Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Stardock: DirectX 12 pomoże w osiągnięciu Full HD na Xbox One

Arkad | 27-03-2015 10:31 |

Xbox OneNajwiększe firmy prezentują opinie zgodne z ich strategią, ale czasami zdarzają się pewne niedomówienia mogące wpływać na wizerunek danej usługi lub produktu. Pamiętacie jeszcze wypowiedź Phila Spencera z ubiegłego roku? Co prawda, było ich co najmniej kilka, ale ta o Xbox One oraz DirectX 12 należała do ciekawszych - szef działu Xbox w Microsofcie stwierdził wtedy, że nadchodzący DirectX 12 nie zwiększy wydajności konsoli do gier, ale najwidoczniej chodziło mu o drastyczne zmiany w możliwościach urządzenia. Dlaczego tak twierdzimy? Informacje napływające do nas z różnych źródeł przedstawiają wspomniane połączenie sprzętowe i programowe w zupełnie innym świetle... Niektórzy deweloperzy zaczynają chwalić nadchodzący DirectX 12 i już teraz potrafią stwierdzić, że zastosowanie nowego API pozwoli na uzyskanie przynajmniej lepszej rozdzielczości na konsoli Xbox One.

Jak to w końcu będzie z tym DirectX 12 dla konsoli Xbox One?

Takiego zdania jest Brad Wardell ze studia Stardock Studios - co ciekawe, w sierpniu ubiegłego roku prezentowaliśmy opinię dewelopera ze studia CD Projekt RED, który nie był już tak bardzo optymistyczny jeśli chodzi o DirectX 12 i Xbox One. Czy można tutaj dostrzegać powiązania jednego i drugiego producenta gier z AMD oraz NVIDIĄ? Może nie brnijmy dalej w tę ślepą uliczkę ;) Brad Wardell nie twierdzi, że samo zastosowanie DX12 będzie kluczem do sukcesu - bardzo ważna będzie także rola deweloperów zajmujących się optymalizacją gier, którzy od premiery konsoli walczą o rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli przy akceptowalnej płynności.

CEO studia Stardock przypomina również o tym, że DirectX 12 w żaden sposób nie pomoże starszym tytułom stworzonym w oparciu o poprzednie API, ale tego nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć... Cóż, pozostaje nam czekać na pierwsze gry wspierające nową technologię i rozliczenie zapewnień deweloperów oraz producentów sprzętu. Mamy nadzieję, że tym razem omylni są twórcy marginalizujący znaczenie DX12 dla wydajności przyszłego oprogramowania tworzonego dla komputerów i konsol do gier.

Źródło: KitGuru

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 7

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.