api directx 12
Microsoft prezentuje DirectX Raytracing 1.2, które przyniesie znaczące ulepszenia wydajności i wizualizacji w grach
Microsoft na Game Developers Conference (GDC) 2025 oficjalnie zapowiedział DirectX Raytracing 1.2, który wprowadza szereg nowych funkcji, takich jak OMM, SER, obsługa wektorów kooperacyjnych oraz renderowania neuronowego. Zaktualizowane zostały również WARP, PIX oraz Shader Model. Wszystkie te zmiany mają na celu nie tylko znaczący wzrost jakości renderowanego obrazu, ale także poprawę wydajności podczas korzystania z Ray Tracingu.
Lionhead: DirectX 12 zapewnia do 40% lepszą wydajność
Wokół API DirectX 12 urosło już wiele mitów, które nie zostały na razie obalone lub potwierdzone przez producentów gier - nie ulega wątpliwości, że wspomniana technologia jest pewnego rodzaju rewolucją na rynku, bowiem deweloperzy otrzymują nowe możliwości pozwalające nie tylko na zastosowanie lepszych efektów, ale także optymalizację wydajności. O DirectX 12 wypowiadają się co prawda przedstawiciele branży, jednak ich słowa należy często traktować z odpowiednią ostrożnością. Tym razem...
DirectX 12 na Xbox One znacznie podniesie wydajność konsoli?
DirectX 12 ma być niejako rewolucją na rynku gier komputerowych - deweloperzy otrzymają do dyspozycji nowe możliwości, które pozwolą im na tworzenie bardziej rozwiniętych produkcji oferujących lepszą wydajność. To wszystko pozostaje jednak na razie tylko teorią, gdyż trudno znaleźć na rynku tytuł oparty o najnowsze API. Co prawda, pojawiają się pierwsze benchmarki powodujące spore kontrowersje, jednak nie pokazują one jeszcze realnych możliwości DirectX 12. O nowym oprogramowaniu piszemy głównie...
NVIDIA Mech Ti - Kolejne demo technologiczne DirectX 12
DirectX 12 to wielka szansa dla wszystkich producentów kart graficznych i procesorów - wszystko zależy od tego, w jaki sposób nadchodzącą premierę wykorzystają AMD, Intel oraz NVIDIA. Największe nadzieje w nowym API Microsoftu pokłada oczywiście producent kart graficznych Radeon, który może najwięcej skorzystać na zmniejszonym narzucie na procesor i innych nowościach zaimplementowanych w DX12. Pierwsze benchmarki ujawniły, że produkty "czerwonych" rzeczywiście radzą sobie nieźle z obsługą niektórych...
Twórca Project CARS: DirectX 12 zwiększy wydajność o 30-40%
Premiera systemu operacyjnego Windows 10 ma odbyć się pod koniec lipca, więc właśnie wtedy zadebiutuje długo zapowiadany DirectX 12. Microsoft ograniczył oczywiście liczbę systemów wspierających nowe API tłumacząc się tym, że przecież posiadacze Windowsa 7 oraz 8.1 będą mogli bez problemu przesiąść się na dziesiątkę. Nadzieje pokładane w DirectX 12 są ogromne - nowa wersja popularnej metody renderowania ma przede wszystkim zmniejszyć narzut na procesor, dzięki czemu możliwe będzie osiąganie...
EA: Windows 10 i DirectX 12 minimalnymi wymaganiami w 2016
Premiera systemu operacyjnego Windows 10 ma być ważnym wydarzeniem dla graczy, a wszystko to z powodu ograniczenia kompatybilności nowego API DirectX 12 tylko do wspomnianej dziesiątki. Osoby korzystające z wcześniejszych wersji nie będą mogły sprawdzić na własnej skórze, jak sprawują się nowe gry komputerowe napisane w oparciu o wspomnianą technologię. O ile debiut samego DirectX 12 odbędzie się już za kilka miesięcy, o tyle pierwsze produkcje korzystające z dobroci tego środowiska pojawią się...
Phil Spencer: Pierwsze gry z DirectX 12 jeszcze w tym roku
Gracze z niecierpliwością wyczekują nowych technologii, które mają pozwolić na polepszenie jakości grafiki przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnych wymagań sprzętowych, a nawet ich zmniejszeniu... Naprawdę, trudno wierzyć w zapewnienia, że kolejne metody renderowania umożliwią graczom korzystanie ze słabszego sprzętu i płynną obsługę nowych gier - nigdy nie jest tak pięknie, jak zostało to zapowiedziane przez firmy zajmujące się tworzeniem takich rozwiązań. Mówiąc o technologiach mających...




























Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Koniec z instalacją Windows 11 bez konta Microsoft. Popularne triki przestają działać w nowych wersjach systemu
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 SUPER dalekie od debiutu. Premiera może odbyć się bliżej połowy 2026 roku