Szczegóły strumieniowania gier z Xbox One na PC
Mało kto spodziewał się, że na styczniowej konferencji Microsoftu firma zaprezentuje coś więcej niż tylko zmiany w systemie Windows 10. Okazało się jednak, iż twórca najpopularniejszego OSa ma w zanadrzu jeszcze kilka nowości przeznaczonych nie tylko dla zwykłych użytkowników - Phil Spencer w swoim niedawnym wywiadzie użył enigmatycznego stwierdzenia, jakoby nadchodzący Windows 10 był najlepszym systemem operacyjnym dla graczy. Dyrektor działu Xbox w Microsofcie pojawił się także na konferencji i próbował przekonać nas do technologii gamingowych przygotowanych przez jego firmę. Zaczęło się całkiem niewinnie od preinstalowanej aplikacji Xbox pozwalającej na dostęp do naszego konta w usłudze Xbox Live - potem dowiedzieliśmy się o nakładce wywoływanej przez skrót klawiszowy Windows + G, a na sam koniec zostawiono największą nowość przygotowaną z myślą o graczach posiadających zarówno PC, jak i konsolę Xbox One.
Strumieniowanie lokalne to wstęp do znacznie poważniejszych usług pozwalających na granie w chmurze.
Po prezentacji zaczęto zastanawiać się nad technicznymi aspektami całego rozwiązania, dzięki czemu wiemy coś więcej niż zostało pokazane na konferencji. W chwili obecnej usługa strumieniowania z Xbox One do PC jest testowana przez Microsoft przy rozdzielczości 1280 x 720 pikseli i 30 klatkach na sekundę - nie są to oczywiście maksymalne wartości osiągane przez urządzenie, więc niektóre gry mogłyby zostać wyraźnie popsute przez zablokowanie ustawień streamingu na takich wartościach.
Microsoft w finalnej wersji chce dostarczyć graczom możliwość przesyłania obrazu w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, natomiast szybkość może zostać początkowo ograniczona do 30 klatek na sekundę. Firma pracuje jednak nad zwiększeniem tej wartości do 60 FPS. Warto pamiętać, że wiele będzie zależało od jakości sieci lokalnej w domu gracza - najlepiej sprawdzi się połączenie przewodowe, gdzie zostaną osiągnięte maksymalne możliwości transmisji.
Wiele będzie zależało od jakości naszej sieci lokalnej.
Tak jak w przypadku innych usług strumieniowania, konsola Xbox prawdopodobnie zaoferuje nam możliwość dostosowania jakości obrazu do szybkości połączenia. Warto wspomnieć, że tytuły korzystające z kontrolera Kinect zostaną wyłączone z programu. Wracając do samej konsoli Microsoftu, system Windows 10 dla Xbox One pozwoli graczom na korzystanie z nowej przeglądarki Spartan - ma ona zostać dostosowana do obsługi przy pomocy pada.
Źródło: Eurogamer
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
5
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
7