Sterowniki NVIDIA Game Ready z serii 572.xx powodują poważne problemy na kartach graficznych GeForce RTX 4000 i RTX 5000
NVIDIA od czasu premiery kart graficznych GeForce RTX 5000 zmaga się z naprawą licznych błędów występujących na nowych sterownikach. Okazuje się jednak, że im bardziej firma poprawia działanie kart RTX 5000, tym bardziej pogarsza stabilność starszych modeli z serii GeForce RTX 4000. Wśród najczęściej zgłaszanych błędów znajdują się zawieszanie się systemu, czarne ekrany oraz błędy w wyświetlaniu obrazu, które skłaniają użytkowników do cofania się do starszych wersji.
Sterowniki NVIDIA Game Ready z serii 572.xx powodują poważne problemy na kartach graficznych GeForce RTX 4000 i RTX 5000, w tym zawieszanie się systemu, czarne ekrany oraz błędy w wyświetlaniu obrazu.
NVIDIA GeForce RTX 5090 - źródłem problemów nie jest tylko złącze 12V-2x6. Sprawa jest bardziej skomplikowana
NVIDIA od wydania sterowników Game Ready 572.16 z 30 stycznia 2025 roku aż do wersji 572.83 z 18 marca 2025 roku stara się naprawiać liczne błędy, które prowadziły nawet do poważnych awarii systemu, takich jak błędy BSOD, które przerywają pracę lub uniemożliwiają uruchomienie komputera. W trakcie poprawek zdaje się jednak, że im lepiej działa nowa seria kart, tym gorzej funkcjonują starsze modele z serii GeForce RTX 4000. Użytkownicy zgłaszają liczne problemy z nowymi sterownikami, które dotykają nie tylko tej generacji, ale w niektórych przypadkach także kart GeForce RTX 3000. Użytkownik Soctty1992 zagregował raporty innych osób i dodał własny opis sytuacji, z którego wynika, że najczęściej występującymi problemami są nagłe zawieszanie się systemu, czarne ekrany oraz błędy w wyświetlaniu obrazu. Pojawił się nawet przypadek, w którym gra Cyberpunk 2077 na karcie graficznej GeForce RTX 4080 przestała działać po aktualizacji sterowników do najnowszej wersji z serii 572.xx.
NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti oraz RTX 5060 - premiera kart graficznych odbędzie się niebawem. Wyciekły konkretne daty
Naturalnym działaniem użytkowników, którzy doświadczyli problemów, wydaje się powrót do sprawdzonych sterowników z serii 566.36, co w wielu przypadkach przywróciło stabilność systemu. Niestety, konsekwencją takiego rozwiązania jest rezygnacja ze wsparcia dla nowych funkcji, takich jak DLSS 4, DLSS Override oraz optymalizacje dla świeżych na rynku tytułów, w tym Assassin's Creed Shadows. Jak dotąd nie udało się ustalić przyczyny tych problemów, ale wszystko wskazuje na to, że poprawki wprowadzane przez NVIDIA w jakiś sposób nie są w pełni kompatybilne ze starszymi kartami graficznymi. Użytkownicy zgłaszają te błędy firmie od końca stycznia, jednak przedsiębiorstwo nie podjęło do tej pory żadnych działań w ich sprawie ani nie odniosło się oficjalnie do zgłoszeń. Z punktu widzenia producenta priorytetem było szybkie rozwiązanie problemów związanych z BSOD-ami, które były najpoważniejsze, ale otwarte pozostaje pytanie, czy NVIDIA w ogóle zamierza naprawić błędy dotyczące serii GeForce RTX 4000, a jeśli tak, to jak długo użytkownicy będą musieli czekać na odpowiednie poprawki.
Powiązane publikacje

Intel potwierdza problemy z wydajnością kart Arc. Starsze procesory mogą ograniczać ich potencjał przez zbyt duże obciążenie CPU
88
JEDEC ogłasza specyfikację kości pamięci HBM4, które zaoferują dwukrotnie wyższą przepustowość dla akceleratorów AI
19
NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal Engine
69
NVIDIA GeForce RTX 5060 Laptop GPU - Poznaliśmy specyfikację mobilnego układu graficznego Blackwell
30