Śródziemie: Cień Wojny - NVIDIA współpracuje przy wersji PC
Już za niecałe dwa miesiące swoją premierę będzie mieć gra Śródziemie: Cień Wojny. Tytuł ostatnio zbudził spore kontrowersje po upublicznieniu informacji dotyczących wprowadzeniu mikropłatności. Najnowsze informacje bezpośrednio dotyczą tym razem komputerowej wersji nadchodzącej produkcji osadzonej w Śródziemiu. Firmy NVIDIA, Monolith oraz Warner Bros oficjalnie poinformowały o ścisłej współpracy przy tworzeniu wersji PC Śródziemia: Cień Wojny. Nie są jeszcze znane dokładne informacje dotyczące zaimplementowanych funkcjonalności, przy czym NVIDIA potwierdziła, że w grze na pewno pojawi się możliwość robienia unikalnych screenów z pomocą programu NVIDIA Ansel. Co taka współpraca oznacza dla graczy? Może się okazać, że na kartach NVIDII gra będzie działać lepiej, choć nie jest to na razie żaden pewnik - to się bowiem okaże dopiero podczas testów wydajności.
Komputerowa wersja gry Śródziemie: Cień Wojny będzie miała wprowadzony tryb HDR, a także moduł Ansel do tworzenia unikalnych zrzutów ekranu.
Podczas trwających targów Gamescom w Kolonii, firmy NVIDIA, Monolith oraz Warner Bros poinformowały o zawiązaniu współpracy przy tworzeniu pecetowej wersji gry Śródziemie: Cień Wojny. Na chwilę obecną potwierdzono m.in. implementację techniki NVIDIA Ansel odpowiadającej za robienie unikalnych zrzutów ekranu np. w 360 stopniach bądź w znacznie większej rozdzielczości. Ponadto firmy zamierzają także wprowadzić tryb HDR, który cechuje się większym zakresem jasności oraz rozpiętości tonalnej. Z pewnością NVIDIA wykorzysta ten tytuł do promowania monitorów z modułem G-Sync oraz HDR. Nie zabraknie także wsparcia dla rozdzielczości Ultra HD, choć tutaj nie obejdzie się bez kart pokroju GeForce GTX 1080 Ti. Wraz z premierą udostępnione zostaną także dedykowane sterowniki, które wprowadzą także profil SLI dla kart Zielonych.
Firmy pracują także nad stabilnością oraz płynnością. W grze z pewnością pojawią się dodatkowe ficzery mające na celu poprawić jakość oprawy graficznej. Na razie nie zdradzono szczegółów, ale można spodziewać się zaawansowanej techniki okluzji otoczenia HBAO+ lub wygładzania krawędzi typu TXAA. Być może coś jeszcze się pojawi, ale o tym NVIDIA z pewnością poinformuje już bliżej premiery gry zaplanowanej na 10 października 2017 roku. Współpraca z firmą z Santa Clara, może także oznaczać (choć nie musi oczywiście), że tytuł będzie lepiej zoptymalizowany pod karty GeForce GTX 10x0. Tego dowiemy się już z konkretnych testów wydajności.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5