Stardock: DirectX 12 pomoże w osiągnięciu Full HD na Xbox One
Największe firmy prezentują opinie zgodne z ich strategią, ale czasami zdarzają się pewne niedomówienia mogące wpływać na wizerunek danej usługi lub produktu. Pamiętacie jeszcze wypowiedź Phila Spencera z ubiegłego roku? Co prawda, było ich co najmniej kilka, ale ta o Xbox One oraz DirectX 12 należała do ciekawszych - szef działu Xbox w Microsofcie stwierdził wtedy, że nadchodzący DirectX 12 nie zwiększy wydajności konsoli do gier, ale najwidoczniej chodziło mu o drastyczne zmiany w możliwościach urządzenia. Dlaczego tak twierdzimy? Informacje napływające do nas z różnych źródeł przedstawiają wspomniane połączenie sprzętowe i programowe w zupełnie innym świetle... Niektórzy deweloperzy zaczynają chwalić nadchodzący DirectX 12 i już teraz potrafią stwierdzić, że zastosowanie nowego API pozwoli na uzyskanie przynajmniej lepszej rozdzielczości na konsoli Xbox One.
Jak to w końcu będzie z tym DirectX 12 dla konsoli Xbox One?
Takiego zdania jest Brad Wardell ze studia Stardock Studios - co ciekawe, w sierpniu ubiegłego roku prezentowaliśmy opinię dewelopera ze studia CD Projekt RED, który nie był już tak bardzo optymistyczny jeśli chodzi o DirectX 12 i Xbox One. Czy można tutaj dostrzegać powiązania jednego i drugiego producenta gier z AMD oraz NVIDIĄ? Może nie brnijmy dalej w tę ślepą uliczkę ;) Brad Wardell nie twierdzi, że samo zastosowanie DX12 będzie kluczem do sukcesu - bardzo ważna będzie także rola deweloperów zajmujących się optymalizacją gier, którzy od premiery konsoli walczą o rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli przy akceptowalnej płynności.
CEO studia Stardock przypomina również o tym, że DirectX 12 w żaden sposób nie pomoże starszym tytułom stworzonym w oparciu o poprzednie API, ale tego nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć... Cóż, pozostaje nam czekać na pierwsze gry wspierające nową technologię i rozliczenie zapewnień deweloperów oraz producentów sprzętu. Mamy nadzieję, że tym razem omylni są twórcy marginalizujący znaczenie DX12 dla wydajności przyszłego oprogramowania tworzonego dla komputerów i konsol do gier.
Źródło: KitGuru
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10