Szef PlatinumGames: PS5 i Xbox Scarlett to więcej tego samego
Nie nadeszła jeszcze nowa generacja konsol, a już niektórzy nie są nią zachwyceni. Deweloperzy gier są obecnie w posiadaniu zestawów deweloperskich PS5 oraz Project Scarlett. Przy okazji w sieci krążą już pierwsze spekulacje na temat tego, jakoby jeden ze sprzętów miałby być potężniejszy niż drugi (co nakręca oczywiście internetowych wojowników klawiatur). W każdym razie ich specyfikacje będą opierały się na z grubsza podobnych komponentach dostarczonych przez AMD, w tym procesorów Ryzen trzeciej generacji, czy GPU o architekturze Navi wraz z dyskami SSD. Niedawno na temat konsol obydwu producentów wypowiadał się Atsushi Inaba, współzałożyciel, szef i producent studia PlatinumGames (Bayonetta, Nier: Automata). Nie wyglądał na szczególnie podekscytowanego i podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat nadchodzącego sprzętu.
Atsushi Inaba, szef PlatinumGames uważa, że trudno ekscytować się nową generacją konsol. Japończyk tęskni również za czasami, gdy w konsolach znajdowały się specjalne układy na zamówienie.
Inaba uważa, że następna generacja konsol to po prostu „więcej tego samego”. – Nie ma tam przełomów technologicznych, czy innowacji – powiedział pracownik PlatinumGames. Dodał on, że o ile lepsza grafika, czy szybsze wczytywanie gier są pozytywne z perspektywy konsumentów, to jednocześnie trudno znaleźć w tym powód do szczególnej ekscytacji. W wywiadzie z Video Game Chronicles w trakcie E3 padło również z jego strony stwierdzenie, że preferował, gdy w konsolach znajdowały się specjalne układy na zamówienie, niespotykane na PC. Wszyscy przecież pamiętamy, jakie były początki chipu Cell zasilającego PS3, prawda?
Szef Sony wyjawił nowe szczegóły nt. PS5: 4K 120 Hz, SSD, cross-save
Z drugiej strony Inaba czuje duże zainteresowanie potencjałem platform do strumieniowania gier, używających cloud computingu. Japoński deweloper jest zdania, że na tej przestrzeni jest duży potencjał na innowację i coś świeżego dla branży. Tak czy inaczej, następna gra PlatinumGames to Bayonetta 3 na Nintendo Switch, którego sercem jest istniejący już od dawna, nieinnowacyjny chipset Tegra X1. Miejmy więc nadzieję, że Inaba i jego ludzie nie nudzili się przy tworzeniu tej gry, bo dwie poprzednie odsłony były całkiem dobrymi tytułami typu hack’n’slash.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5