arx fatalis
Pure Retro #18 - Dark Messiah of Might and Magic. Przepis na immersyjną rozgrywkę, o której większość branży zapomniała

Są takie gry, które wyznaczają w swoim czasie pewne standardy, ale z jakichś względów zostają w mniejszym bądź większym stopniu zapomniane. Nie są ustawiane obok Half-Life'a, Deus Exa, czy innych System Shocków, mimo że przynajmniej w konkretnych aspektach jak najbardziej posiadają na to papiery. Ale czasem tak po prostu bywa, że po latach zachodzimy w głowę, jakim cudem dany projekt nie otrzymał wyróżnienia, na jakie zasługiwał. Po dłuższej, nieco wymuszonej przerwie od pisania w moim ulubionym...
Recenzja Redfall PC. O dziwacznych gatunkowych podróżach studia Arkane. Odwiedzamy miasteczko pełne wampirów

Mało które studio na przestrzeni lat znalazło u mnie takie uznanie, jak Arkane. Z przyjemnością obserwowałem ich rozwój, eksperymentowanie z różnymi mechanikami i tworzenie na ich bazie unikalnych projektów. Jakiś czas po świetnym debiucie z Arx Fatalis w 2006 roku Dark Messiah of Might and Magic pokazał kultowe uniwersum z zupełnie odmiennej perspektywy - z systemem walki, który nawet dziś zawstydziłby wiele tytułów. Kilkuletnia przerwa zaowocowała złotym wiekiem dla zespołu w postaci wspaniale...
Ile potrzeba pamięci RAM do gier? Porównanie wydajności 16, 32 i 64 GB pamięci RAM - Czy więcej oznacza szybciej?
TOP 10 legendarnych gier, które (nadal) nie otrzymały remake'u lub godnego portu. Na te odświeżenia czekają zwłaszcza milenialsi
Borderlands 4 - niejednoznaczny start nowej części serii. Wysokie oceny, mocna krytyka za stan techniczny
Test GTA V Enhanced - Analiza jakości obrazu, skalowania DLSS4 i wpływu Frame Generation na opóźnienia systemowe
Śmierć Charlie'ego Kirka wywołuje debatę nad algorytmami mediów społecznościowych. Utah wprowadza nowe przepisy