Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sterowniki AMD Catalyst z API Mantle zaliczają opóźnienie

Arkad | 31-01-2014 15:28 |

Czy w przypadku firmy AMD jakaś premiera może odbyć się bez większych opóźnień? Nie będziemy już w tym momencie wymieniać licznych obsuw z historii tylko zajmiemy się teraźniejszą, czyli najbardziej interesującą - wczoraj na serwerach DICE pojawiła się aktualizacja dla Battlefielda 4 poprawiająca kilka błędów oraz wprowadzająca API Mantle do ustawień gry, jednak bez odpowiedniego sterownika nie jesteśmy w stanie korzystać z nowej technologii. Pierwszym pakietem obsługującym nowe API miał być AMD Catalyst 14.1 Beta, który zgodnie z zapewnieniami producenta powinien był wczoraj zostać udostępniony na oficjalnej stronie twórcy serii Radeon. Jak się okazało, zespół odpowiadający za rozwój sterowników niezbyt dobrze poradził sobie z naprawą wszystkich wykrytych problemów, więc firma zdecydowała się na przytrzymanie oprogramowania do czasu wyeliminowania usterek... Nowa wersja po naprawie zostanie nazwana jako Catalyst 14.2 Beta, zaś jej udostępnienie ma nastąpić jutro albo pojutrze.

Jakby nie patrzeć, wcześniejsze doniesienia o przesunięciu premiery API Mantle na luty zdają się przypadkowo potwierdzać ;] AMD poinformowało ponoć media, że zespół odpowiedzialny za ulepszenie sterowników pracuje nawet w nocy, tak aby jak najszybciej udostępnić wyczekiwany pakiet dla użytkowników. Technologia Mantle to ambitny projekt, który ma być rozwijany jeszcze przez długi czas - poprawa wydajności na wszystkich konfiguracjach wymaga jeszcze dopracowania, więc na razie powinniśmy przymknąć oko na niedociągnięcia. Sterownik WHQL ma pojawić się w obrocie miesiąc po wydaniu Bety, także mogą nas czekać ciekawe dni w Battlefieldzie... I nie mówimy tutaj tylko o przyjemnościach ;]

API Mantle zadebiutuje jednak w lutym? Miejmy nadzieję, że później obejdzie się już bez większych problemów.

Nowe API ma sprawdzać się wyjątkowo dobrze w konfiguracjach z niskiego i średniego segmentu, bowiem to właśnie tam spotykamy "wąskie gardło" generowane przez nieefektywny system renderowania. Wpływ nowej technologii na sytuacje zależne bezpośrednio od kart graficznych jest zdecydowanie mniejszy, gdyż wykorzystanie mocy graficznej jest obecnie bliskie optymalnemu i trudno cokolwiek poprawić na poziomie samego API. Wciąż czekamy na niezależne testy nowej technologii.

Oficjalna premiera API Mantle dla Battlefielda 4

Źródło: TechPowerUp

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 8

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.