Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Tablety znowu na topie. Dane Canalys wskazują wzrost sprzedaży

Tablety znowu na topie. Dane Canalys wskazują wzrost sprzedażyAnalitycy Canalys przyjrzeli się globalnemu rynkowi tabletów i jak się okazało, urządzenia te wracają do łask i ponownie stanowią atrakcję dla konsumentów. Sprzedaż w drugim kwartale 2020 roku była o 26,1 proc. wyższa, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jak można się domyślić, za sukcesem tabletowego segmentu stoją w głównej mierze giganci branży, czyli Apple, Samsung oraz Huawei. To właśnie rzeczone koncerny tworzą najciekawsze propozycje o nienagannym wykonaniu i sensownym wsparciu w zakresie aktualizacji systemowych. Nie oznacza to, że inni nie zanotowali wzrostu. Przeciwnie, globalna sprzedaż poszybowała również u słabszej konkurencji, co daje do myślenia.

W drugim kwartale 2020 roku sprzedano przeszło 37,5 mln tabletów, co stanowi wyraźny progres względem analogicznego okresu 2019 roku. Sprawdzamy, jak prezentuje się podział rynku ze względu na producentów.

Tablety znowu na topie. Dane Canalys wskazują wzrost sprzedaży [1]

Microsoft Surface Go - test tabletu, a może już laptopa?

Pamiętam początkowy „boom” na tablety. Konsumenci rzucili się na wspomniane urządzenia, które stanowiły prawdziwą nowość na rynku. Nie bez znaczenia była ich dostępność w przeróżnych cenowo segmentach. Tablet można było kupić zarówno za kilka tysięcy, jak i za kilkaset złotych. Najtańsze propozycje nieco „psuły” rynek i sprawiły, że klienci zaczęli spoglądać na opisywaną kategorię sprzętu nieufnym wzrokiem. Spadki wydajności, niestaranne wykonanie konstrukcji oraz mizerne wsparcie w przypadku średniej i niskiej półki zniechęciły klientów. Okazuje się, że nie na długo.

Tablety znowu na topie. Dane Canalys wskazują wzrost sprzedaży [2]

Test tabletu Huawei MediaPad M5 10.8 - Multimedialny mocarz

Z raportu przygotowanego przez analityków Canalys wynika, że w drugim kwartale 2020 roku sprzedano ponad 37,5 mln tabletów. To o 26,1 proc. lepszy wynik, niż ten uzyskany w Q1 2019. Za 38 proc. sprzedaży odpowiada Apple (ponad 14 mln sprzedanych urządzeń). Zaraz za nim znajduje się Samsung z wynikiem 18,7 proc. rynku i ponad 7 mln sprzedanych tabletów. TOP 3 zamyka Huawei, który odpowiada za 12,7 proc. rynku (4,7 mln sprzedanych tabletów). Nieco gorzej radzą sobie Amazon, Lenovo oraz inni. Jak myślicie, czy kolejne miesiące okażą się równie łaskawe dla globalnego rynku tabletów?

Tablety znowu na topie. Dane Canalys wskazują wzrost sprzedaży [3]

Źródło: Macrumors, Canalys
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.