Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series X

Bartosz Woldański | 27-07-2020 21:00 |

STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series XW miniony czwartek, tj. 23 lipca, podczas konferencji Xbox Games Showcase zaprezentowano pierwszy zwiastun z zapowiedzianego oficjalnie w maju 2018 roku STALKER-a 2. Trwający niespełna dwie minuty trailer prezentuje sceny wyrenderowane na silniku gry. Nie oznacza to, że gra tak będzie wyglądać w rzeczywistości, ale jest to cel, jaki sobie twórcy wyznaczyli i do jakiego chcą dążyć. Jako że gra nie powstaje z myślą o Xboksie One i PlayStation 4, tylko zmierza wyłącznie na PC i Xboksa Series X, jakość grafiki może się zbliżyć do poziomu prezentowanego na zwiastunie. Czas pokaże, jaki skok w oprawie wizualnej przyniosą gry tworzone pod konsole nadchodzącej generacji i bez ograniczeń nakładanych przez obecny sprzęt. Tymczasem dowiedzieliśmy się, że STALKER 2 obsłuży technikę ray tracingu.

Karta produktu na stronie Microsoftu potwierdza, że STALKER 2 obsłuży technikę ray traycingu na konsoli Xbox Series X, na której gra zadziała w rozdzielczości 4K. Tym samym można spodziewać się jej także na PC.

STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series X [3]

Metro Exodus: The Two Colonels - Test wydajności ray tracing i DLSS

Informacja ta została ujawniona przez firmę Microsoft – na podstronie poświęconej grze STALKER 2 widnieje znaczek potwierdzający obsługę techniki ray tracyingu i skoro pojawi się ona na Xboksie Series X, to można również śmiało liczyć, że nie ominie ona PC. Niestety, nie dowiedzieliśmy się, w jakim zakresie zostanie ona wykorzystana. Biorąc pod uwagę, że jest to gra, w której liczy się gęsta, mroczna i niepokojąca atmosfera, to twórcy mogliby pójść śladami Metro Exodus i zastosować technikę globalnego oświetlenia, okluzję otoczenia czy ogólnie same cienie oparte na śledzeniu promieni. Wzmocniłoby to odpowiednio efekt naturalnego oświetlenia scen przez słońce czy księżyc podczas eksploracji otwartych terenów czy realistycznego cieniowania w zamkniętych, niekiedy wręcz klaustrofobicznych pomieszczeniach, takich jak podziemne tunele czy bunkry. W podobnym zresztą zakresie ray tracing ma obsługiwać Cyberpunk 2077, rozszerzając go jeszcze o odbicia.

Karta produktu potwierdza, że STALKER 2 będzie działać na Xboksie Series X w rozdzielczości 4K. Niestety, nie ujawniono docelowej wydajności i mimo wsparcia do nawet 120 klatek na sekundę, trudno przewidywać, że tytuł o tak rozległym świecie, który ma być jednym z największych w historii gier wideo, będzie działać z taką płynnością, nawet w trybie z okrojonymi detalami i dynamicznie skalowaną rozdzielczością. Maksymalnie to, na co liczylibyśmy, to 60 FPS, a może być tylko 30 FPS, zwłaszcza jeśli twórcom będzie zależeć przede wszystkim na oprawie wizualnej. Na premierę STALKER-a 2 poczekamy sobie przynajmniej do 2022 roku. Gra zawita na początku tylko na PC i Xboksa Series X, ale w późniejszym okresie powinna trafić także na PS5.

STALKER 2 zaoferuje jeden z większych otwartych światów w grach

STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series X [1]

STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series X [2]

Źródło: Microsoft
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 24

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.