Tablety znowu na topie. Dane Canalys wskazują wzrost sprzedaży
Analitycy Canalys przyjrzeli się globalnemu rynkowi tabletów i jak się okazało, urządzenia te wracają do łask i ponownie stanowią atrakcję dla konsumentów. Sprzedaż w drugim kwartale 2020 roku była o 26,1 proc. wyższa, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jak można się domyślić, za sukcesem tabletowego segmentu stoją w głównej mierze giganci branży, czyli Apple, Samsung oraz Huawei. To właśnie rzeczone koncerny tworzą najciekawsze propozycje o nienagannym wykonaniu i sensownym wsparciu w zakresie aktualizacji systemowych. Nie oznacza to, że inni nie zanotowali wzrostu. Przeciwnie, globalna sprzedaż poszybowała również u słabszej konkurencji, co daje do myślenia.
W drugim kwartale 2020 roku sprzedano przeszło 37,5 mln tabletów, co stanowi wyraźny progres względem analogicznego okresu 2019 roku. Sprawdzamy, jak prezentuje się podział rynku ze względu na producentów.
Microsoft Surface Go - test tabletu, a może już laptopa?
Pamiętam początkowy „boom” na tablety. Konsumenci rzucili się na wspomniane urządzenia, które stanowiły prawdziwą nowość na rynku. Nie bez znaczenia była ich dostępność w przeróżnych cenowo segmentach. Tablet można było kupić zarówno za kilka tysięcy, jak i za kilkaset złotych. Najtańsze propozycje nieco „psuły” rynek i sprawiły, że klienci zaczęli spoglądać na opisywaną kategorię sprzętu nieufnym wzrokiem. Spadki wydajności, niestaranne wykonanie konstrukcji oraz mizerne wsparcie w przypadku średniej i niskiej półki zniechęciły klientów. Okazuje się, że nie na długo.
Test tabletu Huawei MediaPad M5 10.8 - Multimedialny mocarz
Z raportu przygotowanego przez analityków Canalys wynika, że w drugim kwartale 2020 roku sprzedano ponad 37,5 mln tabletów. To o 26,1 proc. lepszy wynik, niż ten uzyskany w Q1 2019. Za 38 proc. sprzedaży odpowiada Apple (ponad 14 mln sprzedanych urządzeń). Zaraz za nim znajduje się Samsung z wynikiem 18,7 proc. rynku i ponad 7 mln sprzedanych tabletów. TOP 3 zamyka Huawei, który odpowiada za 12,7 proc. rynku (4,7 mln sprzedanych tabletów). Nieco gorzej radzą sobie Amazon, Lenovo oraz inni. Jak myślicie, czy kolejne miesiące okażą się równie łaskawe dla globalnego rynku tabletów?
Powiązane publikacje

Smartfony iPhone 17 Pro i Pro Max jednak bez antyrefleksyjnej powłoki ekranu. Flagowce Samsunga nadal pozostaną wyjątkowe
22
Premiera smartfona CMF Phone 2 Pro oraz słuchawek CMF Buds 2, Buds 2 Plus i Buds 2a. Opłacalność przede wszystkim
3
OnePlus 13T - premiera wyczekiwanego flagowca. Na pokładzie Snapdragon 8 Elite, 6,3-calowy ekran i bateria 6260 mAh
20
Premiera smartfonów Motorola razr 60 ultra, razr 60, edge 60 pro i edge 60. Ciekawe wykończenie, Android 15 i moto ai na pokładzie
10