Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Steam Audio ze wsparciem dla AMD TrueAudio Next

Ewelina Stój | 08-02-2018 13:30 |

Steam Audio ze wsparciem dla AMD TrueAudio NextSteam Audio to pakiet dla programistów pozwalający na zarządzanie systemami dźwięku przestrzennego zrealizowanych z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Jak czytamy w aktualnościach na stronie steamcommunity.com, wersja beta programu oznaczona numerem 13 dostała właśnie wsparcie dla technologii AMD TrueAudio Next. Warto wspomnieć, że jej poprzednik - system, który został nazwany po prostu TrueAudio nie zdobył popularności wśród twórców gier, a tytuły zbudowane w oparciu o TA można policzyć na palcach jednej ręki. AMD TAN ma nie tylko przyczynić się do lepszej jakości doznań audio podczas sesji z VR - obiecuje także doskonałe parametry techniczne: ma cechować się przyspieszeniem przetwarzania danych audio co przełoży się na odciążenie procesora i poprawę wydajności systemu.

Wraz z nową aktualizacją pakietu Steam Audio, programiści dostali możliwość pracy z technologią AMD TrueAudio Next.

Steam Audio ze wsparciem dla AMD TrueAudio Next [1]

Samsung Gear VR - dobry wstęp do wirtualnej rzeczywistości

Poprawne odwzorowanie praw fizyki w zakresie fal audio jest ważne zwłaszcza w przypadku gier dedykowanych hełmom VR. O ile sesja przed monitorem z headsetem na głowie pozwalającym poczuć magię dźwięku przestrzennego jest przyjemna, to brak luksusu wirtualizacji dźwięku w grach VR mocno obdziera je z immersji. Co nam bowiem z tego, że zagramy w najpiękniejszą, najbardziej realistyczną grę, jeśli audio będzie płaskie i nienaturalne. Dlatego też programiści wzięli się za ten dość długo zaniedbywany w branży gier element. Już nie tylko wizja ma powalać, ale i akustyka. Do tej pory w Steam Audio główną rolę odgrywały technologie bazujące na uwzględnianiu rozchodzenia się dźwięków w 3D w czasie rzeczywistym, renderowaniu binauralnym czy okluzji otoczenia. Co więc nowego wniesie TrueAudio Next?

Steam Audio ze wsparciem dla AMD TrueAudio Next [2]

Test Radeon RX Vega 56 vs GTX 1070 i Core i5-7600K vs Ryzen 5 1600

TrueAudio Next to bogate w filtry biblioteki, pozwalające na wiele zaawansowanych modulacji dźwięków: tworzenie echa, pogłosów, umożliwia zwiększenie liczny źródeł dźwięku ale przede wszystkim oferuje technikę konwolucji. Metoda ta wykorzystuje zasadę mnożenia sygnałów co w efekcie daje inne, zmodyfikowane ich wersje, dzięki czemu dźwięk przestrzenny jest jeszcze bardziej zbliżony do tego, który generowany jest przez naturalne środowisko. TAN zwalnia też zasoby CPU - to karta graficzna bierze na siebie zadanie związane z przetwarzaniem procesów skłębiania fal akustycznych. Docelowo karta AMD pozwoli deweloperom na przydzielenie od 20 do 25% jednostek graficznych do celów audio. TAN obiecuje też wyeliminowanie przycięć i błędów dźwiękowych, spowodowanych renderowaniem bogatszych scen - problemu, który znany jest chyba każdemu graczowi.

Lista kart obsługująca obecnie technologię AMD TrueAudio Next:

  • Radeon™ RX 470 Series
  • Radeon™ RX 480 Series
  • Radeon™ RX 570 Series
  • Radeon™ RX 580 Series
  • Radeon™ R9 Fury
  • Radeon™ R9 Fury X
  • Radeon™ Pro Duo
  • Radeon™ RX Vega 56
  • Radeon™ RX Vega 64

Źródło: Steamcommunity
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 5

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.