Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

frame generation

Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe

Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe

Battlefield 6 okazał się najgorętszą premierą tegorocznej jesieni, mobilizując do rywalizacji miliony graczy na różnych platformach sprzętowych. Posiadacze komputerów osobistych mogą natomiast skorzystać z szeregu technologii zwiększających ilość generowanych klatek na sekundę, jeżeli takowych zacznie odczuwalnie brakować, gdzie największy kawałek tortu zagospodarowała NVIDIA dodając DLAA, DLSS 4, Multi Frame Generation i jeszcze Reflex na dokładkę. Postanowiłem więc dokładnie sprawdzić,...

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Opcja Ultra+ do 4K / 240 FPS wymaga karty graficznej GeForce RTX 5080

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Opcja Ultra+ do 4K / 240 FPS wymaga karty graficznej GeForce RTX 5080

Już jutro odbędzie się premiera Battlefield 6. To będzie największa premiera tego miesiąca i zdecydowanie tytuł, który będzie w stanie powalczyć z nadchodzącym Call of Duty: Black Ops 7 o portfele oraz zainteresowanie graczy. W ostatnich tygodniu studio EA DICE dwukrotnie podawało wymagania sprzętowe dla komputerowej wersji Battlefielda 6. Początkowo dotyczyły one bety, by później zaktualizować je o pełną wersję. Niespodziewanie, nastąpiła kolejna aktualizacja, wprowadzając czwarty zestaw wymagań...

Test Borderlands 4 PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz Unreal TSR. Test Frame Generation

Test Borderlands 4 PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz Unreal TSR. Test Frame Generation

W tym roku doczekaliśmy już przynajmniej kilku "perełek" na rynku gier. Mówiąc w ten sposób mam oczywiście na myśli produkcje, którym przypadł zaszczytny tytuł najgorzej działających gier, wręcz tragicznych pod względem optymalizacji. Takimi produkcjami były głównie pozycje wykonane z pomocą silnika Unreal Engine 5, tj. Mafia: The Old Country, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered czy Cronos: The New Dawn (tak, nasz polski rodzynek również potrafił pokazać czasami środkowy palec nawet bardzo...

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation

W ostatnich latach nie brakowało na rynku gier, w których na pierwszy plan wysuwał się motyw zombie. Polskie studio Techland z powodzeniem rozwija serię Dying Light, gdzie w przypadku pierwszej części pokazano jak powinno się wspierać tytuł w długim okresie czasu. Kilka lat temu do sprzedaży wprowadzono Dying Light 2: Stay Human, które już bardziej podzieliło społeczność. Nie wszyscy byli zadowoleni ze zmian jakie wprowadzono do gry. W międzyczasie do sprzedaży trafił Dead Island 2, który oferował...

Intel XeSS może doczekać się implementacji Multi Frame Generation. Możliwe, że szykuje się konkurencja dla NVIDIA DLSS 4

Intel XeSS może doczekać się implementacji Multi Frame Generation. Możliwe, że szykuje się konkurencja dla NVIDIA DLSS 4

Intel choć nie posiada obecnie przesadnie bogatego portfolio kart graficznych, jednocześnie aktywnie wspiera swoją technikę skalowania o nazwie XeSS. W zeszłym roku wprowadzono XeSS 2, na który składają się trzy technologie: upscaling AI (XeSS Super Resolution), generowanie klatek (XeSS Frame Generation) oraz redukcja opóźnień (XeLL). Najnowszy kod sterownika Intel ARC wspomina natomiast o funkcji Multi Frame Generation, choć Intel oficjalnie jeszcze nie zaprezentował takiego rozwiązania. Najwyraźniej...

Test wydajności Dying Light: The Beast - Nie potrzeba potwora do grania? Wymagania sprzętowe nie straszą... ale są niespodzianki

Test wydajności Dying Light: The Beast - Nie potrzeba potwora do grania? Wymagania sprzętowe nie straszą... ale są niespodzianki

Dying Light: The Beast to kolejna pełnoprawna odsłona największego hitu Techlandu, reprezentującego gatunek action-survival nafaszerowany zgnilizną i zombiakami, który przyciągnął miliony graczy lubiących towarzystwo sztywniaków. Deweloper w przypadku kontynuacji nie obiecywał wielkiego technicznego progresu, skupiając przede wszystkim na ulepszeniu autorskiej technologii oraz kontynuacji ciekawej historii. Jednak w Dying Light: The Beast dodano chociażby implementację NVIDIA DLSS 4 i Multi Frame Generation,...

Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności

Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności

Krakowskie studio Bloober Team w ostatnim czasie okazuje się być wyjątkowo płodne. Raptem w zeszłym roku otrzymaliśmy dobrze przyjęty remake Silent Hill 2, a już teraz na rynku zadebiutował autorski survival horror (choć pod kątem mechanik widać mnóstwo zapożyczeń z serii Dead Space, Silent Hill czy Resident Evil) Cronos: The New Dawn. Jest to również kolejna gra wydana w ostatnim czasie (i nie ostatnia, bo już za chwilę Silent Hill f) na silniku Unreal Engine 5. Studio już wcześniej nabrało trochę...

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2

Battlefield 6 w ostatnich tygodniach był intensywnie testowany przez społeczność graczy, zarówno tych grających na komputerach jak i konsolach. Studio EA DICE, które jest głównym producentem tytułu, obecnie wprowadza ostatnie poprawki przed październikową premierą gry. Jeszcze przed startem beta-testów, producent ogłosił wymagania sprzętowe Battlefielda 6. Teraz zostały one uzupełnione o dodatkowe informacje. Potwierdzono również cechy komputerowej wersji gry.

Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Technika skalowania Intel XeSS 2 zadebiutowała jesienią zeszłego roku, wraz z pierwszymi kartami graficznymi Intel ARC Battlemage, opartymi na architekturze Xe2. Udoskonalona wersja XeSS poszerzyła zakres możliwości zarówno o generator klatek (XeSS Frame Generation) jak również redukcję opóźnienia (XeLL - Xe Low Latency). XeSS 2 od początku był jednak oferowany wyłącznie na układach graficznych producenta. Nowy pakiet SDK dla XeSS 2.1 zmienia ten stan rzeczy.

AMD FSR 4, FSR 3.1 z Frame Generation oraz Intel XeSS 2 z Frame Generation w końcu zmierzają do Cyberpunk 2077

AMD FSR 4, FSR 3.1 z Frame Generation oraz Intel XeSS 2 z Frame Generation w końcu zmierzają do Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 od momentu premiery był tak naprawdę pokazem technologicznym, ukierunkowanym na prezentację możliwości kolejnych generacji kart graficznych NVIDIA GeForce RTX. CD Projekt RED ściśle współpracuje z NVIDIĄ, dzięki czemu do gry trafi m.in. Path Tracing czy kolejne odsłony techniki DLSS, w tym DLSS 4 z Multi Frame Generation. O ile jednak DLSS był traktowany priorytetowo, także inne rozwiązania jak AMD FSR czy Intel XeSS były traktowane znacznie bardziej po macoszemu. Nowa wersja Cyberpunka...

Sterowniki NVIDIA 590.26 w wersji preview wprowadzają obsługę Smooth Motion dla kart GeForce RTX 4000

Sterowniki NVIDIA 590.26 w wersji preview wprowadzają obsługę Smooth Motion dla kart GeForce RTX 4000

NVIDIA Smooth Motion jest modelem opartym na sztucznej inteligencji, który dodaje dodatkową klatkę obok dwóch wyrenderowanych w standardowy sposób. Działa to zatem na podobnej zasadzie jak Frame Generation. Różnica polega na tym, że opcja ta jest dostępna z poziomu sterownika dla wszystkich gier, opartych na bibliotekach DirectX 11 oraz DirectX 12, które nie posiadają natywnej obsługi DLSS Frame Generation. Opcja ta dotychczas była dostępna wyłącznie dla kart GeForce RTX 5000, jednak teraz się to zmienia.

Lossless Scaling 3.1 oferuje tryb, który pozwoli odetchnąć karcie graficznej. Aktualizacja wprowadza również lepszą jakość obrazu

Lossless Scaling 3.1 oferuje tryb, który pozwoli odetchnąć karcie graficznej. Aktualizacja wprowadza również lepszą jakość obrazu

Od jakiegoś czasu w przypadku gier wideo braki w mocy obliczeniowej układów graficznych rekompensuje się oprogramowaniem. Dzięki technikom opracowywanym przez firmy, takie jak NVIDIA, AMD, czy też Intel, gracze mogą prowadzić rozgrywkę w wyższych rozdzielczościach lub z większą liczbą FPS. Ze skrótami pokroju DLSS i MFG zaznajomiona zdaje się spora część (jeśli nie większość) graczy. Dla omawianych rozwiązań istnieje jednak ciekawa alternatywa - Lossless Scaling.

Analiza wydajności oraz jakości obrazu w grze DOOM: The Dark Ages na przykładzie laptopa MSI Stealth A16 z GeForce RTX 5070 Ti

Analiza wydajności oraz jakości obrazu w grze DOOM: The Dark Ages na przykładzie laptopa MSI Stealth A16 z GeForce RTX 5070 Ti

Firma MSI w ostatnich miesiącach zaprezentowała szereg nowych notebooków, wykorzystujących układy graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 z generacji Blackwell. Wybór jest całkiem spory, bo można zdecydować się na całkiem spore, 18-calowe modele takie jak MSI Titan 18 HX, seria Raider (A)18 czy Vector (A)18. Dla osób poszukujących czegoś smuklejszego, ale nadal bardzo wydajnego, przygotowano z kolei serię MSI Stealth. Wraz z producentem przedstawiamy Wam w tym artykule model MSI Stealth A16 AI+, który wyposażono...

AMD FSR Redstone - Firma ujawnia pakiet technologii, bazujących na uczeniu maszynowym. Dostępność tylko dla kart RDNA 4

AMD FSR Redstone - Firma ujawnia pakiet technologii, bazujących na uczeniu maszynowym. Dostępność tylko dla kart RDNA 4

Firma AMD na targach CES 2025 w Las Vegas ogłosiła nie tylko nadchodzącą premierę pierwszych kart graficznych z serii Radeon RX 9000, ale również ogłosiła nową wersję techniki skalowania - FSR 4 - bazującą już w pełni na uczeniu maszynowym. Tym samym FSR 4 swoimi możliwościami znacznie zbliżył się do ostatnich iteracji konkurencyjnego rozwiązania w postaci NVIDIA DLSS. Na targach Computex doszło natomiast do zaskakującego ogłoszenia pakietu technologii FSR Redstone.

FBC: Firebreak, podobnie jak Alan Wake II, otrzyma na premierę Path Tracing. Do tego wszystkie funkcje NVIDIA DLSS 4

FBC: Firebreak, podobnie jak Alan Wake II, otrzyma na premierę Path Tracing. Do tego wszystkie funkcje NVIDIA DLSS 4

W przyszłym miesiącu na rynek trafi kolejna gra od studia Remedy Entertainment. Tym razem mowa o FBC: Firebreak, które jest spin-offem Control, nastawionym na potyczki sieciowe. Grę będzie można zarówno kupić na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S, ale producent zaoferują ją również w usługach abonamentowych: Game Pass (PC / Xbox) oraz PlayStation Plus Extra / Premium. Mimo że jest to gra typowo sieciowa, Remedy Entertainment zamierza dopieścić wersję PC także pod względem wizualnym.

AMD FSR 4 oficjalnie zaprezentowane. Ponad 30 gier na premierę ze wsparciem i dostępność tylko dla układów RDNA 4

AMD FSR 4 oficjalnie zaprezentowane. Ponad 30 gier na premierę ze wsparciem i dostępność tylko dla układów RDNA 4

Dzisiaj AMD oficjalnie prezentuje karty graficzne Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070. Są to pierwsze modele oparte na architekturze RDNA 4, w którym zaimplementowano nie tylko nowe rdzenie RT (3. generacja), ale również nowe jednostki do obliczeń AI (2. generacja). Jedną z nowości dla kart graficznych Radeon RX 9000 jest pełna obsługa techniki FSR 4. Ta również została dzisiaj zaprezentowana i znamy szczegóły jej działania, a także listę wspieranych gier.

NVIDIA Smooth Motion - Frame Generation z poziomu sterownika dla gier bazujących na API DirectX 11 i DirectX 12

NVIDIA Smooth Motion - Frame Generation z poziomu sterownika dla gier bazujących na API DirectX 11 i DirectX 12

Kilka dni temu zadebiutowały pierwsze karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5090 oraz GeForce RTX 5080 (no powiedzmy... patrząc po dostępności oraz cenach). Wraz z premierą otrzymaliśmy pierwsze sterowniki ze wsparciem dla układów Blackwell. Oprócz omawianej już wcześniej funkcji DLSS Override, nowe sterowniki przyniosły jeszcze jedną funkcjonalność, którą NVIDIA się wcześniej nie chwaliła. Mowa o Smooth Motion, które jest ściśle związane z generatorem klatek.

Skorzystaj z AMD FSR 3 na Steam Decku w grach, które nie obsługują tej techniki. Modyfikacja dostępna za darmo

Skorzystaj z AMD FSR 3 na Steam Decku w grach, które nie obsługują tej techniki. Modyfikacja dostępna za darmo

Wydajność Steam Decka w porównaniu z dzisiejszą konkurencją pozostawia wiele do życzenia. Handheld od Valve czasy świetności ma już za sobą, ale nadal ma wierne grono użytkowników, którzy cenią jego ergonomiczną konstrukcję, względną energooszczędność oraz system Steam OS. Sprzęt może lepiej sobie radzić w grach dzięki technice AMD FidelityFX Super Resolution 3, jednak nie w każdej grze się z nią spotkamy. Stworzono więc wtyczkę, która rozwiązuje ten problem.

DLSS Swapper z nowymi opcjami, które pozwalają w łatwy sposób zmieniać wersje bibliotek AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS

DLSS Swapper z nowymi opcjami, które pozwalają w łatwy sposób zmieniać wersje bibliotek AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS

Techniki upscalowania obrazu to już nieodłączny element współczesnej branży gier. Podawane obecnie wymagania sprzętowe często uwzględniają ich wykorzystanie. Nic zatem dziwnego, że na popularności zyskują narzędzia pokroju DLSS Swapper, które pozwalają w łatwy sposób zmienić wersję bibliotek upscalera. Omawiana aplikacja otrzymała ostatnio aktualizację, która przyniosła spore zmiany. Dodano bowiem wsparcie dla AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS.

The Last of Us: Part I doczekało się obsługi AMD FSR 3.1 wraz z Frame Generation. Gra może otrzymać również FSR 4

The Last of Us: Part I doczekało się obsługi AMD FSR 3.1 wraz z Frame Generation. Gra może otrzymać również FSR 4

The Last of Us: Part I na premierę wersji PC, delikatnie mówiąc, nie poszczycił się wysoką jakością techniczną. Twórcy przez długi czas regularnie naprawiali i aktualizowali grę, aż w końcu doprowadzono stan techniczny do akceptowalnego poziomu. Niedługo na PC zadebiutuje także The Last of Us: Part II Remastered, tymczasem Naughty Dog dość nieoczekiwanie zaktualizowało pierwszą grę, dodając pełne wsparcie dla AMD FSR 3.1. Już teraz pojawiły się w sieci sugestie, że premiera tej aktualizacji...

Frame Generation może trafić na GeForce RTX 3000. NVIDIA rozważa różne scenariusze, a przecież DLSS 4 nie potrzebuje już Optical Flow

Frame Generation może trafić na GeForce RTX 3000. NVIDIA rozważa różne scenariusze, a przecież DLSS 4 nie potrzebuje już Optical Flow

Już niebawem, wraz z konsumenckimi kartami graficznymi Blackwell, na rynku zadebiutuje technika NVIDIA DLSS 4. Funkcja pozwoli generować aż trzy dodatkowe klatki na każdą prawdziwą, co znacząco zwiększy liczbę FPS-ów w wybranych grach. Multi Frame Generation trafi jednak tylko na układy GeForce RTX 5000, a poprzednia wersja generatora klatek (z pewnymi ulepszeniami) pozostanie dostępna na kartach GeForce RTX 4000. To może się jednak zmienić w przyszłości.

NVIDIA DLSS 4 - opublikowano listę gier, które zaoferują wsparcie dla nowej wersji techniki w dniu jej debiutu

NVIDIA DLSS 4 - opublikowano listę gier, które zaoferują wsparcie dla nowej wersji techniki w dniu jej debiutu

Wraz z premierą kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 5000 w ręce graczy oddana zostanie technika DLSS 4. Rozwiązanie to, żeby mogło działać, będzie musiało zostać oczywiście zaimplementowane przez deweloperów gier. Nie należy jednak mieć w tej kwestii obaw, gdyż od pewnego czasu wiemy już, że DLSS 4 będzie dostępne na start w pokaźnej liczbie tytułów. Opublikowano właśnie ich dokładną listę. Nie zabraknie tutaj naprawdę głośnych produkcji.

Test Indiana Jones and the Great Circle PC kontra Xbox Series X. Jakość Path Tracingu oraz skalowania NVIDIA DLSS

Test Indiana Jones and the Great Circle PC kontra Xbox Series X. Jakość Path Tracingu oraz skalowania NVIDIA DLSS

Indiana Jones and the Great Circle (Indiana Jones i Wielki Krąg w polskiej wersji) to ostatnia z dużych produkcji AAA, które pojawiły się na rynku w 2024 roku. Finalnie otrzymaliśmy produkcję dość udaną, ale przede wszystkim utrzymującą ducha pierwszych filmów z Harrisonem Fordem. Najnowsza gra studia MachineGames miała być również pokazem możliwości współczesnych kart graficznych. To bowiem kolejny tytuł, w którym od premiery zaimplementowano Path Tracing, którego celem jest wejście na jeszcze...

F1 24 jest pierwszą grą, która otrzymała aktualizację wprowadzającą wsparcie dla techniki Intel XeSS 2

F1 24 jest pierwszą grą, która otrzymała aktualizację wprowadzającą wsparcie dla techniki Intel XeSS 2

Wraz z premierą karty graficznej Intel ARC B580 na rynku zadebiutuje także technika Intel XeSS 2. Wśród dostępnych funkcji, obok znanego już z wcześniejszej wersji upscalingu obrazu, znajdzie się także możliwość generowania klatek w celu zwiększenia liczby FPS-ów w grach, a także algorytm odpowiedzialny za zmniejszanie opóźnień w sterowaniu. Wiemy już, że pierwszą grą, która otrzymała aktualizację wprowadzającą wsparcie dla XeSS 2 jest symulator wyścigowy F1 24.

Wymagania sprzętowe Indiana Jones and the Great Circle PC. Wymagane karty graficzne ze sprzętową akceleracją Ray Tracingu

Wymagania sprzętowe Indiana Jones and the Great Circle PC. Wymagane karty graficzne ze sprzętową akceleracją Ray Tracingu

Już za kilka dni odbędzie się premiera ostatniej dużej gry w tym roku. Mowa rzecz jasna o Indiana Jones and the Great Circle (Indiana Jones i Wielki Krąg), za które odpowiada studio MachineGames, a wydawcą jest Bethesda Softworks. Nadchodzący tytuł w wersji Premium zadebiutuje 6 grudnia o 1 w nocy i dokładnie w tym momencie pojawią się recenzje. Dla pozostałych graczy produkcja zostanie uruchomiona 9 grudnia. Na kilka dni przed premierą, Bethesda w końcu opublikowała wymagania sprzętowe dla wersji PC....

Jeśli szukasz wydajnej karty graficznej, to najlepiej wybrać GeForce RTX obsługujące technikę NVIDIA DLSS

Jeśli szukasz wydajnej karty graficznej, to najlepiej wybrać GeForce RTX obsługujące technikę NVIDIA DLSS

Okres jesienno-zimowy często obfituje w większą ilość premier gier komputerowych, których w ostatnim czasie faktycznie pojawiło się zatrzęsienie m.in. STALKER 2: Heart of Chornobyl, Silent Hill 2 Remake, Microsoft Flight Simulator 2024, Farming Simulator 25, Call of Duty: Black Ops 6 oraz Red Dead Redemption. Jeśli doliczymy do tego jeszcze Star Wars Outlaws, Black Myth: Wukong, Dragon Age: The Veilguard plus Indiana Jones i Wielki Krąg dodawane obecnie do wybranych układów GeForce RTX, uzbiera się naprawdę...

Intel XeSS 2 to nowa wersja techniki skalowania, łącząca w sobie funkcje Super Resolution, Frame Generation oraz XeLL

Intel XeSS 2 to nowa wersja techniki skalowania, łącząca w sobie funkcje Super Resolution, Frame Generation oraz XeLL

Intel zaprezentował właśnie karty graficzne ARC B580 oraz ARC B570, które jako pierwsze modele desktopowe należą do generacji Battlemage. Oprócz solidnej dawki hardware, producent nie zapomniał również o software. Na pierwsze miejsce wskakuje tutaj technika XeSS, która doczeka się rozszerzenia o drugą generację. Intel zdecydował się kroczyć podobną ścieżką jak NVIDIA, zatem nowa wersja XeSS zaoferuje obsługę również generatora klatek oraz narzędzia do zmniejszania input laga. To jednak nie...

CachyOS poprawia obsługę układów AMD Strix Point i 3D V-Cache. Nowa wersja zoptymalizowanej dystrybucji Linuksa do pobrania

CachyOS poprawia obsługę układów AMD Strix Point i 3D V-Cache. Nowa wersja zoptymalizowanej dystrybucji Linuksa do pobrania

Dystrybucja oparta na jądrze Linux o nazwie CachyOS doczekała się kolejnej, a dokładniej dwunastej aktualizacji w 2024 roku. System ma u podstaw odsłonę Arch Linux, jednak został wzbogacony o autorskie narzędzia, a także jądra (ang. kernel), które są przystosowane do określonych zadań. Edycja ta stawia na wydajność, która w nowej wersji powinna być jeszcze lepsza. CachyOS występuje w wariancie dla komputerów, a także dla handheldów takich jak ASUS ROG Ally X.

Granie z Ray Tracingiem oraz tworzenie treści - wszystko to możliwe z pomocą technologii NVIDIA RTX w laptopie MSI Raider GE78 HX

Granie z Ray Tracingiem oraz tworzenie treści - wszystko to możliwe z pomocą technologii NVIDIA RTX w laptopie MSI Raider GE78 HX

Na początku 2023 roku, NVIDIA wprowadziła nową generację układów graficznych Ada Lovelace do notebooków pod postacią modeli GeForce RTX 4000. Zdecydowanie największy skok wydajności przyniosły dwa flagowe chipy: GeForce RTX 4090 Laptop GPU oraz GeForce RTX 4080 Laptop GPU, oferujące najwyższy stosunek perf/wat w historii mobilnych układów graficznych. Dzięki architekturze Ada Lovelace, laptopy z powodzeniem można wykorzystać w różnych zastosowaniach - począwszy od rozgrywki w wysokich ustawieniach...

Wymagania sprzętowe Call of Duty: Black Ops 6 PC. Gra otrzyma technikę AMD FSR 3.1 wraz z Frame Generation

Wymagania sprzętowe Call of Duty: Black Ops 6 PC. Gra otrzyma technikę AMD FSR 3.1 wraz z Frame Generation

W przyszłym tygodniu odbędzie się premiera kolejnej gry z cyklu Call of Duty (wszak w życiu pewne są dwie rzeczy - podatki oraz coroczna premiera Call of Duty). Tym razem wrócimy do podserii Black Ops, gdzie twórcy ze studia Treyarch kontynuują historię przedstawioną w Call of Duty: Black Ops - Cold War. Na kilka dni przed debiutem, producent oraz wydawca - Activision Blizzard - opublikowali oficjalne wymagania sprzętowe komputerowej wersji gry oraz nowy trailer produkcji.

Wymagania sprzętowe Monster Hunter Wilds PC - Skalowanie rozdzielczości i generator klatek zalecany nawet do Full HD

Wymagania sprzętowe Monster Hunter Wilds PC - Skalowanie rozdzielczości i generator klatek zalecany nawet do Full HD

Podczas nocnej prezentacji z cyklu State of Play od Sony, studio Capcom zaprezentowało nie tylko nowy trailer wyczekiwanej gry Monster Hunter Wilds, ale również potwierdziło finalną datę premiery. Ta ostatnia została ustalona na 28 lutego 2025 roku (PC, PlayStation 5, Xbox Series), jednocześnie rozpoczęto przyjmowanie zamówień przedpremierowych. Na PC (Steam) grę wyceniono w kwotach od 299 zł (Standard) do 469 złotych (Premium Deluxe). Potwierdzono również obecność polskiej wersji językowej (napisy),...

Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Tracingu, DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction. Porównanie z FSR i XeSS

Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Tracingu, DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction. Porównanie z FSR i XeSS

Star Wars Outlaws zostało oficjalnie zapowiedziane w ubiegłym roku jako kolejny projekt ze świata Gwiezdnych Wojen. W ostatnich latach gry z tego uniwersum były przygotowywane przede wszystkim przez Electronic Arts, dzięki czemu dostaliśmy chociażby Star Wars Jedi: Fallen Order oraz Star Wars Jedi: Survivor. Produkcja od Ubisoftu uderza jednak w inne nuty. Zamiast kierować rycerzem Jedi, sterujemy złodziejką Key Vess, która trafia do podziemnego świata przestępczości, w którym rządzą kartele. Sama gra...

Indiana Jones and the Great Circle na PC otrzyma wsparcie dla Path Tracingu oraz NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

Indiana Jones and the Great Circle na PC otrzyma wsparcie dla Path Tracingu oraz NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

Wczoraj, podczas gali Gamescom Opening Night Live, Microsoft oraz Bethesda ogłosiły datę premiery gry Indiana Jones and the Great Circle. Przygody tytułowego archeologa, które toczą się pomiędzy wydarzeniami z pierwszego oraz drugiego filmu, zadebiutują na PC oraz konsolach Xbox Series dokładnie 9 grudnia tego roku, natomiast już wiosną 2025 roku odbędzie się debiut także na PlayStation 5. Chwilę po zapowiedzi otrzymaliśmy kolejne informacje, tym razem dotyczące komputerowego wydania gry.

Star Wars Outlaws - nowy zwiastun prezentuje komputerową wersję gry, w tym Ray Tracing i DLSS Ray Reconstruction

Star Wars Outlaws - nowy zwiastun prezentuje komputerową wersję gry, w tym Ray Tracing i DLSS Ray Reconstruction

Za niecałe dwa tygodnie na rynku zadebiutuje gra Star Wars Outlaws, z którą zarówno Ubisoft jak i firmy Disney / Lucasfilm wiążą spore nadzieje. Produkcja studia Massive Entertainment (w zeszłym roku wydali Avatar: Frontiers of Pandora) zadebiutuje na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series dokładnie 30 sierpnia. Już wcześniej Ubisoft opublikował wymagania sprzętowe komputerowej wersji. Teraz natomiast zaprezentowano nowy zwiastun, który skupia się na najważniejszych aspektach wersji PC.

Lossless Scaling jest już w stanie wygenerować trzy dodatkowe klatki na jedną prawdziwą. Dodano też inną przydatną funkcję

Lossless Scaling jest już w stanie wygenerować trzy dodatkowe klatki na jedną prawdziwą. Dodano też inną przydatną funkcję

Techniki generowania klatek w grach zyskują, do spółki z upscalingiem obrazu, coraz bardziej na popularności. Pozwalają bowiem znacząco zwiększyć liczbę FPS-ów, przy wykorzystaniu tego samego sprzętu. Oprócz DLSS 3 i FSR 3 na rynku dostępna jest też interpolacja klatek za pośrednictwem programu Lossless Scaling. Właśnie udostępniona została aktualizacja 2.11, dzięki której oprogramowanie pozwala wygenerować aż trzy dodatkowe klatki na jedną prawdziwą.

Wymagania sprzętowe God of War: Ragnarok PC. Blisko 200 GB na dysku SSD i obowiązkowe konto PlayStation Network

Wymagania sprzętowe God of War: Ragnarok PC. Blisko 200 GB na dysku SSD i obowiązkowe konto PlayStation Network

Pecetowa wersja God of War: Ragnarok została ujawniona oficjalnie kilka miesięcy temu. To kolejna produkcja PlayStation Studios, która w tym roku ukaże się na PC - po Helldivers II, Horizon Forbidden West oraz Ghost of Tsushima. Za komputerowe wydanie odpowiada przede wszystkim firma Jetpack Interactive, podobnie jak było to w przypadku poprzedniej części przygód Kratosa i Atreusa. Na nieco ponad miesiąc przed premierą otrzymaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe gry.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.