Stephen Elop odchodzi z firmy Microsoft
Nie od dziś wiadomo, że firma Microsoft pod rządami Satya Nadelli zmienia się nie tylko wizerunkowo, ale i wewnętrzne. Pomimo tego, że nadal trwają prace chociażby nad systemem Windows 10, to w samym wnętrzu firmy zachodzą ogromne zmiany personalne. Nic dziwnego - każdy szef na początku swojej działalności zwalnia osoby, które według niego są zbędne bądź też zawodowo się "wypaliły", a na ich miejsce zatrudnia kreatywnych ludzi mogących wnieść coś ciekawego do korporacji. Wczoraj świat obiegła zdumiewająca wiadomość i zapewne wielu naszych czytelników może być zaskoczona decyzją podjętą przez CEO - okazuje się, że z firmy Microsoft został zwolniony sam Stephen Elop nazywany koniem trojańskim. Skąd się wziął taki przydomek? Stephen Elop był swego czasu szefem firmy Nokia, która po przyjaźni z korporacją z Redmond wpadła w bardzo poważne problemy finansowe.
Oczywiście, sytuacja Nokii była niestabilna już wcześniej i współpraca z Microsoftem miała być pewną deską ratunku, jednak wyszło dokładnie odwrotnie. Po przejęciu działu mobilnego Nokii, Elop zajmował stanowisko wiceprezesa, a po odejściu Ballmera kandydował nawet na stanowisko szefa korporacji.
Satya Nadella zmienia oblicze Microsoftu.
Stephen Elop
Satya Nadella zdecydował jednak, że Stephen Elop musi opuścić szeregi firmy, a na jego miejscu znajdzie się Terry Myerson. Terry będzie odpowiedzialny za segment o nazwie Windows and Device Group, który powstał poprzez połączenie Operating System Group oraz MS Device Group. Nowemu szefowi życzymy samych sukcesów na nowym stanowisku, a Elopowi szybkiego znalezienia nowej pracy.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57