STALKER 2: Heart of Chernobyl - porcja nowych wieści o wyczekiwanej grze studia GSC Game World
STALKER 2 został zaprezentowany późnym latem 2020 roku podczas eventu Xbox Games Showcase. Twórcy pokazali pierwszy zwiastun na silniku gry, zdradzili także, że tytuł ma zaoferować ogromny świat, jeden z największych w historii gier wideo. W dodatku, ma się zmieniać się pod wpływem podejmowanych przez gracza decyzji. Najświeższe wieści o grze tylko uzupełniają tę informację. Dowiedzieliśmy się bowiem, że gra może zakończyć się na 4 sposoby, na co wpływ będą miały także misje poboczne. Główny wątek ma zaś zająć nam 40 godzin zabawy.
Co prawda nie wiemy jeszcze, kiedy spodziewać się premiery gry STALKER 2, ale w sieci pojawiły się nowe, ciekawe szczegóły dotyczące oczekiwanej gry.
STALKER 2: Heart of Chernobyl oficjalnie opóźniony - twórcy potrzebują więcej czasu na dopracowanie Zony
Przedstawiciele GSC Game World rozmawiali z redakcją Gamersky.com i podczas rozmowy Evgeniy Grygorovych (dyrektor generalny), Maria Grygorovych (producentka wykonawcza) i Wladyslaw Nowikow (producent marketingu) potwierdzili, że gracze mogą liczyć na między innymi 40-godzinną historię. Nie wspomniano natomiast nic na temat zadań pobocznych, więc trudno szacować, o ile wydłużą one gameplay. Wiadomo jednak, że owe zadania poboczne wpływać będą na zakończenie STALKERa 2, a tych będzie łącznie cztery.
STALKER 2: Heart of Chernobyl z nowymi screenami. Gra prezentuje bardzo wysoki poziom oprawy graficznej... i oby tak zostało
W trakcie rozmowy deweloperzy ujawnili także, że STALKER 2 otrzyma dwie opcje zapisu (manualny i automatyczny save), jeden celny strzał w głowę zabije wroga (one-shot kill), w trakcie rozgrywki możemy atakować przeciwników z ukrycia (stealth mode), a studio wykorzystało Unreal Engine 5, by zadbać o globalne oświetlenie i dzięki niemu twórcy przygotowali bardziej realistyczne przejście z dnia na noc oraz różnorodne warunki pogodowe. Zdradzono także, że wersja gry na konsolę XSX będzie miała dwa tryby obrazu: wydajność i jakość, a celem twórców jest zapewnienie 60 klatek na sekundę w trybie wydajności.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5