Star Wars Squadrons – pierwszy gameplay i wymagania sprzętowe
Zgodnie z zapowiedzią, dzisiaj w nocy podczas konferencji EA Play Live pokazano pierwszy, kilkuminutowy gameplay z zaanonsowanej kilka dni temu gry Star Wars Squadrons. Zawarto w nim zarówno sceny z kampanii fabularnej, jak i fragmenty pojedynków online (które będą odbywać się w trybie 5 vs 5 graczy), wraz z ich krótkim przedstawieniem. Akcję będziemy obserwować wyłącznie z kokpitu, a w grze nie będzie żadnych zbędnych elementów interfejsu – wszelkie informacje, np. o polu siłowym i uszkodzeniach, będzie można odczytać ze wskaźników znajdujących się w środku naszego myśliwca. Wydarzenia przedstawione w Star Wars Squadrons mają mieć miejsce po szóstym epizodzie – Powrót Jedi, gdy zostaje zniszczona druga Gwiazda Śmierci. Co jeszcze wiemy o produkcji studia EA Motive? Czy czuć w niej ducha Star Wars X-Wing?
Electronic Arts pokazało pierwszy gameplay z gry Star Wars Squadrons, przedstawiający zarówno fragmenty z kampanii fabularnej, jak i trybów sieciowych. Dowiadujemy się z nich, czego można spodziewać się po produkcji studia EA Motive. Ujawniono również wymagania sprzętowe.
Star Wars Squadrons na pierwszym zwiastunie. Premiera w 2020
W Star Wars Squadrons zasiądziemy nie tylko za sterami X-wingów i myśliwców TIE, ale także do wyboru będą m.in. A-wing Interceptor, UT-60D U-wing, BTL Y-wing Bomber, TIE Bomber, Interceptor czy Reaper i są one przedstawicielami różnych klas, z których każda ma inne zadanie podczas potyczek. W sumie ma ich być osiem i każdy statek kosmiczny będzie można modyfikować – począwszy od kosmetyki, a skończywszy na wyposażeniu czy wnętrzu maszyny (m.in. zmiana silnika, broni itd.). Komponentów do dostosowania ma być przeszło 50.
Zaprezentowano dwa tryby rozgrywki: Pojedynki oraz bardziej rozbudowane i podzielone na kilka etapów Bitwy Flot, które będą daniem głównym, jeśli chodzi o multiplayer. EA potwierdziło, że swoje umiejętności potrenujemy nie tylko w kampanii fabularnej, ale także w zwykłych starciach z botami, w tym przy użyciu joysticków (i zestawów HOTAS), których obsługa została oficjalnie potwierdzona przez firmę Electronic Arts. Warto przy okazji wspomnieć o podanych w tym tygodniu przez EA wymaganiach sprzętowych pecetowej wersji Star Wars Squadrons, w tym konfiguracjach zalecanych do rozgrywki VR. Pełne specyfikacje znajdziecie poniżej.
Minimalne wymagania sprzętowe Star Wars Squadrons:
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel Core i5-7600 lub AMD Ryzen 3 1300X
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 660 lub AMD Radeon HD 7850
- Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca
- Inne: łącze internetowe prędkości minimum 512 Kb/s
Rekomendowane wymagania sprzętowe Star Wars Squadrons (minimalne do VR):
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel Core i7-7700 lub AMD Ryzen 3 3200G
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 1060 lub AMD Radeon RX 480
- Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca
- Inne: łącze internetowe prędkości minimum 512 Kb/s
Rekomendowane wymagania sprzętowe Star Wars Squadrons do VR:
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel Core i7-7700 lub AMD Ryzen 3 3200G
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 1070 lub AMD Radeon RX 570
- Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca
- Inne: łącze internetowe prędkości minimum 512 Kb/s
Premiera Star Wars Squadrons odbędzie się 2 października 2020 roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One i umożliwi wspólną rozgrywkę w ramach tzw. cross-playu. Gra, która jest dostępna w przedsprzedaży w cenie 179,99 zł, będzie dostępna w polskiej kinowej wersji językowej (napisy) na wszystkich platformach sprzętowych. Pierwsze dwie edycje obsłużą okulary wirtualnej rzeczywistości. W przypadku komputerów osobistych tytuł można zakupić nie tylko na platformie Origin, ale także na Steamie i w Epic Games Store.
25 lat X-Winga - Krótka historia kosmicznych symulatorów
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
18
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11