Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Steam Deck z obsługą Ray Tracingu. Poznaliśmy pierwsze wyniki wydajności w grze DOOM Eternal

Kacper Szymanik | 04-03-2023 15:00 |

Steam Deck z obsługą Ray Tracingu. Poznaliśmy pierwsze wyniki wydajności w grze DOOM EternalBiorąc pod uwagę specyfikację techniczną konsoli Steam Deck prawdopodobnie żaden gracz nie spodziewał się, że w przyszłości możliwe będzie uruchomienie tytułów z natywnym wsparciem Ray Tracingu. Technika śledzenia promieni wymaga dużej mocy obliczeniowej i stanowi wyzwanie nawet dla najszybszych układów graficznych. Valve postanowiło miło zaskoczyć i w najnowszej wersji systemu Steam Deck OS 3.4.6 Beta umożliwiło włączenie Ray Tracingu w grze DOOM Eternal.

Nowa aktualizacja systemu Steam Deck wprowadziła obsługę Ray Tracingu. Użytkownicy mogą przetestować śledzenie promieni w grze DOOM Eternal. 

Steam Deck z obsługą Ray Tracingu. Poznaliśmy pierwsze wyniki wydajności w grze DOOM Eternal [1]

Cyberpunk 2077 - dobre wieści dla posiadaczy konsoli Steam Deck. Gra została zweryfikowana jako grywalna

Główną zmianą w testowej wersji systemu Steam Deck OS 3.4.6 Beta jest aktualizacja sterownika do wersji Mesa 23.1. Oprócz usunięcia błędów graficznych w Wo Long: Fallen Dynasty, poprawiono stabilność iGPU w kilku nadchodzących tytułach. Dodatkowo użytkownicy mogą włączyć Ray Tracing w grze DOOM Eternal. Jeden z pracowników Valve podzielił się na swoim Twitterze wynikami wydajności. W widocznym na zrzucie ekranu miejscu testowym przenośna konsola jest w stanie wygenerować 35 klatek na sekundę.

Steam Deck osiąga granice swoich możliwości. Sprzęt Valve nie daje sobie rady z niektórymi nowszymi tytułami

Możliwości urządzenia sprawdził również serwis Rock Paper Shotgun. Po uruchomieniu DOOM Eternal na średnim poziomie detali w rozdzielczości 1280x800 px z włączonym Ray Tracingiem nie zaobserwowano spadku płynności poniżej 30 klatek na sekundę. Niestety, AMD APU znajdujące się w Steam Deck rzadko jest w stanie wygenerować więcej niż 35 klatek na sekundę, co stanowi problem w tytule z bardzo dynamiczną rozgrywką. Portal zwraca także uwagę, że w niektórych lokacjach możemy zauważyć niższą jakość elementów otoczenia, co najwyraźniej było niezbędne dla utrzymania zadowalającego poziomu płynności.

Steam Deck z obsługą Ray Tracingu. Poznaliśmy pierwsze wyniki wydajności w grze DOOM Eternal [2]

Steam Deck z obsługą Ray Tracingu. Poznaliśmy pierwsze wyniki wydajności w grze DOOM Eternal [3]

Źródło: Rock Paper Shotgun, @Plagman2
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.