SteamOS - aktualizacja systemu dla Steam Decka oferuje trochę lepszą wydajność i coraz więcej wsparcia dla ASUS-a ROG Ally
Bardzo popularny, a zarazem jeden z najbardziej dopracowanych handheldów do gier - zarówno od strony oprogramowania, jak i sprzętowej - doczekał się następnej aktualizacji systemu. Dzięki niej Steam Deck upora się z trapiącymi go do tej pory problemami, a przy tym zyska większą kompatybilność z akcesoriami i stanie się nieco wydajniejszy. Lista zmian jest kolejnym potwierdzeniem tego, że Valve pracuje nad dostępnością SteamOS dla innych handheldów.
Aktualizacja systemu SteamOS przynosi za sobą szereg poprawek dla Steam Decka. Lista zmian wskazuje przy tym na fakt, że Valve nadal usilnie pracuje nad dostępnością swojego oprogramowania dla innych handheldów do gier.
SteamOS będzie dostępny dla rywali Steam Decka. Valve pracuje nad wersją dla ASUS-a ROG Ally i innych handheldów
SteamOS w wersji 3.6.19 oferuje nowszą odsłonę dystrybucji Arch Linux, na której się opiera, a także zapewnia jądro Linux 6.5. Ponadto spotkamy się ze środowiskiem KDE Plasma w wersji 5.27.10, a także sterownikami Mesa 24.1. Wszystko ma się przełożyć na większą kompatybilność i wydajność systemu, lepsze zabezpieczenia oraz ogólną stabilność. Lista zmian i poprawek jest całkiem spora i z całą możemy się zapoznać pod tym adresem, natomiast jednym z ciekawszych aspektów jest informacja o "dodaniu wsparcia dla dodatkowych przycisków z [ASUS-a] ROG Ally". Mamy do czynienia z kolejną już wzmianką o konkurencyjnym dla Valve handheldzie, a zarazem potwierdzeniu tego, że system Steam OS niebawem stanie się dostępny dla rywali Steam Decka.
Nobara 40 - nowa wersja dystrybucji Linuksa dla graczy już dostępna. Lepsze wsparcie dla Steam Decka i innych handheldów
Nie jest to co prawda wielkim zaskoczeniem, ponieważ jeden z pracowników Valve już w połowie sierpnia 2024 roku zdradził, że SteamOS będzie wspierać inne handheldy do gier. Widać, że firma podejmuje kroki w dobrą stronę, ale wiemy też, że przed wydaniem odpowiedniej wersji chce mieć pewność, że wszystko będzie dopracowane. Spora część graczy oczekuje momentu debiutu, gdyż obsługa handheldów na Windowsie nie zawsze należy do przyjemnych doświadczeń. Interfejs w rozwiązaniu od Microsoftu nie jest bowiem aż tak dobrze dostosowany do mniejszych ekranów, a przy tym część gier może się uruchamiać w złych proporcjach i rozdzielczości. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość albo skorzystać z dostępnych w tym momencie alternatyw.
Powiązane publikacje

Koniec z przycięciami w grach. Inżynier Epic Games pokazuje, jak naprawić najbardziej irytujące problemy w Unreal Engine
61
AMD Variable Graphics Memory w Ryzen AI Max+ pozwala przydzielać pamięć RAM jako VRAM zaawansowanym modelom AI
31
OpenAI łączy modele GPT i o-series w jednym potężnym systemie GPT-5, który ma mieć debiut już w sierpniu
21
Blender trafi na tablety Apple iPad Pro. Program do grafiki 3D zawita też do modeli z Androidem na pokładzie
9