Steam: nowy rekord jednocześnie zalogowanych użytkowników
Po przeszło dwóch latach wreszcie pobito poprzedni rekord jednocześnie zalogowanych użytkowników na niezwykle popularnej platformie Steam. Dzięki statystkom prowadzonym przez serwis SteamDB poznaliśmy szczegółową liczbę, która nieuchronnie zbliża się do bariery 19 milionów. Co ciekawe, mimo wielu dostępnych w tym samym czasie osób nie udało się przekroczyć innego wyniku, czyli aktywnych kont w grze. Pod tym względem platforma firmy Valve nie trzyma się tak dobrze, jak na przełomie 2017 i 2018 roku, gdy notowano rekordy, chociaż wiele konkurencyjnych sklepów cyfrowej dystrybucji z grami PC może ich pozazdrościć Steamowi. Czyżby gracze spędzali coraz mniej czasu na graniu?
Na platformie Steam padł kolejny rekord jednocześnie zalogowanych użytkowników, których odnotowano ponad 18,8 mln.
Steam: jak zmienił się sprzęt graczy przez 7 ostatnich miesięcy
Steam jest najpopularniejszą wśród graczy platformą cyfrowej dystrybucji, na której jest od końca kwietnia 2019 roku ponad miliard zarejestrowanych kont. I liczba cały czas rośnie, mimo wyrastania na rynku konkurencji w postaci chociażby agresywnie postępującego Epic Games Store, które podbiera firmie Valve gry na czasową wyłączność. W styczniu ubiegłego roku ogłoszono, że regularnie ze Steama korzysta ponad 90 milionów użytkowników, a dwa lata temu - również tego samego miesiąca - odnotowano ostatni rekord jednocześnie zalogowanych kont, który wyniósł ponad 18,5 mln. I utrzymywał się aż do wczoraj. Jak podają statystyki ze serwisu SteamDB, 2 lutego przekroczono barierę 18,8 mln aktywnych w tym samym czasie użytkowników.
Niestety, w parze z tym wynikiem nie ustanowiono innego rekordu. Mowa o użytkownikach będących w grze. Dwa lata temu udało się przekroczyć barierę 7,1 mln, do której się nie zbliżono, natomiast teraz kont w grze było „tylko” niespełna 6 mln, co jest dość rozczarowującym wynikiem, jak na platformę służącą przede wszystkim do grania. Chociaż trzeba wyraźnie zaznaczyć, że Steam jest od dawna czymś więcej – w końcu to ogromny sklep, rynek służący do handlu przedmiotami z gier, forum dyskusyjne, komunikator czy miejsce do oglądania transmisji oraz dzielenia się fanowskimi modyfikacjami w tzw. Warsztacie. Z platformy można korzystać także z urządzeń mobilnych, na których siłą rzeczy nie pogramy, gdyż usługa przeznaczona jest do produkcji na PC. Grać też w coś trzeba mieć, a miniony rok i początek nowego nie należą do szczególnie udanych, a w końcu ileż można wracać do swoich ulubionych tytułów z różnych lat. Przypominamy na koniec, że na Steamie najpopularniejszymi tytułami pozostają Counter Strike: Global Offensive, Dota 2, Playerunknown's Battlegrounds, GTA V i Monster Hunter: World (więcej znajdziecie pod tym adresem).
Steam z nowym interfejsem użytkownika i nowymi funkcjami
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57