augmented reality
Microsoft zaprezentuje w tym miesiącu okulary HoloLens 2?

Augmented Reality to rynek z ogromnym potencjałem. Statista szacuje, że do roku 2020 rynek AR będzie warty 90 milionów dolarów. Wpływy z tego segmentu mają trzykrotnie przewyższać VR. Microsoft zdawał się mieć ten rynek w garści, tworząc bardzo innowacyjne rozwiązania w postaci HoloLens. Jednak brak dobrego ekosystemu łączącego się z milionami konsumentów na płaszczyźnie konsumenckiej może pokrzyżować amerykańskiej firmie plany. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że wiele firm pokroju Apple...
Huawei patentuje okulary AR pracujące w oparciu o smartwatch

Coraz więcej firm zwraca się w stronę AR (Augmented Reality - rzeczywistość rozszerzona), niż VR (Virtual Reality - rzeczywistość wirtualna). Pierwsze "podrygi" w AR bazowały na sporych rozmiarów headsetach, jednak ostatecznie to niczym nieróżniące się od standardowych okularów urządzenia, miały zdominować rynek AR. Wszystko to z prostej przyczyny: okulary są lżejsze i mniejsze niż headset, dlatego dają większy komfort, swobodę ruchów i mobilność. Jak podaje serwis Let's Go Digital, w branży...
Lenovo PHAB2 Pro - smartfon z Project Tango już w Polsce

Gdybym spytał czy ktoś słyszał o Project Tango, to obawiam się, że zgłosiłoby się mniej osób niż w przypadku Project Ara. Trudno się dziwić, ponieważ jest to jedno z mniej spektakularnych oraz promowanych przedsięwzięć Google. Mimo to niedługo może ono znacznie zmienić sposób w jaki korzystamy z urządzeń mobilnych. A czym jest to całe Project Tango? Jest to zaawansowana platforma rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której korzystającego z niej urządzenia są świadome otoczenia, w którym...
Intel: Nadchodzi złota era Wirtualnej Rzeczywistości

Intel Extreme Masters 2017, które odbywało się w katowickim Spodku jest już za nami. Chociaż impreza kojarzy się głównie z finałami e-sportowymi w grach takich jak League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive czy Heroes of the Storm, to na Śląsku można było również odwiedzić Intel Expo, czyli wystawę największych firm i producentów z Polski i świata. My zaś, wraz z kilkoma przedstawicielami innych redakcji byliśmy również zaproszeni na zamkniętą dyskusję w akademickim stylu, czyli tak...
Projekt Alloy - Intel prezentuje swoje spojrzenie na VR

Jak branża długa i szeroka, tak wiele już było podejść do ogólno pojętej wirtualnej rzeczywistości. Chociaż pierwsze próby podejmowane były kilkadziesiąt lat temu - pierwotnie Sensorama w 1962 roku, a w bardziej znajomej formie Virtual Boy wykonany przez Nintendo w 1995 roku, to wszystkie zakończone były raczej niepowodzeniem. Na przeszkodzie stawały podobne czynniki jak teraz, jednak w większej skali - niesamowicie wysoki koszt urządzenia, małe zainteresowanie, duże wymagania oraz dodatkowo bariera...
Metro Exodus - Test wydajności kart graficznych. Totalna masakra!
AMD Radeon VII vs NVIDIA GeForce RTX 2080 - Test kart graficznych
NVIDIA rozczarowana sprzedażą kart graficznych GeForce RTX
AMD Navi - Kart nie zobaczymy przynajmniej do października
AMD Radeon VII - dostępność sklepowa będzie bardzo niska