T-Mobile - Wykradziono dane ponad 15 milionów klientów
Żyjemy w czasach, w których dane osobiste mają niezwykle dużą wartość i co chwilę dochodzi do wycieków lub ich kradzieży. I choć bezpieczeństwo danych z roku na rok coraz bardziej się rozwija, to zmieniają się również metody jego łamania. W miniony czwartek miał miejsce bardzo nieciekawy precedens, a dokładniej kradzież danych 15 milionów klientów operatora telefonicznego T-Mobile w USA. Wyciek miał miejsce za sprawą naruszenia rozwiązań zabezpieczających od firmy Experian, która zajmuje się usługami informacyjnymi. CEO firmy T-Mobile w swoim oświadczeniu zapewniał, że najważniejszym zadaniem jest pomoc dla klientów będących ofiaram wycieku oraz gruntowny przegląd relacji z firmą, za której to przyczyną doszło do takiej nieciekawej sytuacji.
Czy możemy czuć się bezpieczni, gdy nasze dane trafiły w niepowołane ręce?
Na szczęście, wśród skradzionych danych nie znajdują się numery kont bankowych czy kart kredytowych. Mimo to, pobrane zostały równie ważne dane, takie jak: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania czy numer dowodu tożsamości. To są bardzo cenne informacje, a problem dotyczy nie tylko obecnych klientów, ale również tych potencjalnych. Aby zdobyć te informacje, hakerzy włamali się do systemu działającej w około 40 krajach firmy Experian – agencji z centralą w Dublinie, by sprawdzić wiarygodność kredytową klientów. Skradzione zostały dane osób, które złożyły wnioski o korzystanie z usług T-Mobile w okresie od 1 września 2013 roku do 16 września bieżącego roku.
Firma Experian przyznała się do winy i w ramach rekompensaty umożliwia klientom, których dane zostały wykradzione, 2 lata bezpłatnego monitoringu kredytowego oraz dodatkowe usługi z zakresu ochrony tożsamości. W ostatnich latach ofiarą hakerskich ataków padło w USA wiele dużych przedsiębiorstw, m.in. Ebay, Sony, JP Morgan, Target, a także instytucji, takich jak urząd podatkowy czy rządowa agencja ds. personelu.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57