Sterowniki NVIDIA Game Ready z serii 572.xx powodują poważne problemy na kartach graficznych GeForce RTX 4000 i RTX 5000
NVIDIA od czasu premiery kart graficznych GeForce RTX 5000 zmaga się z naprawą licznych błędów występujących na nowych sterownikach. Okazuje się jednak, że im bardziej firma poprawia działanie kart RTX 5000, tym bardziej pogarsza stabilność starszych modeli z serii GeForce RTX 4000. Wśród najczęściej zgłaszanych błędów znajdują się zawieszanie się systemu, czarne ekrany oraz błędy w wyświetlaniu obrazu, które skłaniają użytkowników do cofania się do starszych wersji.
Sterowniki NVIDIA Game Ready z serii 572.xx powodują poważne problemy na kartach graficznych GeForce RTX 4000 i RTX 5000, w tym zawieszanie się systemu, czarne ekrany oraz błędy w wyświetlaniu obrazu.
NVIDIA GeForce RTX 5090 - źródłem problemów nie jest tylko złącze 12V-2x6. Sprawa jest bardziej skomplikowana
NVIDIA od wydania sterowników Game Ready 572.16 z 30 stycznia 2025 roku aż do wersji 572.83 z 18 marca 2025 roku stara się naprawiać liczne błędy, które prowadziły nawet do poważnych awarii systemu, takich jak błędy BSOD, które przerywają pracę lub uniemożliwiają uruchomienie komputera. W trakcie poprawek zdaje się jednak, że im lepiej działa nowa seria kart, tym gorzej funkcjonują starsze modele z serii GeForce RTX 4000. Użytkownicy zgłaszają liczne problemy z nowymi sterownikami, które dotykają nie tylko tej generacji, ale w niektórych przypadkach także kart GeForce RTX 3000. Użytkownik Soctty1992 zagregował raporty innych osób i dodał własny opis sytuacji, z którego wynika, że najczęściej występującymi problemami są nagłe zawieszanie się systemu, czarne ekrany oraz błędy w wyświetlaniu obrazu. Pojawił się nawet przypadek, w którym gra Cyberpunk 2077 na karcie graficznej GeForce RTX 4080 przestała działać po aktualizacji sterowników do najnowszej wersji z serii 572.xx.
NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti oraz RTX 5060 - premiera kart graficznych odbędzie się niebawem. Wyciekły konkretne daty
Naturalnym działaniem użytkowników, którzy doświadczyli problemów, wydaje się powrót do sprawdzonych sterowników z serii 566.36, co w wielu przypadkach przywróciło stabilność systemu. Niestety, konsekwencją takiego rozwiązania jest rezygnacja ze wsparcia dla nowych funkcji, takich jak DLSS 4, DLSS Override oraz optymalizacje dla świeżych na rynku tytułów, w tym Assassin's Creed Shadows. Jak dotąd nie udało się ustalić przyczyny tych problemów, ale wszystko wskazuje na to, że poprawki wprowadzane przez NVIDIA w jakiś sposób nie są w pełni kompatybilne ze starszymi kartami graficznymi. Użytkownicy zgłaszają te błędy firmie od końca stycznia, jednak przedsiębiorstwo nie podjęło do tej pory żadnych działań w ich sprawie ani nie odniosło się oficjalnie do zgłoszeń. Z punktu widzenia producenta priorytetem było szybkie rozwiązanie problemów związanych z BSOD-ami, które były najpoważniejsze, ale otwarte pozostaje pytanie, czy NVIDIA w ogóle zamierza naprawić błędy dotyczące serii GeForce RTX 4000, a jeśli tak, to jak długo użytkownicy będą musieli czekać na odpowiednie poprawki.
Powiązane publikacje

AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
271
NVIDIA GeForce RTX 5050 - nowe informacje o najsłabszym Blackwellu. VRAM i sekcja zasilania zdradzają możliwości karty
52
AMD Instinct MI400 z 432 GB pamięci HBM4 zadebiutuje w 2026 roku. AMD EPYC Verano z premierą w 2027 roku
32
AMD Instinct MI350X oraz Instinct MI355X oficjalnie zaprezentowane - Akceleratory oparte na architekturze CDNA 4
17