Stay in the Light - horror z widokiem FPP i obsługą ray tracing
Na Steamie pojawiła się gra we wczesnym dostępie pt. Stay in the Light. Jest to dzieło ekipy ze studia Sunside Games, będące wciągającym (wg pierwszych opinii) horrorem, rozgrywanym w widoku z perspektywy pierwszej osoby. Gra Stay in the Light może pochwalić się dwoma ciekawymi cechami. Po pierwsze obsługuje technologię śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (ray tracing), a po drugie oferuje graczowi nie tylko zabawę na stworzonych przez deweloperów poziomach, ale także proponuje generator tychże poziomów (a dokładniej mówiąc - lochów). Gra ma wyjść z wczesnego dostępu najprędzej w ciągu najbliższych 6-8 miesięcy. Steamowa cena wynosi obecnie około 50 złotych.
Stay in the Light może pochwalić się dwoma ciekawymi cechami. Po pierwsze ray tracingiem, a po drugie generatorem kolejnych poziomów, dzięki czemu gracz może stworzyć swoje własne lochy.
Na niedługich trailerach, które umieszczam w tym newsie zobaczycie, że technologia ray tracingu została wymownie wykorzystana chociażby w momencie korzystania bohatera gry z lustra. Te odbija znajdujące się za postacią piksele z dokładnością 1:1. Tytuł jak i opis dewelopera zdradza, że światło i cienie będą kluczowym elementem rozgrywki. Szkielet rozrywki jest prosty. Uciekamy przed tajemniczą postacią (zwaną jako Him), dzierżąc w dłoniach jedynie lustro, pochodnię oraz kredę. Gra oferuje zagadki, jak i nagrody, które odnajdziemy w zakątkach kolejnych lochów.
W obecnej wersji znajdziemy 6 różnych wersji lochów, ale liczba ta ma wzrosnąć na premierę. Już dziś skorzystać możemy jednak z generatora, dzięki czemu gra ma być możliwie "regrywalna", czyli zachęcać do kolejnego gameplay'u. Co powinno ucieszyć to fakt, że w minimalnych wymaganiach sprzętowych widnieje karta grafiki GeForce GTX 1060 3GB w towarzystwie procesora z rodziny Quad Core. Z kolei już zalecane wymagania wskazują na kartę grafiki z linii RTX. Warto jeszcze wiedzieć, że gra (na tę chwilę?) nie wspiera rozdzielczości ultrapanoramicznych.
Powiązane publikacje

BioShock 4 - pracownik studia Cloud Chamber sugeruje, kiedy możemy spodziewać się premiery gry
2
NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony
13
Star Wars KOTOR Remake stoi pod znakiem zapytania. Sony dało nam powody, by wątpić w dalszy rozwój gry
3
Epic Games tnie koszty i zwalnia blisko 900 pracowników. Cena V-dolców, waluty w Fortnite, uległa podwyższeniu
17