Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Steam wprowadza nowe sklepy z przedmiotami dla gier

Arkad | 05-11-2015 10:10 |

Steam icon W kwietniu tego roku Valve wprowadziło na platformie Steam możliwość sprzedawania modyfikacji dla gier - pomysł ten spotkał się z negatywnym odbiorem ze strony społeczności, która nie zaakceptowała warunków zaproponowanych przez zarządców platformy. Według umowy, twórcy modów otrzymywali tylko 25% kwoty sprzedaży swojego dzieła, natomiast pozostałe 75% trafiało do kieszeni właścicieli Steama oraz twórców gry, dla której modyfikacja została stworzona. Okazuje się, że Valve ponownie wróciło do pomysłu rozwijania systemu mikrotransakcji na Steamie, ale tym razem mamy do czynienia z zupełnie innym projektem. Przede wszystkim, bezpośrednio nie dotyka on na razie kwestii oferowania modyfikacji, co na pewno ucieszy wszystkich entuzjastów contentu tworzonego przez niezależnych autorów. Zmiany są jednak widoczne gołym okiem...

Tak wygląda przyszłość zarabiania na grach komputerowych.

Nowa usługa o nazwie Item Store ma być czymś w rodzaju obecnego rynku społeczności - w przypadku owego sklepu możemy jednak nabywać przedmioty tylko dla wybranych gier Valve, natomiast Item Store ma udostępnić pozostałym studiom możliwość tworzenia przejrzystych ofert z dodatkową zawartością dla ich gier. W opisywanym Item Store będziemy mogli kupować wybrane przedmioty z ceną ustaloną przez samego producenta danej gry.

W tym momencie jest już dostępny sklep dla gry Rust, dzięki czemu możemy sprawdzić, jak Item Store sprawdza się w praktyce. Deweloperzy będą mogli wprowadzać do swojej oferty przedmioty tworzone przez samych graczy, jednak tutaj wszystko zależy od podejścia producenta gry. Valve nie ujawniło na razie, czy negocjacje pomiędzy graczami i studiami będą prowadzone w oparciu o jakiś system, czy też reguły będą dowolne i to producenci będą decydowali o kontakcie ze społecznością.

Nie znamy także prowizji od sprzedaży pobieranych przez Valve - tak jak wcześniej wspomnieliśmy, nie jest również znany procent zysków przekazywany autorom przedmiotów. Pierwszą grą z własnym Item Store jest Rust, a jaki tytuł będzie następny? Tego niestety jeszcze nie wiemy... Czy podoba Wam się rosnący udział systemów mikropłatności na Steamie?

Źródło: Eurogamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.