatego dają większy komfort, swobodę ruchów i mobilność. Jak podaje serwis Let's Go Digital, w branży...

Lenovo PHAB2 Pro - smartfon z Project Tango już w Polsce

Lenovo PHAB2 Pro - smartfon z Project Tango już w Polsce

Gdybym spytał czy ktoś słyszał o Project Tango, to obawiam się, że zgłosiłoby się mniej osób niż w przypadku Project Ara. Trudno się dziwić, ponieważ jest to jedno z mniej spektakularnych oraz promowanych przedsięwzięć Google. Mimo to niedługo może ono znacznie zmienić sposób w jaki korzystamy z urządzeń mobilnych. A czym jest to całe Project Tango? Jest to zaawansowana platforma rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której korzystającego z niej urządzenia są świadome otoczenia, w którym...

Intel: Nadchodzi złota era Wirtualnej Rzeczywistości

Intel: Nadchodzi złota era Wirtualnej Rzeczywistości

Intel Extreme Masters 2017, które odbywało się w katowickim Spodku jest już za nami. Chociaż impreza kojarzy się głównie z finałami e-sportowymi w grach takich jak League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive czy Heroes of the Storm, to na Śląsku można było również odwiedzić Intel Expo, czyli wystawę największych firm i producentów z Polski i świata. My zaś, wraz z kilkoma przedstawicielami innych redakcji byliśmy również zaproszeni na zamkniętą dyskusję w akademickim stylu, czyli tak...

Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Jak branża długa i szeroka, tak wiele już było podejść do ogólno pojętej wirtualnej rzeczywistości. Chociaż pierwsze próby podejmowane były kilkadziesiąt lat temu - pierwotnie Sensorama w 1962 roku, a w bardziej znajomej formie Virtual Boy wykonany przez Nintendo w 1995 roku, to wszystkie zakończone były raczej niepowodzeniem. Na przeszkodzie stawały podobne czynniki jak teraz, jednak w większej skali - niesamowicie wysoki koszt urządzenia, małe zainteresowanie, duże wymagania oraz dodatkowo bariera...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.