Steam 2019 - nowa biblioteka, nowe wydarzenia, Chiny i Steam.tv
Steam podsumował 2018 rok i podał swoje plany na najbliższe 12 miesięcy. W 2018 roku firma chwali się głównie zwiększeniem przydatność listy najlepszych nadchodzących gier, usprawnieniem narzędzia filtrowania materiałów, tak by obsługiwały treści przeznaczone tylko dla dorosłych, wprowadzeniem ograniczeń, które lepiej radzą sobie z tzw. fake games oraz cytujemy: "usunęliśmy (i nie ustajemy w naszych wysiłkach w tym zakresie) producentów, którzy szkodzili innym". Dodano nowe funkcje do list życzeń, zmieniając ponadto ich format. Wzbogacono również strony gier, umożliwiając dodawanie transmisji Steam i animowanych GIFów (to już oficjalna wiadomość!). Do największych zmian w 2018 roku dotyczących Społeczności Steam doszło w obrębie czatu Steam.
Równie ciekawe okazują się informacje o pracach nad nad budową własnej, globalnej, prywatnej sieci Steam. Prace nad nią trwają od 2015 roku.
W sierpniu ukazała się nowa wersja Steam Play, funkcji, która po kupnie gry umożliwia granie w nią na każdym wspieranym OS. Wraz z ostatnią aktualizacją użytkownicy Linuksa mogą teraz grać w wiele różnych gier ze Steam, które wcześniej były przeznaczone tylko dla systemu Windows. Wszystko bez żadnych dodatkowych zmian ze strony producentów. "Na początku uruchomiliśmy wersję beta obsługującą ponad 20 tytułów. Nasza społeczność szybko zajęła się testowaniem kolejnych gier, dając nam znać, że ponad 3400 gier jest kompatybilnych. Jesteśmy ostrożni jeśli chodzi o dodawanie gier do oficjalnej listy obsługiwanych tytułów, ponieważ nawet małe różnice w zgodności powodują negatywny wynik naszego testu. Nadal chcemy, abyście w łatwy sposób mogli wspierać klientów na preferowanej przez nich platformie, dlatego kontynuujemy wspieranie programu Vulkan oraz budujemy funkcje typu Wstępne buforowanie" - podaje Steam.
The Division 2 - Ubisoft rezygnuje ze Steam na rzecz sklepu Epic
Z ciekawszych informacji dotyczących tego co działo się w 2018 roku na Steam dowiedzieć możemy się rozbudowana została infrastruktura serwisu. "Znacznie ulepszyliśmy serwery Solr odpowiedzialne za wyszukiwanie w sklepie, recenzje użytkowników i warsztaty Steam. Kontynuowaliśmy pracę nad planem odbudowy po awarii, aby chronić Steam w przypadku, gdy meteor uderzy w nasze centrum danych. Uruchomiliśmy nowe serwery SQL z dyskami SSD z funkcją FAST o pojemności 2,7 petabajtów, aby nadążyć z wydaniem 1,7 miliarda kart, obsługą 488 milionów wymian, 245 milionów utworzonych emotikon i 218 milionów zrzutów ekranu opublikowanych w zeszłym roku" - podaje Steam a liczby przyprawiają faktycznie o zawrót głowy.
Steam Link na Raspberry Pi. Valve wydało oryginalną aplikację
Równie ciekawe okazują się informacje o pracach nad nad budową własnej, globalnej, prywatnej sieci Steam. Prace nad nią trwają od 2015 roku. I w tym przypadku warto przygotować się na kilka liczb, które mogą przyprawić o zawrót głowy. "Wraz z firmami z całego świata wspierającymi internet, stworzyliśmy sieć, która łączy bezpośrednio ponad 28 000 regionalnych i lokalnych sieci w 28 miastach z 21 krajów. Ta prywatna sieć pozwala nam dystrybuować gry i przesyłać dane do gier, czatów głosowych itd. z dużą prędkością i niskim opóźnieniem do użytkowników z ponad 229 krajów. Teraz nasza maksymalna przepustowość wynosi 12 Tb/s i rośnie o 50% każdego roku. W 2018 roku dostarczyliśmy ponad 15 eksabajtów (15 miliardów gigabajtów) danych do użytkowników. Dla porównania, cały ruch w Internecie w 2003 roku (rok uruchomienia Steam) szacuje się na 9,3 eksabajtów".
Bestsellery Steam 2018: mikrotransakcje przebiły Assassin's Creed
W 2018 roku wszystkie witryny Steam przeszły na obsługę protokołu HTTPS. W maju firma razem z Hackerone uruchomiła również program do wykrywania błędów, aby umożliwić szybką reakcję na problemy związane z bezpieczeństwem. "Do dzisiaj wypłaciliśmy ponad 471 000 dolarów badaczom pracującym nad bezpieczeństwem, którzy pomagają nam zapewnić bezpieczeństwo platformy" - podaje serwis. W 2018 pomoc techniczna Steam przetworzyła łącznie ponad 44 milionów zgłoszeń od klientów i producentów gier. Valve informuje, że zdaje sobie sprawę jak dużo pracy jest nadal do wykonania, jak wiele funkcji do stworzenia i problemów do rozwiązania. Poniżej znajduje się zapowiedź niektórych, ciekawszych w tym roku mają pojawić się na Steam:
Powiązane publikacje

Ubisoft rozpoczął legendarną wyprzedaż. Dużo głośnych gier przecenionych nawet o 85%, w tym Star Wars Outlaws
41
Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
7
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
20
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6