Szef Oracle: Gry komputerowe niszczą dzieciństwo
Temat gier komputerowych oraz ogólnego wpływu rozrywki na zachowania dzieci i młodzieży ciągle powraca niczym bumerang do ogólnej dyskusji. Dawniej komputer był rzadko spotykanym urządzeniem elektronicznym, o Internecie nie było mowy, więc młodzi ludzie musieli spędzać czas z kolegami na przeróżnych zabawach. Każdy pamięta popularnego „berka”, podchody, zabawę w „chowanego”... Nie ulega wątpliwości, że tego typu zabawy ułatwiały nawiązywanie kontaktów międzyludzkich oraz uczyły zdrowej rywalizacji jak i współpracy. Obecnie czasy się zmieniły, komputer z dostępem do Internetu można znaleźć praktycznie w każdym domu więc i sposób spędzania wolnego czasu się zmienił. Młodzi wolą spędzać go w sieci, niż wychodzić na zewnątrz. Czy to jest zdrowe podejście? Opinie są podzielone a podczas konferencji Oracle Human Capital Managemen głos w tej sprawie postanowił zabrać sam Larry Ellison, szef korporacji Oracle. Podczas swojej prelekcji powiedział wprost, że obecna technologia wpływa negatywnie na młode osoby i ich podejście do życia.
„W wirtualnej rzeczywistości każdy może być gwiazdą koszykówki LeBronem. Granie dostarcza więcej zabawy, gdy jest wirtualne, ponieważ osiągasz większe sukcesy... podczas gdy w rzeczywistości tylko jednej osobie udało się zostać LeBronem”.
Larry Ellison urodził się w 1944 roku, więc teoretycznie jego podejście do omawianego tematu nie powinno dziwić (głównie starsze osoby podzielają opinie, że komputer źle wypływa na dzieci), jednak należy mieć na uwadze, że Larry praktycznie od samego początku swojej kariery zawodowej związany był ze światem IT.
Wraz z rozwojem technologii zmienia się podejście spędzania wolnego czasu. Faktycznie, młodzież w wielu przypadkach woli wybrać elektroniczną rozrywkę, bo jest po prostu łatwiejsza. Grając w piłkę człowiek się męczy, zawsze istnieje ryzyko kontuzji, zaś podczas meczu w grze FIFA człowiek skupiony jest tylko na monitorze oraz klawiaturze, ewentualnie padzie. Jak myślicie, czy gry komputerowe są dobrą formą spędzania wolnego czasu, a może powinny być uzupełnieniem realnego życia, realnej zabawy?
Źródło: ITworld
Powiązane publikacje

Pixgun - intrygujące demo gry 2D w stylu pixel art debiutuje na festiwalu Steam Next od niezależnego polskiego studia
8
Postal 2 Redux - powstaje odświeżona wersja jednej z najbrutalniejszych gier w historii
20
Silent Hill Remake oficjalnie potwierdzony. Polskie studio Bloober Team bierze się za odświeżenie pierwszej gry z serii
9
Wiedźmin 3 może otrzymać jeszcze jeden dodatek do gry. Nowa zawartość ma powstawać we współpracy ze studiem Fool's Theory
49